מערכת COL | יום י' אלול ה׳תשס״ח 10.09.2008

הבכיר הדמוקרטי מתלונן: חב"ד מעורבים בבחירות

מנהל הלובי היהודי-דמוקרטי איירה פורמן פרסם בתקשורת מכתב זועם בו הוא מאשים שלוחים בארה"ב בהתערבות למען המפלגה הרפובליקנית ■ ההוכחות: הרב לוי שם-טוב ארגן שיחת ועידה למועמד רפובליקני, הרב שלום סימנט תמך בנשיא רפובליקני והרב שייע העכט תמך בסנטור ימני ■ השליח בוושינגטון בתגובה: "יותר דמוקרטים משתתפים באירועים שלי מאשר באירועים שלו. לא היינו ולא נהיה ארגון מפלגתי" ■ עסקן יהודי מוסיף: "פורמן מחפש פרסומת. הוא לוזר" לסיפור המלא, מיוחד ל-COL
הבכיר הדמוקרטי מתלונן: חב
איירה פורמן הדמוקרטי, הרב שם-טוב ומאט ברוקס הרפובליקני

מאת כתב COL בארה"ב

ב'דינר' השנתי של בית-חב"ד בוושינגטון הבירה נהוג להביא דמוקרטים ורפובליקנים. גם בשנה האחרונה, השליח הרב לוי שם-טוב הביא את מנהל המועצה הלאומית של יהודים דמוקרטים (NJDC) איירה פורמן לעמוד בדוכן עם מנהל הקואליציה היהודית רפובליקנית (RJC) מאט ברוקס להפגין אחדות.

אולם זה אינה הוכחה מספקת עבור פורמן.

כתב סוכנות הידיעות היהודית JTA אריק פינגרהוט מדווח כי "הרב הוושינגטוני המשפיע" הרב לוי שם-טוב קיבל אימייל זועם מפורמן בו הודיע כי "ידחה הזמנות לאירועים עתידיים של חב"ד" בבירה.

"אני מרגיש כרגע שזה לא ראוי שנציג דמורטי יתכן 'הכשר דו-מפלגתי' לאירועים שלך", פורמן כתב לשליח חב"ד בוושינגטון ומנהל הארגון 'ידידי ליובאוויטש באמריקה'.

הסיבה, לפי המכתב, היא מה שפורמן מכנה "התערבות בפוליטיקה מפלגתית על-ידי שורה של אישים ומוסדות הקשורים לחב"ד" בשלושת מערכות הבחירות האחרונות. האחרון שבהם היה שיחת ועידה על המועמד הרפובליקני לנשיאות ג'ון מקיין עם 40 שלוחי חב"ד בארה"ב.

הרב שם-טוב הגיב ל-JTA שהוא קיים "מספר" שיחות עם אנשי הקמפיין של המועמד הדמוקרטי ברק אובמה לערוך שיחת ועידה תואמת והסיבה היחידה שהיא לא התקיימה הייתה בשל "בעיות בלוח הזמנים" של אובמה.

"במיוחד במקרה הזה, הבהרנו לשני הקמפיינים שכל מה שנארגן עבור אחד נקיים גם לשני", הוא הוסיף.

"ממש לא מודאג"

פורמן סירב להגיב על האימייל שהוא שלח לשם-טוב עם עותק לכמה חברים משותפים של השניים. עסקן יהודי בניו-יורק המכיר את הזירה הוושינגטונית מסר ל-COL: "פורמן הוא לוזר. הוא מארגן אירוע בקרוב ואף אחד לא נרשם. הוא רק מחפש פרסומת".

גורם דמוקרטי ציין כי היו מספר מקרים בהם אנשי חב"ד הביעו עמדה פוליטית, אף שהדבר אסור בארה"ב על ארגון ללא מטרות רווח. בין המקרים שציין היה מכתבו של השליח בבוינטון-ביטש הרב שלום סימנט שבחירה בג'ורג' בוש "זה לא פוליטיקה, (אלא) הצלת נפשות".

או המקרה של הרב שייע העכט מקראון-הייטס ששלח מכתב תמיכה פומבי בסנטור הימני מפנסילבניה ריק סנטורום (שבסוף הפסיד במירוץ).

"חב"ד-ליובאוויטש מעולם לא הייתה, לא יכולה ולא תהיה ארגון פוליטי", הבהיר הרב שם-טוב והוסיף לגבי פורמן: "לאירועים שלנו באים הרבה יותר דמוקרטים מאשר לאירועים שלו, כך שאני ממש לא מודאג".

ל-COL נודע כי על אף המכתב, הקמפיין של אובמה עובד על תיאום שיחת ועידה של המועמד עם שלוחי חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.