מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשס״ח 09.09.2008

יסוד המעלה: תקצוב ההסעות הופסק, הילדים נשארים בבית

למעלה מ-20 ילדים דתיים ביסוד המעלה לא הגיעו לבית הספר כבר קרוב לשבוע. הסיבה: הפסקת תקצובן של ההסעות להן זכו עד היום לבתי הספר החרדיים באיזור, ביניהם תלמוד תורה "אור מנחם" חב"ד בצפת ■ ההורים זועמים וטוענים לאפליה דתית: "הלבנים ממשיכים לנסוע ואילו את השחורים לא מתקצבים". במשרד החינוך מאשימים את איזורי המיפוי לסיפור המלא
יסוד המעלה: תקצוב ההסעות הופסק, הילדים נשארים בבית
NRG

במשך למעלה משני עשורים נהנו ילדים חרדיים מייסוד המעלה מהסעות לשני בתי הספר היסודיים חרדיים בהם למדו בצפת, ביניהם תלמוד תורה "אור מנחם" חב"ד. השבוע הם התבשרו כי המועצה המקומית ומשרד החינוך החליטו להפסיק את תקצובן, זאת בשעה שההסעות לילדים החילוניים ביישוב ממשיכות כסדרן.

לטענת המשפחות החרדיות, שנפגעו מרוע הגזירה, מדובר באפליה דתית: "זה פשוט זועק לשמיים", אומר יוסף חיים, חוזר בתשובה ואב ל-10ילדים שארבעה מהם אינם לומדים החל מהראשון בספטמבר.

"הלבנים ממשיכים ליהנות מהסעות לבית ספר יוקרתי בקיבוץ דן המרוחק בארבעים דקות מיסוד המעלה ואילו השחורים נדפקים, פשוט ככה", אמר בלהט. "הילדים שלנו למדו עד עכשיו בבתי ספר נפרדים לבנים ולבנות בצפת המרוחקת כ-20 דקות נסיעה מכאן".

חיים המשיך והצביע על הפערים כשאמר כי "זה בושה להגיד את זה אבל אותנו, השחורים, פשוט דופקים. המדינה הזאת כבר מזמן לא שלי. נעשות טעויות ברמה שאי אפשר לסלוח". עוד אמר חיים כי אם הוא יממן את ההסעה לארבעת ילדיו הוא יאלץ לשלם 2,400 אלף שקל בחודש, 600 שקל לילד.


"זו גזענות לשמה"

לדידו, מדובר בסכומים שמשפחתו לא תוכל לעמוד בהם. גם מצבן של יתר המשפחות החרדיות דומה והאפשרות היחידה שמעמידים לרשותן היא לשלוח את ילדיהם לבית ספר דתי בעיירה הסמוכה, חצור הגלילית.

ההורים אומרים כי מאחר שאין הפרדה בין בנים לבנות ואורח החיים בעיר שונה לחלוטין, הם לא ישלחו את ילדיהם ללמוד שם. "זאת גזענות לשמה", אמר אליהו יוסף חי, גם הוא תושב דתי בייסוד המעלה. "אבל זה שזה מגיע דווקא מצד יהודים זה חמור מאד. למשפחות בעלות יכולת נותנים הסעות ואת המשפחות קשות היום זורקים לכלבים?".

ממועצה מקומית ייוד המעלה נמסר בתגובה כי תקצוב מערך ההסעות נקבע לפי איזורי רישום וכי: "הגורם היחיד המכתיב את איזורי הרישום של ילדי המושבה במוסדות החינוך הוא משרד החינוך. המועצה המקומית ניהלה משא ומתן במשך שנתיים עם משרד החינוך על מנת למפות את צרכי תלמידי החינוך הממלכתי דתי במושבה".

עוד נמסר כי "ביוני החליט משרד החינוך כי איזור הרישום של הילדים הדתיים יהיה בחצור הגלילית. כל ייחוס של אפליה דתית למועצה הוא חסר שחר ויש לדחותו על הסף".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "חצור הגלילית נמצאת באיזור המיפוי של יסוד המעלה ולכן לשם משרד החינוך אישר תקצוב של הסעות. אנחנו לא יכולים לאשר תקצוב שהוא מחוץ לאיזור המיפוי. אם ההורים רוצים להעניק לילדיהם חינוך בבתי ספר של חב"ד בצפת הרשות המקומית רשאית לתקצב להם את זה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.