מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשס״ח 22.08.2008

הרב אלון שהה ליד האהל הק' במשך שבוע ימים

כפי שדווח ב-COL, שהה הרב מרדכי (מוטי) אַלון, מהבולטים שברבני הציונות הדתית, בשבת האחרונה, ובימים הסמוכים לשבת, על יד האהל הקדוש של הרבי ■ היתה זו שבת מיוחדת עבור תלמידי התמימים במחיצתו של הרב אלון, הידוע בהערצתו הגדולה והעמוקה לרבי לתורתו ולהוראותיו ■ הרב אלון שהה על יד האהל במשך שבוע ימים, ולאחר מכן חזר לארץ הקודש למקום מגוריו במושבה 'מגדל' שעל-יד טבריה  לסיפור המלא
הרב אלון שהה ליד האהל הק' במשך שבוע ימים
הרב אלון צופה בוידאו יחד עם א' מתלמידי התמימים
הרב מרדכי (מוטי) אַלון, מהבולטים שברבני הציונות הדתית, ראש התנועה הרוחנית-חברתית "מבראשית", ולשעבר ראש ישיבת הכותל, שהה בשבת האחרונה (שבת נחמו) ובימים הסמוכים לשבת, על יד האהל הקדוש של כ"ק אדמו"ר זי"ע.

הרב אבא רעפסון, האחראי על סידורי האהל והכנסת אורחים על יד האהל הק', דאג עבורו לאש"ל ולאירוח מכובד ומסודר בא' הבתים הסמוכים שעל יד האהל.

יצויין כי בשבת זו התקיים האויפרוף של א' מתלמידי התמימים בסמיכות לאהל הק', היתה זו סיבה נוספת להשתתפותם של רבים מבחירי תלמידי התמימים דישיבת תות"ל 770 בסמיכות לאהל הק'.

בליל שבת ישבו התמימים להתוועדות חסידית עם הרב אלון עד השעות הקטנות של הלילה, "היתה זו התוועדות מיוחדת במינה", מספר א' התמימים שנכח שם, "נושאים מעניינים עלו על שולחן ההתוועדות במהלך הלילה, בשלב מסויים ההתוועדות אף הפכה לשיחה משותפת בין הרב אלון לתלמידי התמימים כשיחד שוחחו על נושאים רבים. ביניהם:

מהותה ועניינה של נחמה, ענינה של הנחמה בזמננו כשעדיין שרויים אנו בגלות, אתהפכא, מנהגי החסידים, התקשרות לצדיק, נסיעה לרבי, גדולה לגימה שמקרבת, מלחמת הנפש האלוקית בנפש הבהמית, גדלותו של יוסף הצדיק בהישארו במדרגתו בתוך ערות הארץ - בתוך מצרים".

הרב אלון הבקי בביאורי המפרשים על התורה, ובתורתו של הרבי, האריך לבאר ע"פ מפרשי התורה כשהוא מתבל את דבריו בביאוריו העמוקים של הרבי. והי' ניכר עליו כי התענג לשבת בחברת תלמידי התמימים ולשוחח בדברי תורה ובתורתו הרחבה של הרבי.

יצויין כי כששוחחו בענינה של הנחמה, הועלה ביאורו של הרבי בענין, במכתב שכתב הרבי למר אריאל שרון משנת תשכ"ח לאחר פטירת בנו גור בן ה-11 מפליטת כדור, הרב אלון ביקש לראות את המכתב ויצא בהתפעלות מביאורו של הרבי במכתב ושוחח על כך באריכות.

בתפילות השבת התפלל הרב אלון יחד עם התמימים שיחיו בביהכנ"ס [חדר הנרות] הסמוך לאוהל הק', הרב אף כובד בעליית מפטיר וקרא את הפטרת "נחמו נחמו עמי".

היתה זו שבת מיוחדת עבור תלמידי התמימים במחיצתו של הרב אלון, הידוע בהערצתו הגדולה והעמוקה לרבי לתורתו ולהוראותיו, כשהוא עצמו 'דולה ומשקה' מתורתו ומחידושיו של הרבי לציבור הרחב שומעי לקחו.

הרב אלון שהה על יד האהל במשך שבוע ימים, ולאחר מכן חזר לארץ הקודש למקום מגוריו במושבה 'מגדל' שעל-יד טברי'ה.

יצויין, כי במהלך שנת התשס"ו הודיע הרב אלון על יציאה לחופשה. הרב אלון הודיע על הפסקת שיעוריו בפרשת שבוע (בבית הכנסת ישורון, באוניברסיטת בר-אילן ובטלוויזיה); דברים אשר הקנו לו את פרסומו הרב בקרב הציבור. אך על אף יציאתו לחופשה המשיך הרב אלון לשמור על קשר עם "מבראשית" ועם "ישיבת הכותל".

במהלך השנה האחרונה העביר הרב שיעורים בימי חמישי בלילה, עד לפנות בוקר יום שישי בפרשת השבוע והחגים, ביישוב מגדל שבצפון בו הוא מתגורר בשנים האחרונות.

המוני אנשים מכל רחבי הארץ היו מגיעים במיוחד לשיעור זה שהלך והתעצם מבית כנסת קטן לאמפי בית הספר ביישוב. השיעור היווה הזדמנות להמוני מעריציו, לראות את פניו ולשמוע את קולו, לאחר תקופה ממושכת שלא האזינו לו.

כמו כן פתחו תלמידיו אתר מיוחד דרכו הם משדרים את שיעוריו לרחבי העולם, יצויין כי שיעוריו משודרים גם ברדיו קול חי מידי שבוע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.