מערכת COL | יום י"ט אב ה׳תשס״ח 20.08.2008

בכ′ אב תיחנך הרחבת ה′אוהל′ של רבי לוי יצחק נ"ע

ביום ההילולא כ′ מנחם-אב של רבי לוי יצחק שניאורסון ע"ה, תיחנך הרחבת ה′אוהל′ בהשתתפות השלוחים, יהודי הקהילה, נציגי העירייה ■ באירוע המרכזי תיפרד הקהילה גם משגריר ישראל בקזחסטאן המסיים את תפקידו  לסיפור המלא
בכ′ אב תיחנך הרחבת ה′אוהל′ של רבי לוי יצחק נ

ביום ההילולא, כ' מנחם-אב, של רבי לוי יצחק שניאורסון ע"ה, תיחנך הרחבת ה'אוהל' שהורחב ושופץ על ידי הרבנות הראשית לקזחסטאן.

כמידי שנה, בכ' מנחם אב, מציינים בקהילה היהודית הרחבה ותוספת רוחנית, לציון ניצחונו של רבי לוי יצחק שניאורסון, והרמת קרן יהדות קזחסטאן בעיני חברי הקהילה, ואזרחי קזחסטאן.

בשנים עברו, צויין יום כ' מנחם אב בהנחת אבן פינה, פתיחת בית כנסת, הכנסת ספר תורה, ועוד. השנה, תציין הקהילה היהודית בראשות רבה של קזחסטאן השליח הרב ישעיה אלעזר הכהן את עבודות הרחבת ושיפוץ ה'אוהל' הק' של רבי לוי יצחק.

נמסר, כי פועלים עמלים על הוספות תאורה שתפעל כל הלילה, בכדי לאפשר ליהודי הקהילה, לפקוד את הציון גם בלילה, ולהגיע בביטחה לציון. כמו-כן, נסללה דרך על ידי עיריית קזחסטאן עד לציון עצמו, ונבנה חדר נוסף בצמוד לציון, בו ניתן יהיה להתכונן לפני הכניסה לאוהל, ולהדליק נר נשמה.

הפתיחה הרישמית תהיה אי"ה בכ' מנחם אב בהשתתפות השלוחים, יהודי הקהילה, נציגי העירייה, ועוד. משם יצאו יהודי הקהילה, בהסעות מאורגנות לעבר המרכז היהודי הגדול "בית מנחם", שם יערך האריוע המרכזי.

במהלך האירוע המרכזי, יחגגו המשתתפים גם את שמחת התחלת הנחת תפילין לשליח הצעיר, אברהם צבי הכהן, בנו של השליח הראשי ורבה של קזחסטאן, הרב ישעיה אלעזר הכהן.

גם שגריר ישראל בקזחסטאן, מר רן ישי, המסיים בימים אלו את תפקידו, מזמין את הקהל הרחב, לסעודה שתיערך בשעה 5:30 אחרי הצהריים.

מהקהילה היהודית, נמסר כי אורחים רבים מהארץ ומחו"ל צפויים להגיע לכ' אב לאלמא-אטא, והם ישוכנו במלון הסמוך לבית הכנסת, ובחדרי "הכנסת אורחים". הקהילה היהודית תדאג לאורחים באש"ל בכל המצטרך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.