מערכת COL | יום ל' אב ה׳תשס״ח 31.08.2008

החסיד מירושלים שעד היום מרגיש מרומה

תחת הכותרת: "בראש חוצות" מתפרסמת השבוע כתבה בשבועון 'משפחה' על תופעת הפרסום בציבור החרדי ■ בין המרואיינים לכתבה: ר' יענקל'ה קרוגליאק, חסיד חב"ד שהצטלם לפני למעלה מתריסר שנים לפרסומת המוצר המיתולוגי "ריוויון" (מבית תנובה) שחש חלחלה כשהוא מתבקש להיזכר בימים ההם ■ ר' יענקל'ה, מתוך אופטימיות חב"דית ראויה לשמה, מציין כי אומנם חש מרומה, אך החליט שלא לבכות על חלב (או על ריוויון) שנשפך לסיפור המלא
החסיד מירושלים שעד היום מרגיש מרומה
ר' יענקל'ה קרוגליאק מפרסם את 'תנובה', וסליחה על הפרסומת חינם. לא התכוונו.
בין המרואיינים לכתבה: ר' יענקל'ה קרוגליאק, חסיד חב"ד שהצטלם לפני למעלה מתריסר שנים לפרסומת המוצר המיתולוגי "ריוויון" (מבית תנובה) שחש חלחלה כשהוא מתבקש להיזכר בימים ההם.

"כשראיתי את עצמי לראשונה 'מרוח' על לוחות המודעות - רציתי להתחפר באדמה, אין לי מילים כדי לתאר את המבוכה. רימו אותי, אמרו לי בתחילה שהפרסום יופיע בעיתון ביידיש שיופץ בעיקר בחו"ל, אולם בבוקר לא בהיר אחד החלו להתקשר אליי חברים מכל רחבי הארץ ומסרו ד"שים בנוסח 'ראינו אותך'. אמרתי להם שזו טעות, אך הם בשלהם: 'אנחנו נוסעים לעבודה מידי יום ורואים אותך בדרך'. כשהגיעו המודעות לירושלים הפסקתי לצאת מהבית".

דווקא לתואנת היידיש מתברר שהיה בסיס, שכן המודעה לוותה בסלוגן יידישאי למהדרין: "ריוויון - א געזונטער רעיון" (ריוויון - רעיון בריא), מה שלא מנע מרבים לראותה כנועזת. התגובות שהגיעו היו מעורבות ובהחלט לא כולם אהבו או שלא הבינו בדיוק את מטרת הפרסומת ומה שבאה להביע.

"בין השיקולים שגרמו לי להסכים הייתה ההבטחה שישלמו כסף טוב", מודה קרוגליאק. "בתמימותי אפילו לא שאלתי כמה. רק בסיום הקמפיין הניחו בידי שלוש מאות דולר שמתוכם 40% הלכו למס הכנסה".

ור' יענקל'ה, מתוך אופטימיות חב"דית ראויה לשמה, מציין כי אומנם חש מרומה, אך החליט שלא לבכות על חלב (או על ריוויון) שנשפך. "במקום להיחנק מכעס קיבלתי על עצמי להמשיך לחייך. עשיתי זאת כל כך הרבה עד שהחיוך התחיל לבוא גם מבפנים, והוא כבר לא היה לתפארת המודעה בלבד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.