מערכת COL | יום י"א אלול ה׳תשס״ח 11.09.2008

"עליה ניכרת בשיעורי ההתבוללות באירופה"

בזמן שבבנייני האיחוד האירופי התקיים דיון סוער בענייני גאורגיה ורוסיה בהשתתפות מדינאים ומנהיגים מכל רחבי אירופה, בצידו השני של הרחוב, במשרדים הראשיים של 'מרכז רבני אירופה' בבריסל, התכנסו להם גדולי התורה חברי 'מועצת רבני אירופה' מרחבי מדינות היבשת לדיון מיוחד על הסוגיות הבוערות העומדות על סדר יומה של יהדות אירופה ■ באסיפה הדו-שנתית שהתקיימה בבירת האיחוד האירופי בבריסל עלה כי ישנה עלייה ניכרת בשיעורי ההתבוללות ■ באסיפה הוחלט גם על דרכי פעולה דחופים למאבק בגיורים מזוייפים  לסיפור המלא

בזמן שבבנייני האיחוד האירופי התקיים דיון סוער בענייני גאורגיה ורוסיה בהשתתפות מדינאים ומנהיגים מכל רחבי אירופה, בצידו השני של הרחוב, במשרדים הראשיים של 'מרכז רבני אירופה' בבריסל, התכנסו להם גדולי התורה חברי 'מועצת רבני אירופה' מרחבי מדינות היבשת לדיון מיוחד על הסוגיות הבוערות העומדות על סדר יומה של יהדות אירופה.

המועצה, המורכבת מגדולי הרבנים והפוסקים מכל מדינות אירופה, מתכנסת מידי חצי שנה לדיון בשאלות שהצטברו בתקופה זו, ובפעילות הגוף הביצועי שלה - 'מרכז רבני אירופה'.

החל משעות הצהריים, עת התקבצו חברי המועצה, ועד לשעות הערב המאוחרות, נערכו הדיונים אחד אחר השני. במהלך שעות רבות של דיונים אינטנסיביים, עלו בזו אחר זו שאלות כבדות-אחריות אשר הרבנים הגאונים נתבקשו להכריע בהן.

ממידע שהוגש בפני חברי המועצה על ידי עסקני המרכז, עולה כי ניכרת עלייה מדאיגה בשיעורי ההתבוללות בקהילות היהודיות באירופה. זאת בשל חוסר הידע והעירנות של מנהיגי קהילות רבים לבדוק היטב את יהדותם של המעוניינים להיות חלק מהקהילה היהודית.

מועצת רבני אירופה החליטה לנקוט בשורה של פעולות לצמצום ההתבוללות. בין היתר תצא בקריאה מיוחדת לכל רבני אירופה לבדוק היטב את יהדותם של כל אלו שאינם בטוחים אודותם, וזאת בשיתוף עם בודקי יהדות מוסמכים המוכרים על ידי גדולי ישראל.

במשך האסיפה הוחלט על פעולות חשובות נוספות העוסקות בדרכי המאבק בגיורים מזוייפים, אופני הסיוע לרבני קהילות צעירים, הקמת מחלקה מיוחדת להגנה על זכויות הרבנים ועוד.

נושא נוסף אשר עלה לדיון ועורר עניין רב, הוא ברכת החמה המתקיימת אחת ל-28 שנה, ואשר אמורה להתקיים בשנה הבעל"ט (תשס"ט) בתאריך י"ד בניסן. הפעם האחרונה בה ברכו את החמה הייתה בשנת תשמ"א. חברי המועצה עוררו את עסקני המרכז להתחיל לאלתר בהכנות לאירוע המיוחד, הן בסידורם של נוסחים מודפסים לחלוקה בקהילות היהודיות, והן בארגון הברכה במוקדים שונים באירופה ברוב עם, כפי המנהג העתיק בזה.

במועצה חברים הרבנים הגאונים: הגאון הרב גרשון מענדל גרליק שליט"א רב ואב"ד דק"ק 'אהל יעקב' במילאנו, הגאון הרב דוד משה ליברמן שליט"א רבה של קהילת שומרי הדת באנטוורפן, הגאון הרב ירמיה מנחם כהן שליט"א אב"ד פאריז, הגאון הרב אברהם יפה-שלזינגר שליט"א גאב"ד 'מחזיקי הדת' בג'נווה וראב"ד דק"ק 'בצל החכמה' בירושלים ,הגאון הרב ישראל יעקב ליכטנשטיין ראב"ד דק"ק בני ישראל - Federation בלונדון, הגאון הרב ברוך אוברלנדר שליט"א אב"ד דק"ק 'חברה ש"ס' בבודפשט, הגאון הרב אברהם דוד שליט"א דיין הקהילה הספרדית בלונדון, הגאון הרב משה טוביה ויסברגר שליט"א אב"ד דק"ק 'עדת יראים' בבודפשט, הגאון הרב יחיה טובול שליט"א אב"ד ליאון והמחוז, הגאון הרב בנימין יעקבס שליט"א יו"ר ועד הרבנים בהולנד, הגאון הרב יצחק ניאזוב הרב הראשי הספרדי של אוסטריה, הגאון הרב יעקב דוד שמאהל שליט"א דיין דק"ק 'שומרי הדת' באנטוורפן, הגאון הרב הלל פבזנר שליט"א אב"ד בפאריז, הגאון הרב יצחק ברגר שליט"א אב"ד מנצ'סטר, הגאון הרב מיכאל שמערלא שליט"א אב"ד שטראסבורג, הגאון הרב יוסף דוד פרנקפורטר שליט"א רב ואב"ד דק"ק 'עדת יראים' בפאריז, הגאון הרב בערל לאזאר שליט"א רבה הראשי  של רוסיה, הגאון הרב פנחס פדווא שליט"א רב דק"ק 'עץ החיים' באמסטרדם.

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה הנכנס, אשר השתתף בישיבה, וסקר את פעילות ה'מרכז' בחצי שנה האחרונה בפני חברי המועצה, סיכם את האירוע המיוחד באמרו: "כאשר בסמיכות לאיחוד האירופי מתכנסים גדולי ישראל מכל רחבי היבשת לדיון בנושאים כבדי משקל הנוגעים לכלל יהדות אירופה, אין זה דבר של מה בכך, זהו קידוש השם אמיתי."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.