מערכת COL | יום ט' אלול ה׳תשס״ח 09.09.2008

'הארץ': המוזיאון היהודי הגדול בעולם יוקם במוסקווה

ועד "המוזיאון הרוסי-יהודי לסובלנות" במוסקווה אישר השבוע את התוכנית הארכיטקטונית הסופית להקמת מוזיאון יהודי בעיר, שמתוכנן להיות הגדול בעולם ■ ברוך גורין, דובר הקהילות היהודיות במוסקווה שטיפל בתוכנית להקמת המוזיאון, סיפר ל"הארץ" כי המוזיאון יוקם בבניין היסטורי הנמצא במתחם המרכז הקהילתי היהודי, אותו קיבלה הקהילה מעיריית מוסקווה לפני כחמש שנים לסיפור המלא
'הארץ': המוזיאון היהודי הגדול בעולם יוקם במוסקווה
הדמיה של המוזיאון הרוסי-יהודי לסובלנות במוסקווה

ועד "המוזיאון הרוסי-יהודי לסובלנות" במוסקווה אישר השבוע את התוכנית הארכיטקטונית הסופית להקמת מוזיאון יהודי בעיר, שמתוכנן להיות הגדול בעולם.

ברוך גורין, דובר הקהילות היהודיות במוסקווה שטיפל בתוכנית להקמת המוזיאון, סיפר ל"הארץ" כי המוזיאון יוקם בבניין היסטורי הנמצא במתחם המרכז הקהילתי היהודי, אותו קיבלה הקהילה מעיריית מוסקווה לפני כחמש שנים. במתחם כבר נמצאים כמה בניינים של מוסדות יהודיים, בהם בית תמחוי, קופת חולים "שערי צדק", בית ספר של חב"ד ושני בנייני ישיבה ואוניברסיטה שנמצאים בשלבי בנייה סופיים. המוזיאון החדש אמור להיות גולת הכותרת של המתחם.

גורין ציין שהמוזיאון ינציח את ההיסטוריה היהודית ברוסיה, ויוקמו בו גלריות אמנות יהודית ויודאיקה. שטח נוסף בבניין יוקצה להנצחת השואה. במקום עתידים להיבנות ספרייה גדולה, מרכז מדעי ללימודי יודיאקה וחדרי קונגרסים.

גורין מעריך שלאחר האישורים הטכניים של העירייה, הבנייה תחל בראשית 2009 ותסתיים ב-2011.

הבניין בו יוקם המוזיאון נבנה בשנת 1927 בידי קונסטנטין מלניקוב, מהדמויות הבולטות בארכיטקטורה הרוסית בראשית המאה ה-20. לאחר ששימש במשך שנים כחניון לאוטובוסים, הבניין עבר לפני כשנה שיפוצים וכיום הוא משמש כגלריה לאמנות מודרנית עולמית. באחרונה חתמה הקהילה היהודית הסכם עם הקרן התרבותית של רוסיה, לשיפוץ הבניין, הרחבתו והסבתו למוזיאון יהודי עולמי. במימון הפרויקט שותפים הקרן התרבותית של רוסיה, הקהילה היהודית במוסקווה ועוד נדבנים יהודים שבראשם עומד איש העסקים לב לבייב.

על תוכנית השיפוץ וההרחבה הופקדה חברת בנייה הגרמנית "גרפט", וראלף אפלבאום שיהיה מופקד על עיצוב המוזיאון. הבניין, שמשתרע על שטח של 9,000 מ"ר, יורחב באמצעות בניית קומות תת-קרקעיות שמשתרעות של שטח 15 אלף מ"ר, ובכך יהיה למוזיאון היהודי הגדול בעולם.

טל רבינא, יועץ תקשורת של איגוד הקהילות היהודיות, סיפר כי "קיבלנו את השטח מעיריית מוסקווה. יורי לושקוב, ראש העיר, הבין את החשיבות הגדולה של הקמת מוזיאון יהודי בעיר וכי המטרה של המוזיאון היא ללמד על השואה ועל היסטוריה יהודית מתוך כוונה לנסות לצמצם את מקרי האנטישמיות ברוסיה באמצעות לימוד התרבות היהודית".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.