מערכת COL | יום ל' אב ה׳תשס״ח 31.08.2008

שנת לימודים חדשה בצל גזירת קיצוץ חדשה

25 אלף תלמידי ישיבות קטנות, 32 אלף תלמידי ישיבות גדולות וקרוב לשישים אלף אברכי כוללים יפתחו ביום ראשון הקרוב את 'זמן אלול' ■ השנה נפתחת בסימן 'ראשיתך מצער', לנוכח הקיצוץ: אברך כולל יקבל החל מהחודש הקרוב 540 שקלים במקום 720, תלמיד ישיבה יתוקצב ב-405 שקלים במקום 540 ■ מאלפי זהב וכסף לסיפור המלא
שנת לימודים חדשה בצל גזירת קיצוץ חדשה
אברכים בכולל. שכרם יקוצץ? (אילוסטרציה)
יעקב רייניץ, 'בקהילה'

למרות המכה הקשה שספג השבוע עולם התורה, בדמות הקיצוץ הפתאומי, ביום ראשון הקרוב יתחילו כעשרים וחמישה אלף תלמידי הישיבות הקטנות, כשלושים ושניים אלף תלמידי הישיבות הגדולות, יחד עם קרוב לשישים אלף אברכי הכוללים, את 'זמן אלול', שיימשך עד מוצאי יום כיפור תשס"ט.

השבוע הגיעה הנחיה מפתיעה של עמוס ציידה, מנהל 'אגף בכיר מוסדות תורניים' במשרד החינוך, ובה הוא מבשר למנהלים על קיצוץ דרסטי בתקציב עולם התורה. המכתב מנוסח בלקוניות אופיינית: "בהתאם ליתרת התקציב שבידינו ולמספר התלמידים המדווחים ניאלץ להפחית את ערך הנקודה החל מחודש 9/08 (שוטף) בשיעור של כ-25 אחוז". עניין של נקודה.

את משמעות שתי השורות הללו ירגיש כל אברך כולל כבר בחודש הקרוב, ומנהלי המוסדות ייאלצו מעתה להזיע שוב באיתור אחר מקורות מימון חדשים. בעקבות הפחתת הנקודה האומללה, כל אברך כולל יקבל החל מהחודש הקרוב 540 שקלים במקום 720, ואילו תלמיד ישיבה יתוקצב ב-405 שקלים במקום 540.

העילה לקיצוץ החד היא הגידול שנרשם במוסדות החינוך החרדיים, שחברי הכנסת לא לקחו בחשבון במהלך הדיונים לאישור התקציב של השנה האזרחית היוצאת. כיצד קורה דבר כזה? תמהו השבוע באיגוד הישיבות.

באיגוד הישיבות אמרו בסוף השבוע כי התוצאות הללו נצפו מראש וכי התריעו על כך בפני חברי הכנסת לפני כחודש וחצי. השר ישי שוחח על כך בשעתו עם ציידה, שהבטיח לדחות את הגירעון בתקציב לחודש האחרון של השנה הלועזית, שבו קל יותר לגלגל את הגירעון לתקציב השנה הבאה.

השבוע, במפתיע וללא כל הודעה מוקדמת, החליט ציידה להנחית את ההוראה על מוסדות התורה החל מהחודש הקרוב, למרות שלפי מידע שהגיע ל'בקהילה' הוא לא התבקש ממשרד האוצר לעשות זאת.

במצב הנוכחי, בו הממשלה מתפקדת כממשלת מעבר, אין עם מי לדבר בנושא. כעת מתבצעים ניסיונות מאוחרים לדחות את הגזירה לעוד חודש, שבו יתחיל משא-ומתן עם המועמד שייבחר בפריימריס של קדימה, ויש סיכוי להגיע להבנות חדשות והוספה לתקציב הישיבות והכוללים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.