מערכת COL | יום א' אלול ה׳תשס״ח 01.09.2008

השליח מקליפורניה מגן על תרומת דרימער

פרשת תרומת הנגיד החב"די לסאטמר לא יורדת מסדר-היום: השליח הרב משה ווייס משרמן-אוקס בקליפורניה, צאצא למשפחה אמידה, העביר ל-COL מכתב תמיכה בנגיד ר' שלמה דרימער ■ "לרבי הייתה נחת-רוח אדירה כשכסף נתרם ללייקווד ואחרים. אבי שיחי' היה משכנע אדמו"רים וראשי-ישיבות שיאפשרו לבחורים שלנו לדבר בבתי-הכנסת שלהם והם היו מסכימים", הוא כותב במכתב המתפרסם בכתבה המלאה לקריאהחסיד חב"ד תרם מקווה לסאטמר; האדמו"ר הגיע לבקרוהנגיד דרימער מגיב לגולשי COL: "הזמנים השתנו"
השליח מקליפורניה מגן על תרומת דרימער
"קידוש-השם נהדר". השליח הרב משה ווייס מקליפורניה ● צילום ארכיון: COL

ר' שלמה,

עשית קידוש השם נהדר בצורה מעולה. זה בטח גרם לרבי נחת-רוח אדירה. הרבי רצה שגבירים, בנוסף לבניית בניינים וסיוע למוסדות חב"ד, יתנו גם לאחרים.

לי ידוע על סיפורים אישיים רבים איך לרבי הייתה נחת-רוח אדירה כשכסף נתרם ללייקווד ולאחרים, בנוסף לכל השאר. הרבי הרגיש שזה יעזור להפצת המעיינות. כל ערב יום-טוב, אבי שיחי' היה מקבל רשימה של אדמו"רים וראשי ישיבה שאליהם הוא היה מטלפן כדי שיאפשרו לבחורים שלנו לדבר בבתי-הכנסת שלהם ולרוב, זה הצליח.

לגביר יש שליחות מאוד חשובה לקיים: בדיוק כמו ששליח מוציא מאות אלפי דולרים (פשוטו כמשמעו) לקרב אמריקאים לא דתיים או תרמילאים ישראלים, מדוע שגביר חסידי לא יוציא אפילו מאות אלפים כדי לקרב יהודים דתיים שומרי מצוות לרבי?

בנוסף, אני יודע על הרבה מקרים - אפילו בזמנים החשוכים של מחלוקת - שהיו דווקא חסידי סאטמר שעזרו לחסידי ליובאוויטש ושלוחים בהרבה מקרים פרטיים, ובמיוחד בהקמת מקוואות.

אני מאחל לידיד שלי ר' שלמה (נכד של ה'בית שלמה' - שהגן על שיטת האדמו"ר הזקן בהלכות רבות) הרבה יותר הצלחה והוא יבנה ויבנה וייתן לאחרים לרטון - זהו סימן שהוא מצליח.

הרב משה ווייס,
שרמן אוקס, קליפורניה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.