מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תשס״ח 26.08.2008

החזן יוסל'ה רוזנבלט באלבום חדש ומיוחד

לפני 75 שנים נפטר גדול החזנים בכל הזמנים ר' יוסל'ה רוזנבלט, שהיה התגלמות החזן המושלם וסמל המצוינות, אליו ישוו בעתיד את כל החזנים הבאים אחריו. יצירותיו זוכות לעדנה ופופולאריות רבה, גם מאה שנים לאחר שהוקלטו. כמו יין ישן, מתפשטת המוסיקה שלו, מגיעה אל קהלים חדשים ותופסת מקום של כבוד בקדמת במות החזנות בעולם.
החזן יוסל'ה רוזנבלט באלבום חדש ומיוחד

אין זה סוד, האזנה ליוסל'ה היא לא רק עונג מוסיקלי, אלא חוויה רוחנית של התרוממות רוח. כישרונו המדהים לדלג בין שלוש אוקטאבות בבת אחת ובעיקר עוצמות הרגש האדירות שהשקיע בכל יצירה, הקסימו תמיד דורות של אוהדים בעולם כולו.

חברת "אדרת מיוזיק" לקחה על עצמה מיזם שונה, מונומנטאלי ומיוחד, להבהיר את הקלטותיו הישנות. למעשה, כל הקלטותיו נעשו בשנים המוקדמות של 1900 בעת שתעשיית ההקלטות היתה ממש בחיתוליה. יותר מזה - כמה מהקלטותיו המוקדמות של יוסל'ה נעשו על-ידי תומאס אדיסון בעצמו, ממציא הפונוגרף והפטיפון. בעקבות הרמה הטכנית הבלתי מפותחת באותם ימים, סובלות ההקלטות של ר' יוסל'ה מצלילים באיכות ירודה ומרעשי רקע ורעשים סטאטיים הפוגעים קשות באיכות המוזיקה ובחוויית האזנה. הציפייה של רבבות חובבי החזנות לשמוע את קטעי התפילה באיכות נעימה, הגיעה לשיאה כשהתברר שההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת לשחזר את הצליל המקורי ולנקות אותו מרעשים והפרעות רקע.

ב"אדרת" הוחלט שלא לחסוך בשום משאב או מאמץ ולהבטיח שחזור מקצועי לעבודתו. החברה יצרה קשר עם מומחים עולמיים מהשורה הראשונה בשחזור הקלטות היסטוריות ובתום סינון מאות הקלטות, אלפי שעות אולפן, מחקרים רבים והוצאות עתק הופקה בסייעתא דשמיא הקלטה של כמה מיצירותיו המפורסמות של יוסל'ה האגדי.

כעת, יכול כל אחד להרגיש 'פשוטו כמשמעו', כאילו הוא יושב באותו חדר עם ר' יוסל'ה ומאזין לקולו המופלא. זאת ועוד, להקלטה המקורית נוסף ליווי מוסיקלי המעצים את חוויית האזנה מבלי שהוא "משתלט" על הביצוע המרגש כמו גם המקורי, בקולו של החזן המפורסם. כיאה למיזם מיוחד ונדיר, משווק הדיסק באריזה לא שגרתית אליה מצורפים דפי היסטוריה ותמונות עתיקות מהימים הגדולים ההם. עד כה הודפסו 2 מהדורות שנחטפו בתוך עשרה ימים. גם עותקי המהדורה השלישית הוזמנו כבר ע"י חנויות התקליטים ונראה שההפקה החדשה/ישנה זוכה להצלחה מופלגת.

הפצה בישראל: גרינטק

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.