מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ח 15.08.2008

הברית לבן צ'רנוביל, שולבה בפדיון הבן ל-12 ילדים

צעירי-חב"ד חגגו ביום חמישי ברית מילה מרגשת לבנו הרך של אברהם גרשון מירצקי, בוגר פרוייקט צ'רנוביל, שהועלה ארצה על ידי צעירי-חב"ד מאיזור האסון לפני כעשר שנים ■ העובדה שהברית נערכה באיחור, בשל מגבלות בריאותיות, נוצלה לעריכת 'פדיון הבן' לתינוק, וכן פדיון הבן מ'ספק' ל-12 ילדים נוספים, שלא היה ברור האם קיימו את מצוות "פדיון הבן" ■ ברית המילה נערכה באולם במעונות צ'רנוביל בכפר-חב"ד, בהשתתפות בני משפחה, חברים, ידידים, בוגרי הפרוייקט, וילדי צ'רנוביל  לסיפור המלא
הברית לבן צ'רנוביל, שולבה בפדיון הבן ל-12 ילדים
(צילום: יוסי רייכמן, COL)

צעירי-חב"ד חגגו ביום חמישי ברית מילה מרגשת לבנו הרך של אברהם גרשון מירצקי, בוגר פרוייקט צ'רנוביל, שהועלה ארצה על ידי צעירי-חב"ד מאיזור האסון לפני כעשר שנים.

צעירי-חב"ד ליוו את אברהם-גרשון גם לאחר שעזב את מעונות צ'רנוביל בכפר-חב"ד, והתגייס לצה"ל. לאחר חתונתו, נולד לו בשעה טוב ומוצלחת בן, וצעירי-חב"ד נרתמו לערוך ברית לבנו הרך. במקביל, סייעו בצעירי-חב"ד לזוג הצעיר ברכישת כל צרכי התינוק.

ברית המילה נערכה באולם במעונות צ'רנוביל בכפר-חב"ד, בהשתתפות בני משפחה, חברים, ידידים, בוגרי הפרוייקט, וילדי צ'רנוביל.

העובדה שהברית נערכה באיחור, בשל מגבלות בריאותיות, נוצלה לעריכת 'פדיון הבן' לתינוק, וכן פדיון הבן מ'ספק' ל-12 ילדים נוספים, שלא היה ברור האם קיימו את מצוות "פדיון הבן".

'פדיון הבן' עורכים לבן בכור שנולד ראשון לאמו (בהריון ראשון ואם לא היתה הפלה קודם), ובלידה רגילה (לא ניתוח קיסרי) וכאשר שני ההורים אינם כהנים או לוויים.  טקס זה מתקיים ביום ה-31 מיום הלידה (דהיינו, אחרי מלאת 30 ימים מלאים).

את האירוע הנעימה מקהלת אגף הקליטה של צעירי-חב"ד בראשות הרב מאיר ורזוב, שאף הנחה את הטקס המרגש. הרב יוסף-יצחק רייטשיק, מנהל פרוייקט צ'רנוביל' כובד בסנדקאות. הכהן שפדה את הילדים, היה הרב שמואל הכהן אהרונוב, בנו של יו"ר צעירי-חב"ד ואגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, ששהה בחו"ל. באירוע השתתפו גם: הרב יוסף-יצחק בורובסקי מהנהלת הפרוייקט, וכן הרב יצחק הר צבי והרב יצחק רסקין שליוו את אברהם-גרשון שנים ארוכות.

בזה אחר זה נפדו 12 הילדים המאושרים, והשמחה היתה רבה. בתום הטקס, נערכה סעודת מצווה במהלכה נאמרו דברי תורה וברכה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.