מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשס״ח 09.09.2008

ראשי-הישיבות מתלבטים: האם לשלוח בחורים לשליחות

ראשי-הישיבות החב"דיים בישראל מתחבטים באחרונה בסוגיית שליחת בחורי-ישיבה לשליחות ברחבי העולם במהלך חודש-החגים ■ הנהלת ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, הודיעה לתלמידים כי תצומצם כמות הבחורים שיקבלו אישור מטעם הישיבה לנסוע לשליחות ■ וגם: לראשונה בעולם הישיבות החב"די - מסתמן כי תלמידי הישיבה בכפר - ישארו בישיבה בעשרת ימי-תשובה לסיפור המלא בפנים: ה'מרכז לסידור שליחות' בתגובה רשמית ל-COL >>>
ראשי-הישיבות מתלבטים: האם לשלוח בחורים לשליחות
מי יסייע לשלוחים בחגים? בחור עושה כפרות באתיופיה ● צילום ארכיון: COL
מאת כתב COL

ראשי-הישיבות החב"דיים בישראל מתחבטים באחרונה בסוגיית שליחת בחורי-ישיבה לשליחות ברחבי העולם במהלך חודש-החגים.

למרות הבקרה הכללית של הארגונים הממסדיים ('מרכז-לענייני-שליחות' ו'אור-אבנר'), החשש מפני ירידה רוחנית אצל בחורים בודדים, גורמת לחשש רב בקרב ראשי-הישיבות.  

לפני קרוב לעשר שנים, החלה תופעת שליחת בחורים מישראל לבתי-חב"ד בעולם, לתפוס תאוצה, ובחורים רבים עושים את דרכם מידי שנה בשנה למדינות חבר-העמים, המזרח, אירופה וארה"ב. מדובר רק בבחורים הלומדים בישיבות גדולות. 

לפני מספר ימים הודיעה הנהלת ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, כי השנה תצומצם כמות הבחורים שיקבלו אישור מטעם הישיבה לנסוע לשליחות.

ל-COL נודע, כי הרב יעקב גולדשמיד מראשי-הישיבה בכפר-חב"ד הודיע לתלמידיו כי נשקלת האפשרות שאף בחור לא יקבל אישור לנסוע לשליחות.

ראשי-ישיבות נוספים מתחבטים אף הם בסוגייה. אחד מהם, שביקש לא להזדהות בשמו, אמר ל-COL כי "בחור צריך לשבת וללמוד בישיבה גם בחודש החגים, כפי שהרבי רצה. אחרי שיתחתן, שינסע לשליחות".

בתוך-כך נודע ל-COL, כי לראשונה בעולם הישיבות החב"די, מסתמן כי תלמידי הישיבה בכפר - ישארו בישיבה בעשרת ימי-תשובה, כשהשיעורים הקבועים ימסרו כסדרם. 

"מדובר בחידוש היסטורי לאחר שכל השנים מרבית הישיבות התרוקנו כבר בעשרת ימי תשובה, וכעת אנו מנסים להנהיג חידוש היסטורי", מסר גורם בהנהלת הישיבה.

מ'המרכז לסידור שליחות' של 'משרד השלוחים' נמסר בתגובה: "מדובר בעניין לא פשוט, ואין המיעוט מעיד על הכלל. החלטה כזו, אם תתקבל סופית, תגרום לפגיעה אנושה במוסד השליחות בעולם כולו. אנו מנסים כרגע למצוא פתרון לבעיה בשיתוף רבני חב"ד וראשי-הישיבות".

יצויין, כי בכל הישיבות האחרות נתלו מודעות והפרוייקט מעורר התעניינות אדירה. הישיבה הגדולה היחידה בה לא נתלו מודעות ולא מונה כלל נציג של 'המרכז לסידור שליחות'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.