מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשס״ח 18.08.2008

בתיאום קה"ת: הושק סידורו של הרב לוי ביסטריצקי ע"ה

יצא-לאור סידור תפילה 'שער מנחם' אשר לוקט ונערך על-ידי הרב לוי ביסטריצקי ע"ה במשך שנותיו האחרונות, ואף זכה לברכתו והסכמתו של הרבי ■ "מטרתו של סידור זה, למלאות את החלל הריק ולהוות מקור לתפילה כהלכתה וכפי הנהוג בחב"ד - למתפלל החדש ולמתפלל הוותיק והרגיל", נכתב בפתח-דבר ■ סידור זה יוצא לקראת יום היארצייט השישי של הרב לוי ביסטריצקי ע"ה ובתיאום עם הנהלת קה"ת לסיפור המלא
בתיאום קה
בפתח דבר של הסידור נכתב "שמחים אנו להוציא לאור את הסידור "שער מנחם" לימות החול – והוא סידור על פי נוסח האריז"ל כפי אשר ייסד רבינו הזקן - עם הלכות ומנהגי חב"ד השייכים לסדר התפילה. סידור זה יוצא לאור על פי הוראתו, בהסכמתו ובברכתו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו.

● ● ●

הלכות רבות יש לתפילה. חלקן ידועות ומפורסמות אך ישנן כאלו שכלל אינן ידועות. אחת הסיבות לכך היא פיזורן של ההלכות בספרי הלכה רבים. בנוסף לכך, עם הדורות, הלכו ונוספו הלכות ומנהגים חדשים, ולפעמים אף החליפו במעט את הנהוג קודם לכן.

התפילה, התופסת מקום של כבוד בסדר יומו של היהודי בכלל ואצל חסיד חב"ד בפרט, דורשת אם כן ידע רב, על מנת שיוכל אדם להתפלל כהלכה וכיאה.

שנים רבות הורגש חסרונו של סידור שיהווה גם מורה הוראה למתפלל. חיבור שיהווה לקט מקיף ומוסמך של ההלכות והמנהגים וייתן למתפלל המצוי את היכולת להתפלל כיאה.

זוהי מטרתו של הסידור שלפנינו, למלאות את החלל הריק ולהוות מקור לתפילה כהלכתה וכפי הנהוג בחב"ד - למתפלל החדש ולמתפלל הוותיק והרגיל.

נוספו בו כל ההלכות והמנהגים הנהוגים במשך התפילה מלוקטים מספרי הלכה רבים ומספרי חב"ד, כל הלכה ומנהג בצורה ברורה ובמקומה בסדר התפילה.

הסידור נלקט ונערך ע"י הרב לוי ע"ה ביסטריצקי – שליח כ"ק אדמו"ר ורבה של צפת עיה"ק והגליל העליון, טרם תחילת העבודה אף זכה הרב ע"ה להסכמה וברכה מכ"ק אדמו"ר לעריכת סידור זה. מאז פטירתו של הרב ע"ה המשיך הרב יעקב חיים יעקובוביץ שיחי' בשלבי העריכה הסופיים עד להו"ל.

● ● ●

הסידור עוצב בסדר גרפי חדש ומאיר עיניים ופוסק מחדש כשתוקנו בו טעויות פיסוק רבות, נוספו בו הוראותיו והערותיו של כ"ק אדמו"ר השייכות לסידור ולתפילה ומכאן שמו – "שער מנחם". במבוא לסידור הובאו דברים הנוגעים לתפילה בכללותה - משו"ע רבינו ומשיחות ומכתבי כ"ק אדמו"ר. לשלמות העניין הוכנסו במבוא גם דברים שמופיעים בפנים הסידור במקומם".

● ● ●

בסיום פתח הדבר הודו חברי אגף ההוצאה לאור שעל ידי חסדי ל"ב להנהלת ההו"ל קה"ת, על שנתנה את רשותה להשתמש בנוסח הסידור "תהלת ה'" שבהוצאתה, ועל שהעניקה לנו את גוף הסידור ערוך ומוכן על מנת להדפיסו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.