מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשס״ח 14.09.2008

'מעריב' על השירות הלאומי בחב"ד שנחשף ב-COL

עיתון 'מעריב' מדווח בהרחבה הבוקר (ראשון) על יוזמת השירות לאומי בחב"ד שנחשפה לראשונה ב-COL ■ "בניגוד לזרמים אחרים בציבור החרדי, בחב"ד התופעה של לימוד בכולל עד לגילאים מבוגרים אינה נפוצה, וגם היחס לשירות הצבאי חיובי הרבה יותר", כותב העיתונאי אבישי בן-חיים ■ התמונה שצורפה לכתבה, הייתה דווקא של חסידי ברסלב בניצנים... לסיפור המלא ● אברכי חב"ד ישולבו בפתרונות במסגרת חוק טל
'מעריב' על השירות הלאומי בחב
מאת אבישי בן-חיים, מעריב

לפי סיכום בין ראשי חסידות חב"ד לבין ראובן גל, ראש מינהלת השירות האזרחי־לאומי הפועלת למימוש חוק טל, תוכר פעילות החב"דניקים בבתי חב"ד השונים כשירות אזרחי. בין הפעילויות שיוכרו: לימוד בני נוער לקראת בר־מצווה, עזרה לנזקקים ומתן עזרה רפואית לחולים.

עם זאת, לא יוכרו על ידי המדינה פעילויות של חב"דניקים על גבי טנקי המצוות עמוסי הסופגניות בחנוכה, מש־לוחי המנות בפורים, המצות השמורות בפסח. גם דוכני הנחת התפילין וחלוקת נרות השבת לא יוכרו כשירות אזרחי.

לפי אתר האינטרנט של החסידות, בפגישה שנערכה בבית אגודת חסידי חב"ד בכפר חב"ד הציג גל את מסגרת השירות האזרחי, המהווה תחליף לשירות הצבאי, למעוניינים בכך.

אברכים חייבי גיוס יוכלו להמיר את חובת השירות הצבאי בשנת התנדבות במוסדות חב"ד, במסגרות המוכרות על ידי המינהלת ולזכות בשורת הטבות שנית־נות על ידי המדינה, לרבות דמי כלכלה וביטוחים שונים. השירות מוכר כתחליף לשירות צבאי ואינו מחייב מילואים.

בפגישה הועלו האפשרויות לשילוב שירות של אברכים חסידי חב"ד במוסדות חב"ד העוסקים בתחומי הרווחה, סיוע לשכבות מצוקה ונוער ופעילות למען הקהילה. סוכם כי המגעים יימשכו כדי להגדיר את הקריטריונים להשתתפות המוסדות בתוכנית, תוך התחש־בות בצרכים המיוחדים ובמסלולי הלי־מוד של חסידי חב"ד.

כיום מרבית החבדניקי"ם עושים דחיית שירות על תקן של בן ישיבה, לאחר מכן רובם מתגייסים וחלקם מבקשים דחייה נוספת. ההצעה נוגעת לאברכים, כלומר לתלמידי ישיבות נשואים שיוכלו לשרת בבתי חב"ד כדי לממש את האופ־ציה שחוק טל מעניק לבחורי ישיבות - לבחור בגיל 22 בין שירות צבאי לשירות לאומי ואחר כך לזכות בפטור.

בניגוד לזרמים אחרים בציבור החרדי, בחב"ד התופעה של לימוד בכולל עד לגילאים מבוגרים אינה נפוצה, וגם היחס לשירות הצבאי חיובי הרבה יותר. החב"דניקים מחונכים כבר מגיל צעיר במסגרת לילדים המכונה "צבאות השם‭."‬ גם מינוחים צבאיים אחרים מככבים בפעילות החסידות ומוסברים בכך ש"הרעיון של צבא הוא שאתה לא עושה מה שמתחשק לך, אלא מה שעם ישראל צריך, כמו חייל ששם בצד את רצונותיו וממלא את המשימות‭,"‬ כדברי בכיר בחסידות.

לדברי יו"ר צעירי אגודת חב"ד, הרב יוסף אהרונוב, "בתי חב"ד ברחבי הארץ משרתים את כלל האוכלוסייה ותומכים במיוחד באוכלוסיות חלשות ונזקקות. מדובר בפעילויות מגוונות לאלפים רבים של אנשים ובהם נפגעי טרור, עולים חדשים, ילדים וקשישים. בהחלט ראוי להכיר בהתנדבות לפעילויות אלה כשירות אזרחי־לאומי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.