מערכת COL | יום ד' אלול ה׳תשס״ח 04.09.2008

אולי החינוך הביתי הוא הפיתרון? ● דיון הגולשים

לידי COL הגיע מכתב מהורה מודאג ממצב החינוך לטעמו במוסדות חב"ד. "הילדים שלא כל כך מוכשרים לא מקבלים את תשומת הלב המתאימה ולא מתקדמים כראוי", הוא כותב, וממשיך: "יתירה מזו מסתבר שהנהלות המוסדות לא נותנות את היחס המתאים להורים, במילים פשוטות התחושה היא שהם די מצפצפים על ההורים" ■ וההצעה? למה לא לקחת מספר ילדים, ולמצוא להם מורה שיישב איתם בבית 5 שעות ביום? אמנם זה יעלה יותר, אבל בשביל החינוך הכל שווה. אולי החינוך הביתי הוא הפיתרון?  לסיפור המלאמה דעתכם על היוזמה? אולי יוזמה כזו תעיר את מוסדות החינוך? >>>
אולי החינוך הביתי הוא הפיתרון? ● דיון הגולשים
(אילוסטרציה)

לידי COL הגיע מכתב מהורה מודאג ממצב החינוך לטעמו במוסדות חב"ד. "אשמח לשמוע את חוות דעת הגולשים על יוזמה חינוכית די חדשה בארצנו. שמעתי את היוזמה מיהודי שאכפת לו מחינוך ילדיו וכך אמר:

"ביררתי על מוסדות החינוך במקום מגוריי וגם בסביבה והתברר לי שאין מוסד שיש לו שם לתהילה ותפארת. בכל מקום יש הורים מאוד לא מרוצים עם טענות לא פשוטות. אמנם בכל מקום יש גם הורים מרוצים, אך מסתבר שאלו ההורים לילדים הטובים והמוכשרים. ילדים אלו מקבלים את תשומת לב הצוות והם די מרוצים. לעומתם הילדים שלא כל כך מוכשרים לא מקבלים את תשומת הלב המתאימה ולא מתקדמים כראוי. יתירה מזו מסתבר שהנהלות המוסדות לא נותנות את היחס המתאים להורים, במילים פשוטות התחושה היא שהם די מצפצפים על ההורים.

אז חשבתי למה לא לקחת חמישה שישה ילדים ממכריי, ולמצוא להם מורה שיישב איתם בבית 5 שעות ביום? אמנם זה יעלה יותר, אבל בשביל החינוך הכל שווה. אם המוסדות המוכרים לא משקיעים בחינוך, אולי החינוך הביתי הוא הפיתרון? כך כל ילד יקבל תשומת לב וחינוך להתנהגות טובה, ואפילו ההשגים הלימודיים יהיו טובים יותר.

שמעתי שמשרד החינוך נותן אפשרות כזו, אך לשם כך יש להוכיח שהמקום בו ילמדו הילדים יהיה ראוי, וכן יש להציג תוכנית לימודים. תנאים סבירים והגיוניים שלדתעי אפשר לעמוד בהם".

מה דעתכם על היוזמה? אולי יוזמה כזו תעיר את מוסדות החינוך?

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.