מערכת COL | יום כ"ו אב ה׳תשס״ח 27.08.2008

רב קהילת חב"ד בביתר חיזק הקהילה היהודית בקזחסטאן

רב קהילת חב"ד בביתר עילית, הרב אשר לעמיל הכהן, ערך ביקור חיזוק באלמא-אטא, שם מכהנים ילדיו בשליחות ■ הרב כהן שהגיע לרגל כ' מנחם-אב, יום ההילולא של רבי לוי יצחק נ"ע, אביו של הרבי, ניצל את ההזדמנות בכדי להתוועד עם חברי הקהילה, למסור שיעורים ברבים, ולחזק את הקהילה היהודית בעיר, ואכן, ביקורו של הרב כהן הותיר רושם חזק על הקהילה ■ באחד הימים, בחר הרב כהן למסור שיעור ב"עין יעקב" שעסק בחשיבות לעזור בקבורת מת וכבוד הנפטר, ובהשגחה פרטית באותו יום נערכה הלוויה יהודית לאישה שנפטרה לסיפור המלא
רב קהילת חב

רב קהילת חב"ד בביתר עילית, הרב אשר לעמיל הכהן, ערך ביקור חיזוק באלמא-אטא, שם מכהנים ילדיו בשליחות.

הרב כהן שהגיע לרגל כ' מנחם-אב, יום ההילולא של רבי לוי יצחק נ"ע, אביו של הרבי, ניצל את ההזדמנות בכדי להתוועד עם חברי הקהילה בראשות בנו השליח הרב הראשי לקזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן, למסור שיעורים ברבים, ולחזק את הקהילה היהודית בעיר, ואכן, ביקורו של הרב כהן הותיר רושם חזק על הקהילה.

הרב כהן נאלץ לשוב ארצה בעיצומו של יום ההילולא כ' מנחם אב, בכדי להעלות לקברו של אביו, הרב אברהם צבי ע"ה הכהן, שיום ההילולא של חל בכ"ד אב.

באחד הימים, בחר הרב כהן למסור שיעור ב"עין יעקב" שעסק בחשיבות לעזור בקבורת מת וכבוד הנפטר, ובהשגחה פרטית באותו יום נערכה הלוויה יהודית לאישה שנפטרה.

הרב כהן חיזק בימי שהותו באלמא-אטא, את חברי הקהילה להתחזק בקיום תורה ומצוות.

באחד הערבים, נערכה מסיבה לכלה, ערב חתונתה, והרב כהן נשא דברים בחשיבות השמירה על טהרת המשפחה בפני משתתפות המסיבה, חברותיה ובני משפחתה של הכלה.

מקרה מענין נוסף, שאירע עם יהודי שסיפר כי נגלה אליו צדיק בחלום ואמר לו שבאם ילך 20 יום ברציפות ל"בית הכנסת שלי" - תיוושע. בהשגחה פרטית, הגיע היהודי לבית הכנסת כאשר מסר הרב כהן שיעור ב"עין יעקב" המדבר על חשיבות התפילה בציבור על פני תפילה ביחיד, וסיפר סיפור המובא ב"עין יעקב" על אמנותם התמימה של יהודים פשוטים שבכוחם לפעול באמצעות התפילה ישועות ונחמות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.