מערכת COL | יום י"ח אב ה׳תשס״ח 19.08.2008

הכולל בנחל'ה לזכרה של הגב' חנה וולבובסקי ע"ה

כולל האברכים בנחלת הר חב"ד, אשר נוסד ע"י כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, עם ייסוד הנחלה, בשנת תשכ"ט, קיבל, בחודש האחרון תנופה גשמית מחודשת ■ בני משפחתה של האשה הצעירה והחשובה, אצילת נפש וצנועה, מנשים באהל תבורך, מרת חנה וולבובסקי ע"ה, אשר נסתלקה בדמי ימיה פנו בהצעה לועד נחלת הר חב"ד לסייע בתמיכה לכולל, ולקרוא לכולל האברכים על שמה ■ בישיבת הועד, נתקבלה הצעתם לקרוא לכולל בשם "כולל אברכים אהל חנה", ובכך לסייע לאברכים לקבל את מלגתם כראוי ואף להוסיף אברכים חדשים לכולל לסיפור המלא
הכולל בנחל'ה לזכרה של הגב' חנה וולבובסקי ע
כולל האברכים בנחלת הר חב"ד, אשר נוסד ע"י כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, עם ייסוד הנחלה, בשנת תשכ"ט, ידוע כאחד הכוללים המיוחדים של חב"ד באה"ק ת"ו, ומאז שנת היווסדו יצאו מתלמידיו, רבנים, שלוחים ומחנכים רבים.

בשלש שנים האחרונות קיבל הכולל תנופה רוחנית, עם התמנותו של האברך החשוב הרב שמואל כהן לראש הכולל, שמוסר להם שעורים ומדריך אותם בדרכי הלמוד, ומכוון אותם בלמודם.

בחודש האחרון קיבל הכולל תנופה גשמית מחודשת. בני משפחתה של האשה הצעירה והחשובה, אצילת נפש וצנועה, מנשים באהל תבורך, מרת חנה וולבובסקי ע"ה, אשר נסתלקה בדמי ימיה ביום השבת-קדש ט' תמוז ה'תשס"ח, פנו בהצעה לועד נחלת הר חב"ד לסייע בתמיכה לכולל, ולקרוא לכולל האברכים על שמה, לזכרון ולעלוי נשמתה של חנה ע"ה, אשר התעסקה בחינוך ילדי תשב"ר לתורה וליראת שמים.

בישיבת הועד, נתקבלה הצעתם לקרוא לכולל בשם "כולל אברכים אהל חנה", ובכך לסייע לאברכים לקבל את מלגתם כראוי ואף להוסיף אברכים חדשים לכולל.

שכונת נחלת הר חב"ד נוסדה ע"י כ"ק אדמו"ר, אשר נתן לה את השם "נחלת הר חב"ד", ידוע שבשם זה יש את הר"ת "חנה", ע"ש הרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה אמו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, והרי גם האשה הצעירה ואצילת הנפש מרת חנה, נקראה כך על שם הרבנית חנה ע"ה.

קריאת שם זה נתקבלה בחיבה ובשמחה אצל רבים מידידי המשפחה, שהכירו והוקירו את מרת חנה ע"ה, בתם של הרה"ח הר"ר אהרן לייב ומרת ראשא זעלדא שליט"א רסקין, וראו בזה פעולה נכונה להנציח את שמה את אצילותה, צניעותה ונדיבות לבה הטהור, והודיעו כי הם יתמכו ויהיו שותפים בהחזקת כולל האברכים אהל חנה שעל שמה הטהור.

ובמיוחד לאור דברי הרבי ב"היום יום", ט' תמוז (יום פטירתה), "ההורים בישראל שזקוקים לישועה והצלה מיוחדת לילדיהם – האמצעי הבטוח לכך, תמיכת לומדי תורה".

עד לשנים האחרונות ניהל את הכולל הרה"ח הר"ר אפרים ע"ה וולף, שהיה מנהל מוסדות ישיבת תומכי תמימים שהוא גם היה האחראי בתחילה על כל עניני נחלת הר חב"ד, עד שהוקם הועד.

הכולל הוקם מחדש בשנת תשס"ו, והתקבלו ללמוד בו אברכים צעירים שמבקשים ללמוד בכולל בשנים הראשונות אחר נשואיהם, כרצון כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

כיום לומדים ב"ה בכולל 30 אברכים כ"י, וזה פשוט תענוג להיכנס באמצע היום לבית המדרש ולראות את האברכים יושבים ולומדים בשקידה ובהתמדה, כשבראשם ראש הכולל.

על אף שאחזקת הכולל, -ובמיוחד ככל שמתרבה מספר הלומדים בו- היא הוצאה כבידה, הועד, בראשות היו"ר הרב מרדכי גורודצקי, יחד עם המרא דאתרא הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, לקחו זאת ע"ע, ובהתעוררות כמה אברכים מנה"ח ברצון לסייע לזה, להקים את הכולל מחדש ולהשיג תרומות מנדיבי עם.

הנהלת הכולל מודיעה ומבקשת בזה מהמעונינים להיות שותפים בהחזקת הכולל ובמיוחד ממוקירי זכרה של חנה ע"ה, לשלוח את תרומתם לכתובת הכולל – ועד נחלת הר חב"ד ת.ד. 122 קרית מלאכי, או להפקיד את התרומה ישירות בחשבון הועד, המתנהל בבנק לאומי סניף קרית מלאכי 10-985, ע"ש אגודת נחלת הר חב"ד, מס' חשבון 039100/21, ויקבלו קבלה המאושרת במס הכנסה לפי סעיף 46.

בחו"ל אפשר להעביר את התרומות לידי הרה"ח הר"ר אהרן לייב, (אריק) שי' רסקין, שהוא יעבירה להנהלת הכולל באה"ק.

הכתובת:
נחלת הר חב"ד ת.ד. 122 קרית מלאכי
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.