מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשס״ח 25.08.2008

המשפחה היהודית בשפה הרוסית

האגף לקליטת העלייה בצעירי-חב"ד הוציא לאור עלון הסברה ייחודי בשפה הרוסית בנושא טהרת המשפחה. מדובר בעלון "מבוא לטהרת המשפחה", יחידי מסוגו בעולם המודפס בשפה הרוסית בנושא עדין וחשוב זה ■ העלון מהווה מבט כללי על דרך טהרת המשפחה היהודית ומספק מידע רב על המצווה ודרך קיומה ■ לדברי הרב מאיר וורזוב, מנהל האגף, הסיבה העיקרית שרוב הציבור יהודים דוברי רוסית כמעט ולא מכירים את עולם המושגים והדינים הקשורים בנושא זה נובעת מחוסר ידע וחוסר הסברה. כעזר לקוראי העלון צוות האגף סיים למפות רשימת מאות מקוואות הטהרה בכל הארץ לסיפור המלא
המשפחה היהודית בשפה הרוסית
האגף לקליטת העלייה בצעירי-חב"ד הוציא-לאור עלון הסברה ייחודי בשפה הרוסית בנושא טהרת המשפחה. העלון "מבוא לטהרת המשפחה", מספק מידע רב ומפורט על המצווה ודרך קיומה, דבר שעד היום לא היה קיים בפורמט של עלון, דבר המאפשר הפצתו להמונים.

לדברי הרב מאיר וורזוב, מנהל האגף, מאות אלפי יהודים דוברי רוסית כמעט ולא מכירים את הנושא החשוב של "טהרת המשפחה", מהסיבה הפשוטה שבמשך עשרות שנים ברוסיה מעט מהמקוואות שנשארו הופעלו תחת סוד גמור. "גם בזמננו הסיבה העיקרית שמונעת מהרבה משפחות מקיום מצווה חשובה זו היא חוסר ידע והסברה מתאימה בנושא זה", הוא אומר.

"אומנם קיימים כמה ספרים טובים ברוסית בנושא זה. למשל לאחרונה ברוסיה יצא לאור ספר חשוב ומצוין "מים חיים", אליו אנו מפנים את קוראי העלון ללימוד הלכות מפורטות. בזמנו יצא גם ספר בשם "דרכי טהרה" מהראשון לציון הרב מרדכי אליהו שליט"א, אך רק חלקו תורגם לרוסית. קיימים עוד כמה ספרים, כמו הספר של הרב מרדכי נחימובסקי מחולון ואחרים, אך עדיין קשה להפיץ רעיון להמונים באמצעות ספרים, שאינם נגישים תמיד, עלותם די רבה".


כלי להפצה המונית

הדבר המתבקש הוא הוצאת עלון שכזה, המאפשר לציבור להכיר בשפתו את עולמה של המשפחה היהודית, לחפש את הספרים הדרושים ואין ספק שבכך יגדל מספר מקיימי המצווה.

לראשונה מתומצתים דברי הסבר ושכנוע בשפה עדינה וחלקה של הלכות הקשורות ל"טהרת המשפחה" בעלון אחד. בעז"ה הוא יופץ גם בקרב דוברי רוסית ברחבי העולם - בגרמניה, אוסטרליה, ארה"ב, וכמובן במדינות חבר העמים לשעבר, על ידי השלוחים הפועלים שם, שבגב העלון יפרסמו את פרטי המקווה הפועל בעירם וטלפונים להדרכה.

בעלון מתפרסמת גם רשימת ספרים בנושא, ורשימת מדריכות המוכנות לעזור ולענות ברוסית לכל שאלה.


רשימת מאות המקוואות בכל הארץ

כעזר לקוראי העלון צוות האגף סיים למפות רשימת מאות מקוואות הטהרה בכל הארץ הכוללת כתובתן המדויקת הרשומים בשפה הרוסית, פרטי הגעה, מספרי טלפונים בכל מקווה ליצירת קשר, ואפילו פירוט של קווי אוטובוסים המגיעים לכל מקווה. רשימה זו מחולקת לשלושה איזורים: צפון הארץ, מרכז הארץ ודרום הארץ, כולל ירושלים. בכוונת צעירי חב"ד - המרכז להקים מאגר ארצי שיופרסם באתר המרכזי של חב"ד בישראל chabad.org.il.

יצויין, כי הרבי מליובאוויטש כותב בספר "היום יום" כי "בדבר התעמולה בעניין טהרת המשפחה, יש להסתכל על כך שה' איפשר להציל יהודים מכליון, ר"ל, ובוודאי יש למסור את הנפש על זה, ולהודות לה' על החסד שזיכה אותו ה' בהתעסקות בזה. ויותר מכך, זו תעמולה שהיא הצלת נפשות ממש".

העלון יוצא לאור לזכרה של הגב' מאטל רחל (מליא) קנייבסקי ז"ל, שהדריכה וזיכתה נשים רבות, עולות מרוסיה במצווה חשובה זו.

לפרטים והזמנות: 072-2700130
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.