מערכת COL | יום כ"ג אב ה׳תשס״ח 24.08.2008

ח"כ פרוש ל-COL: "ארוץ עד הסוף בעזרת חב"ד" ● ראיון

ח"כ מאיר פרוש המתמודד לראשות עיריית ירושלים מטעם "אגודת ישראל" ניאות לקיים ראיון וידאו מיוחד עם COL לקראת הבחירות שבפתח. הרב פרוש התמודד במהלך הראיון עם שאלות נוקבות: הסקרים שלא מחמיאים לו בנתיים ("אנשים שוכחים מה ניבאו הסקרים ערב הבחירות הקודמות לר' אורי לופליאנסקי"), דעתו על ארקדי גאידמק המועמד לראשות העיר ("אנשים יעדיפו מישהו מאנ"ש), האם יש נציג חב"ד המועדף עליו ברשימה? והאם הוא מצפה שחב"ד תקים מטה בחירות עבורו? לסיפור המלא
ח
COL

ח"כ מאיר פרוש המתמודד לראשות עיריית ירושלים מטעם "אגודת ישראל" ניאות לקיים ראיון וידאו מיוחד עם COL לקראת הבחירות שבפתח. 

מה דעתך על הסקרים שאינם מחמיאים לך בנתיים?

בכל מה שקשור לסקרים זה לא אמור לעניין את הציבור החרדי. אף פעם סקר לא תואם במדויק את המציאות. בבחירות שעברו, עשרה ימים לפני הבחירות, ערכה מינה צמח עשתה סקר שר' אורי לופיאנסקי יפסיד את הבחירות. באותם עשרה ימים אורי לופילאנסקי הדביק את הקצב, וגבר עליו בעשרה אחוז. אף אחד מעורכי הסקרים לא ידע לשקלל את אופי ההצבעה של הציבור החרדי.

האם בפער של 20 אחוז לרעתך, הסקרים יכולים לטעות?

את הסקר עשו בכלל לפני שהייתי מועמד והשם שלי לא היה מוכר. אמרו יש "מאיר פרוש", בלי שעשה קמפיין, ובלי שהוא מוכר בציבור.

גאדיימאק שמשקיע כסף רב בציבור החרדי לא יכול להוות בעיה עבורך?

אי אפשר לומר שדווקא את הציבור החרדי יכול גאדימק לקנות בכסף. הציבור החרדי הוא מאוד איטלגנטי, ויודע בדיוק מה הוא צריך. הציבור הדתי יעדיף אדם דתי שבא מאנ"ש, שיודע בדיוק מה צריך הציבור הדתי, וחי אותו. כואב את כאבו, ושמח את שמחתו כל השנה.

האם יחול שינוי בעמדת הנציג החב"די ברשימת אגודת ישראל?

תמיד החלטנו על זהות הנציג יחד עם מנהלי המוסדות של חב"ד בירושלים. גם הרב יעקב שנור מונה על ידם. הנציג לשעבר, ר' בער'ל רבינוביץ ע"ה, שאל את הרבי האם ללכת ברשימה אחת יחד עם "דגל התורה", והתשובה היתה חיובית. "אגודת ישראל" מקפידה לשריין מקום לחסידות חב"ד, ואכן כך יהיה בתיאום עם העסקנים וראשי המוסדות.

האם אתה יכול להבטיח להגביר את הסיוע לחסידי חב"ד באם תיבחר?

אני מרגיש לא נעים להבטיח לחב"ד דברים. בין אם אני צריך את חב"ד ובין אם לאו, אני מרגיש חובה לעזור לחב"ד, בביתר עילית, ובכל מקום בו מבקשים ממני. אני דוחף שלחב"ד תהיה נציגות, לא שאני חושב לרגע שנציג אחר לא יכול לעשות את העבודה, אבל כמו שתהיה אפשרות לבחירה לראשות העיר בין מאיר פרוש למועמד אחר, יעדיפו מישהו מאנ"ש, כך גם חסידי חב"ד בתוך הנציגים הדתיים, הם רוצים שיהיה להם מישהו מתוך חב"ד, כך זה עובד.

האם אתה חושב שהשלוחים בעיר שמעורים בציבור החילוני יכולים לסייע לך?

אני לא רוצה לדבר על השלוחים של הרבי. לגבי המעורבות של חב"ד בבחירות קטוני מלהתערב. אנחנו יודעים שהרבי היה נגד העניין הזה של "מפלגה", ורק בדברים שהם יוצאים מגדר הרגיל הרבי כן התערב. מה שכן: ההוראה הראשונה של הרבי בתשי"א היתה בקשר לבחירות שצריך לבחור לרשימות הדתיות. אם יש מועמד דתי אחד - בוודאי שהרבי יאמר להצביע למועמד הדתי.

אתה מצפה שחסידי חב"ד יקימו עבורך מטה לקראת הבחירות?

אני לא רוצה לחוות דעה מה חב"דניקים יעשו. הם עזרו, עוזרים, ויעזרו. מה הם יעשו? זאת החלטה של חב"ד. אני בטוח שהם יעשו את הכל כדי שאני אבחר.

דובר על מועמדותו של ר' אורי הולצמן בביתר עילית לסגן ראש העיר, מה דעתך?

קודם כל היהודי שאותו הוא מבקש להחליף, ר' יצחק פינדרוס, הוא עדיין סגן ראש העיר בביתר. ר' אורי היה אצלי בבית, אבל מוקדם לדון בדבר. אני לא אוהב לדון בדברים שהם עדיין לא רלוונטים. 

[בשלב זה של הראיון חושף הרב פרוש ספרי תניא שנמצאים בארון הספרים במשרדו אותם קיבל מחסידי חב"ד כאות הוקרה והערכה].

האם "שולמי אמונים" יציגו מועמדים חב"דיים בערים נוספות?

כשהרשימה תושלם נוכל לדבר על זה. כרגע מוקדם לדבר על זה.

באם תיבחר בעז"ה לראשות העיר כיצד תסייע למוסדות חב"ד בירושלים?

לא פחות מאשר בעבר, ויש לי חלק נכבד בהתפתחות של המוסדות של חב"ד בירושלים, אבל אני רוצה לשאוף להרבה יותר. כאשר אקבל כוחות כראש עיר, יהיה לי יותר יכולת לסייע ולפעול, לחב"ד ולכולם.

השבוע חזרת מניו יורק, האם ביקרת בציון של הרבי?

אני נוהג בכל פעם שאני נמצא בארה"ב להיכנס לאוהל וכך נהגתי גם הפעם. התפללתי באוהל להצלחתי בבחירות, ואני מאמין שהברכות יקויימו. 

לסיום, מה יש לך לומר לחסידי חב"ד בירושלים לקראת הבחירות?

אני שמח על כך שהציבור החב"די בירושלים מאוחד, וכך הוא יכול לפעול הרבה יותר. יש בירושלים מוסדות וותיקים, ויש לי קשר עם העסקנים, ועם כמה מבתי חב"ד בעיר. ולסיום: העיקר שנמשיך להפיץ את ההוראות של הרבי - זה הכי חשוב.  

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.