מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשס״ח 25.08.2008

"אם לא אתקבל ל'קבוצה', אלך לצבא"

לאחר הפרסום ב-COL על הנוקשות המוזרה של הנהלת ה'קבוצה' בניו-יורק, פנו בחורים רבים (שלא התקבלו) להנהלות הישיבות וקיבלו תשובה אחידה מצערת: "זה לא בידיים שלנו" ■ בתוך-כך נודע ל-COL כי בחורים רבים נוספים מישיבות אחרות עדיין לא קיבלו תשובה ■ בעיה נוספת שקיימת, היא העובדה שלבחור אין לאן ללכת. כל מכוני ה'סמיכה' כבר סגורים ■ "פניתי לראש-ישיבה שלי והוא אמר לי שאין לו קשר להחלטות של הנהלת ה'קבוצה'. הוא גם לא ידע להמליץ לי - מה לעשות בשנה הבאה. אני בסך-הכל בן 19", אמר אחד הבחורים  לסיפור המלאבפנים: עדות של בחור ששוקל ללכת לצבא בעקבות אי-קבלתו ל'קבוצה' >>>
אטימות. בחור לומד שיחה של הרבי בבית-חיינו - 770 ● צילום אילוסטרציה: אלי קאהן, COL
מאת כתב COL

לאחר הפרסום ב-COL בתחילת השבוע שעבר על הנוקשות הלא-ברורה של הנהלת ה'קבוצה' בניו-יורק, פנו בחורים רבים להנהלות הישיבות וקיבלו תשובה אחידה: "זה לא בידיים שלנו".

ל-COL נודע, כי בנוסף לקבוצת בחורים מישיבת 'תומכי-תמימים' בקריית-גת שלא התקבלה, קבוצות נוספות של בחורים מישיבת 'תורת-אמת' וצפת - לא התקבלו ל'קבוצה'. מדובר בשנה הראשונה, בה הנהלת ה'קבוצה' מסננת בחורים בצורה כל-כך משמעותית.

הסינון לא נעשה מחוסר מקום. כפי שפרסמנו, תלמידי ישיבות 'תומכי-תמימים' בכפר-חב"ד ובמגדל-העמק - לא נוסעים השנה ל'קבוצה' ונשארים בארץ ללמוד 'סמיכה', במסגרת הישיבה. הסינון נעשה בעקבות החלטת הנהלת ה'קבוצה' לשפר את התדמית של הישיבה.

שיפור התדמית, מסתבר, משאיר בחורים טובים רבים מאחור. "אני למדתי שלוש שנים בישיבה קטנה ושלוש שנים בישיבה גדולה. הייתי בחור רגיל שמשתדל ללמוד ובדיוק בשנה האחרונה - החליטו לא לקבל אותי", סיפר ל-COL הבחור ד' שבקרוב חוגג יום-הולדת 20.

בעיה נוספת שקיימת, היא העובדה שלבחור אין לאן ללכת. כל מכוני ה'סמיכה' כבר סגורים. "פניתי למכון 'סמיכה' בפלורידה, אבל הם אמרו לי שההרשמה נסגרה לפני חודש. אם הייתי יודע שלא אתקבל ל'קבוצה', הייתי מיד נרשם לשם", מספר ד'.

"פניתי לראש-ישיבה שלי והוא אמר לי שאין לו קשר להחלטות של הנהלת ה'קבוצה'", הוא ממשיך ומספר. "הוא גם לא יודע להמליץ לי - מה לעשות בשנה הבאה. אני בסך-הכל בן 19".

בחור נוסף ששמו שמור במערכת, מגיע ממשפחה שהתקרבה לחב"ד לפני שנים לא-מעטות. "הצלחתי להיכנס למסלול של ישיבה בצורה רגילה ולמדתי כמו כל בחור בישיבה, פתאום עכשיו עושים לי בעיות, ללא סיבה", הוא אומר ל-COL.

משפחתו של הבחור חפצה שהוא ילך לצבא כבר עכשיו, אבל הוא הסביר להם שהוא נשאר ללמוד בישיבה וילך לצבא בסיום לימודיו. "כעת, אם לא אתקבל, אני יאלץ ללכת לצבא", הוא אומר בכאב.

בעוד 20 יום, תחת שנת הלימודים החדשה ב'קבוצה', ובחורים רבים נותרו מאחור. קובעי המדיניות לגביי קבלת הבחורים הם הרבנים: גדליה בלומינג ויקותיאל פלדמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.