מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשס״ח 13.09.2008

"המסוק התרסק מול העיניים שלנו. חשבנו שאנחנו חולמים"

2 ילדים מבית-הספר חב"ד במגדל-העמק ששוחחו על גג בית, צפו במסוק הקוברה מרגע המראתו משדה-התעופה ברמת-דוד ועד להתרסקות ■ "המסוק התחיל להסתובב במהירות במשך ארבעים שניות. חשבנו שאנחנו מדמיינים. הסתכלתי כל הזמן על המסוק, בתקווה שהטייס יצנח, אבל הוא התרסק לאדמה וחלקיו התפזרו לכל עבר", מספר ל-COL אחד הילדים ■ "הבן שלי מתקשר אליי בהיסטריה ומספר לי שהוא רואה מסוק מתרסק. חשבתי שהוא חולם", סיפרה אמו לסיפור המלאבפנים: וידאו מהדיווחים מזירת התרסקות המסוק >>>
(צילום אילוסטרציה: מאיר דהן, COL)
מאת מנחם כהן, COL

בסוף-השבוע הובא למנוחות שי דנור ז"ל, טייס מסוק הקוברה שהתרסק ביום רביעי שעבר בשדות קיבוץ גניגר בעמק-יזרעאל בצפון. הטייס השני יובל הולצמן ז"ל יובא היום (ראשון) למנוחות. השניים נהרגו במהלך טיסת אימונים, כתוצאה מתקלה טכנית.

שעה קלה לאחר האירוע פורסם ב-COL עדות של חסיד חב"ד המשמש ככונן ב'איחוד הצלה' ומד"א שסיפר על המתרחש במקום. "כשהגעתי לא היה כבר מה לעשות, לצערי", סיפר.

יום למחרת האירוע, גולש וותיק שלח למערכת האתר מייל, בו סיפר על 2 ילדים ממגדל-העמק שצפו במסוק מתרסק. לאחר בירור שערכנו, איתרנו את הילדים (שמפאת גילם הצעיר לא נכתוב את שמם, מטבע הדברים).

מדובר בילדים הלומדים בתלמוד-תורה חב"ד במגדל-העמק (שאף מתגוררים בעיר). אחד מהם בן 10 והשני בין 13.


(צילום אילוסטרציה: מאיר דהן, COL)

הילד בן ה-13, מ"ו, סיפר ל-COL: "בשעת ערב של יום רביעי, עמדתי אני והחבר שלי על גג הבית שלי ודיברנו בנחת. תוך-כדי השיחה, ראינו 2 מסוקי קוברה ממריאים מכיוון שדה-התעופה 'רמת דוד', הסמוך מאוד למגדל-העמק. בין המסוקים היה מרחק מסויים. האמת שמדובר בשבילנו במחזה שגרתי למדיי, כך שלא התלהבנו במיוחד.

"הסתכלנו על המסוקים ודיברנו בינינו לבין עצמינו על מסוקים שנפלו. אמרנו אחד לשני, איזה מסכנים הטייסים אם חס ושלום קורה תקלה והמסוק נופל. תוך-כדי השיחה, אני מבחין שעשן שחור חזק יוצא מאחד המסוקים. אמרתי מיד לחבר שלי: 'תסתכל על המסוק' ואז פתאום הפלופלור שלו התנתק ממנו.

"המסוק התחיל להסתובב סביב עצמו במהירות עצומה, במשך ארבעים שניות, וכאילו ניסה להתאזן. חשבנו שאנחנו מדמיינים. הסתכלתי כל הזמן על המסוק, בתקווה שהטייס יצנח, אבל הוא התרסק לאדמה וחלקיו התפזרו לכל עבר".

מכאן ממשיכה לספר אמו של הילד, הגב' ע"ו: "ישבתי בבית כשלפתע הבן שלי מתקשר אליי בהיסטריה ומספר לי שהוא רואה מסוק מתרסק מול עיניו. חשבתי שהוא חולם ומדמיין. זה לא נתפס. אבל הוא היה רציני. אמרתי לו שירגע קודם כל ושיצלצל למשטרה ויגיד להם בדיוק היכן המיקום של התרסקות המסוק".

הילד: "לאחר שדיברתי עם אמא שלי, צלצלתי מיד למשטרה וסיפרתי להם על האירוע. הם אמרו לי שעודכנו לפני מספר רגעים. צלצלתי גם למד"א והם קיבלו ממני את הפרטים על מקום הנפילה המדויק".

אמו של הילד: "הילד באותו לילה לא הצליח לישון. הוא כל הזמן חשב על המסוק שהתרסק מול העיניים שלו. זה לא פשוט".

הקוברה הוא מסוק קרב דו-מושבי תוצרת ארצות הברית המשרת את חיל-האוויר הישראלי יותר מ-20 שנה. המסוק מוכיח את כושרו המבצעי בפעילות קרבית עניפה, המבוצעת מאז מלחמת שלום הגליל בחזית לבנון, ומצטיין בעיקר בלחימה כנגד טנקים.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(ולמסך מוגדל)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.