מערכת COL | יום כ"ה אב ה׳תשס״ח 26.08.2008

דרמה: הגיעו לכפר-חב"ד לצלם סרט מפוקפק - וסולקו

החוזר בשאלה מנחם פיליפ הגיע לצלם הבוקר (שלישי) סרט מפוקפק בכפר-חב"ד ולאחר שהתברר אופי הסרט הורה לו רב הכפר הרב מרדכי אשכנזי להסתלק מהמקום ■ לכפר הגיעו כארבעים שחקנים, שנועדו לשחק 'תלמידים' בישיבה קטנה ■  צוות COL ליווה את הדרמה ומגיש דיווח וגלריית תמונות לסיפור המלאגרובייס בתגובה ל-COL: "הפילו אותי בפח" >>>
דרמה: הגיעו לכפר-חב
יו"ר ועד כפר-חב"ד בעימות עם יוצר הסרט מנחם פיליפ, הבוקר ● צילום: י. בלינקו, COL

מאת כתבי COL

החוזר בשאלה מנחם פיליפ הגיע לצלם הבוקר (שלישי) סרט מפוקפק בכפר-חב"ד ולאחר שהתברר אופי הסרט הורה לו רב הכפר הרב מרדכי אשכנזי להסתלק מהמקום.

הדרמה התחילה בשעה תשע בבוקר. מספר תושבים בכפר ראו את צוות הצילום מתמקם בבית-הכנסת המרכזי בכפר-חב"ד, כשהוא מרכיב את הציוד לקראת צילום הסרט.

בתחילה איש לא חשד, אלא שבהמשך נחשף אופי הסרט שהתכוננו לצלם, והתושבים נחרדו. מדובר בסרט שבא לתאר מעשים איומים ונוראים המתקיימים כביכול בישיבה קטנה.

יו"ר ועד כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ וחברי ועד נוספים הוזעקו למקום וביקשו ממפיק הסרט להסתלק מייד מהמקום, וזאת לאחר התייעצות עם רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי.

יצויין כי מני פיליפ היה בעברו זמר דתי ולאחר מכן חזר בשאלה ולפני כמה שנים אף הוציא סרט דוקומנטרי על חזרתו בשאלה, שבו חשף חיים אומללים שעברו עליו.

בשני חדרי בית-הכנסת היו מונחים עשרות כובעים וחליפות, אותם היו אמורים ללבוש השחקנים, במהלך צילום הסרט בתוככי בית-הכנסת המרכזי.

עשרות מתושבי הכפר שהגיעו למקום, זעמו על מה שעיניהם רואות וביקשו מצוות ההפקה לעזוב את המקום. חלק ניהלו ויכוח ענייני עם הצוות. 

למקום הוזעק ע"י מנחם פיליפ יהודה גרובייס - אבי הסרטים החרדיים מזה עשור שנים. כששאלנו אותו מה הוא עושה במקום, הוא ענה כי מפיק הסרט התקשר אליו ואמר שיש בלגן בכפר חב"ד וביקש ממנו עזרה לקפל את הציוד.

גרובייס טוען שוב שלא היה לו מושג על תוכן הסרט, ובא בתום-לב לעזור למפיק, שיש לו עמו היכרות מקצועית.

בתגובה רישמית שהעביר ל-COL אומר גרובייס: "בשעה תשע וחצי התקשר אליי פיליפ וביקש ממני, בתור חבר (עכשיו לשעבר) לעזור לו להוציא את הציוד. התחלתי לעזור לפרוק את הציוד, וביקשתי לראות את התסריט. אז חשכו עיני. הודעתי למני שאני עוזב את המקום לאלתר. לא היה לי שמץ של מושג על תוכן הסרט, ואני מצטער מאוד שנקלעתי לכל הסיטואציה המביכה הזו. הפילו אותי בפח. פשוט כך. יש לי חברים רבים בכפר-חב"ד, וצריך להיות מטומטם כדי לסייע במודע לסרט שכזה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.