מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשס״ח 27.08.2008

חסיד חב"ד תרם מקווה לסאטמר; האדמו"ר הגיע לבקרו

בלעדי: החב"דניק האמיד ר' שלמה דרימער אירח בשבוע שעבר את האדמו"ר ר' זלמן-לייב מסאטמר במעון הקיץ שלו ■ האדמו"ר הגיע להודות לו על התרומה הנכבדה למקווה החדש שמקים בימים אלו בעיירה ווייט לייק ■ בביקור השתתף הרב יוסף סגל, ראש כולל "צמח צדק" בירושלים, שפלפל בדברי תורה על ביאת המשיח. האדמו"ר התפעל מדבריו ■ דרימער עוד זוכר את הימים בהם סאטמר השליכו אבנים על חסידי חב"ד, אולם אומר ל-COL כי "הרבה דברים השתנו" ■ כתב COL בניו-יורק מביא את כל הפרטים  לסיפור המלא בתגובות: שלמה דרימער עונה בחזרה לכל צרי-העין
חסיד חב
דרימער (שני מימין), האדמו"ר (במרכז) ולצידו הרב סגל ● צילום: COL

מאת כתב COL בניו-יורק

האדמו"ר ר' זלמן-לייב מסאטמר ערך בשבוע שעבר מפגש לבבי עם ראש כולל "צמח צדק" בירושלים הרב יוסף-צבי סגל שהפתיע גם את הנוכחים במקום.

המפגש נערך ביוזמת ר' שלמה דרימער, חסיד חב"ד אמיד משכונת קראון-הייטס בניו-יורק, המחזיק מעון קיץ בעיירה ווייט לייק בהרי הקטסקילס בסמיכות לאדמו"ר.

היה זה ביקור גומלין של האדמו"ר לאחר שפגש את דרימער בבית אחד מחסידיו. "לפני שנתיים הם תכננו להקים מקווה חדש שם ונתתי להם כמה דולרים", דרימער מגלה בשיחה עם COL.

דרימער, בעל עסק מצליח של כלי בית, הוזמן לטקס הנחת אבן-הפינה לפני שבועיים והוצע לארח את האדמו"ר לביקור.

"אני שכן שלהם. הבית שלי הוא שתי דקות הליכה מהם. אני מסתדר טוב איתם ומתפלל אצלם מנחה בשבתות".

על האמונה במשיח

כשסוכם מועד הביקור, דרימער מיהר למחנה הקיץ הסמוך "גן ישראל" שם נערך באותה שעה הכנס התורני "ירחי כלה העולמי". בין משתתפיו היה הרב סגל מירושלים שכמו האדמו"ר מסאטמר נמנה בין צאצאי האדמו"ר הזקן.

התוצאה הייתה לבבית ותורנית. השניים שוחחו למעלה משעתיים כשהסובבים מטים אוזן בעניין. "נפתחה דלת חשובה בין ליובאוויטש וסאטמר", העיר אחד מזקני סאטמר שנכח במפגש.

הרב סגל עמד בדבריו על מדוע דברים ברורים לכאורה אינם נכללים במצוות התורה. "גאווה הרי מוקצה מחמת מיאוס עצבות מביאה לידי עבירה והם אינם מצוות לא תעשה. ומצד שני אין מצווה של ביטחון בה' או אמונה בביאת המשיח?"

התשובה הייתה מהרמב"ם. "למה מי שאינו מאמין בביאת המשיח כופר בכל התורה כולה? כי כל התורה, הנביאים והכתובים עוסקים בגאולה ומשיח. ולכן, אם כל המקראות מדברים עליו אז הוא כבר נחשב מצווה אפילו אם הוא לא נכלל".

השניים שוחחו על ה"ישמח משה" זצ"ל ושיבחו את טוב ליבו והכנסת האורחים של דרימער.

פעם והיום

שלמה דרימער זוכר ימים אחרים בין ליובאוויטש וסאטמר. הוא היה אז צעיר יותר בימים, לפני עשרים שנה, כשחסידי סאטמר תקפו ללא רחם בחסידי חב"ד שעברו בשכונתם בויליאמסבורג. הסיבה שלהם: החב"דניקים נחשדו באהדה לציונות.

"הייתי אז בתהלוכה", הוא נזכר בצעדה שחב"דניקים עושים מידי חג לבתי-כנסת אחרים כדי לעודדם ולחזקם. "אני זוכר את השנה האחרונה שהלכנו כשזרקו עלינו מהגגות אבנים ומים".

אבל הרבה השתנה מאז בשתי החסידויות הגדולות בעולם. דרימער מארח מידי שנה בסוכתו בקראון-הייטס התוועדות גדולה עם מזכירו של הרבי הרב לייבל גרונר אליה מגיעים עשרות חסידי סאטמר.

"הם תמיד למדו בישיבה את ספרי האדמו"ר הזקן, אלא שלפני עשרים שנה הם היו חותכים את דף השער כי היה כתוב שם 770 והשם של הרבי".

והיום?

"הרבה דברים השתנו. הבאתי להם עכשיו לבית-המדרש 'ליקוטי-תורה' ו'תורה אור' וספרי חסידות נוספים. עם חטפו מיד את הספרים וקיבלתי תלונה באימייל שלא הבאתי את תרס"ו" (-ספר חסידות מרכזי).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.