מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשס״ח 13.08.2008

"תורת ניהול כלכלת המשפחה היא יסוד לעצם החיים"

"תורת ניהול כלכלת המשפחה היא יסוד לעצם החיים", את הדברים אמר הרב יוסף בנימין וואזנר באירוע הסיום של קורס מדריכים מיוחד שערך ארגון 'תבונה – הדרכה לתקציב המשפחה'. במסגרת הקורס עברו למעלה מעשרים אברכים הכשרה להנחייה לניהול נכון של תקציב המשפחה ■ את הקורס העבירו מר יוסי אש ומר נחמן לידור, מומחים לכלכלת המשפחה. הקורס התקיים במרכז החרדי להכשרה מקצועית ובסיוע קרן ק.מ.ח  לסיפור המלא
"תורת ניהול כלכלת המשפחה היא יסוד לעצם החיים", את הדברים אמר הרב יוסף בנימין וואזנר באירוע הסיום של קורס מדריכים מיוחד שערך ארגון 'תבונה – הדרכה לתקציב המשפחה'. במסגרת הקורס עברו למעלה מעשרים אברכים הכשרה להנחייה לניהול נכון של תקציב המשפחה. את הקורס העבירו מר יוסי אש ומר נחמן לידור, מומחים לכלכלת המשפחה. הקורס התקיים במרכז החרדי להכשרה מקצועית ובסיוע קרן ק.מ.ח.

את האירוע הנחה ר' אליהו ברנשטיין, מבוגרי הקורס שהזמין את הרה"ג מסעוד בן שמעון חבר ועדת הרבנים של הארגון לפתוח בדברים. הרב בן שמעון דימה את ארגון תבונה ללחצן ה'עצור' באוטובוסים, אותו לחצן המורה לנהג לעצור ולתת לנוסע לרדת. "פעמים", אמר הרב, "הנוסע בכלל לא על הקו הנכון, פעמים שהוא צריך לשנות כיוון, ופעמים שהוא צריך לרדת וללכת ברגל, בעמל וביזע כדי לעצור את ההידרדרות הכלכלית. ארגון תבונה הוא המורה שלו בכדי שלא יבוא למצב כזה שבו הוא נאלץ להזדקק לרחמי וועדות הצדקה. ארגון 'תבונה' מסייע לו עוד לפני שהחלה הנפילה".

לאחר דבריו עלה ר' אברהם מרדכי הורן, מנכ"ל המרכז החרדי להכשרה מקצועית שבמעונו נערך הקורס, לשאת דברים. בדבריו ציין את העובדה שבתחילה הרעיון היה נראה כדבר שאי ניתן לביצוע. אך עם המעוף והיוזמה של ראשי הארגון ר' משה פרוש ור' שלמה גולדשטיין לא היה ניתן שלא להיסחף למערכת העשייה הזו. "היום אני יודע שזה דבר גדול, שיכול להציל משפחות רבות מנפילה לגלגל ההוצאות המיותרות והחובות הנגרמות מכך".

ר' שמעון שר, חבר בוועדת הנשיאות של הארגון לצידם של ר' ניסים דהן ור' מרדכי קרליץ, פתח בהבעת הידידות והערכה רבה לר' משה פרוש ור' שלמה גולדשטיין – ראשי הארגון. בנאומו פרס את מערכת עשייתו רבת השנים למען הכלל ואת המקרים הרבים של זעקות אלמנה ויתומים, בעלי משפחות וצאצאים שנאלצו להתמודד עם מצב כלכלי קשה בביתם. "לעולם לא נמצא פיתרון מושלם", הוא אומר. "תמיד היו אלו חיזוקים שעזרו לתקופת מה כשלאחריה חזרה המשפחה לגלגל הענק של החובות. כשראשי הארגון היו אצלי לראשונה הבנתי שנפל דבר בישראל ואני מעוניין להיות חלק ממנו. כל בחור ישיבה לפני נישואיו צריך לעבור סדנא שבה ילמד את כל אותם הנושאים החשובים לניהול תקציב משפחתי נכון, עוד לפני שנכנסים לראשו החלומות על התעשרות מהירה וחיי מותרות. ישנם אלפי בחורים שמתחתנים בכל שנה, ועליכם, המדריכים, רובצת אחריות גדולה למנוע מהם להידרדר במישור הכלכלי".

ר' משה פרוש יו"ר הארגון פתח בסקירה על המסע הארוך שערך ביחד עם שותפו ר' שלמה גולדשטיין עד שזכו להגיע למעמד חשוב זה. בדבריו ציין את העובדה שכל מודעות הציבור להפנות את הצאצאים לסדנא לכלכה נבונה לפני החתונה החלה כשארגון 'תבונה' החל לפעול בנושא החשוב. בדבריו הביע תודות לכל העוזרים והמסייעים להצלחת הקורס, לר' אברהם מרדכי הורן מהמרכז החרדי להכשרה מקצועית, להנהלת קרן ק.מ.ח. ולמנהל הרב מרדכי פלדשטיין שבסיועו התקיים הקורס, לר' יקי רייסנר, מנכ"ל חברת רייסדור שפרס את חסותו על אירוע סיום הקורס. ובראש ובראשונה לוועדת הרבנים ולחברי הנשיאות של ארגון 'תבונה'.

עוד נשאו דברים באירוע, הרב מרדכי פלדשטיין מנכ"ל קרן ק.מ.ח., ר' יקי רייסנר מנכ"ל רייסדור ויוסי אש, מי שהעביר יחד עם מר נחמן לידור את קורס ההדרכה והביע את התרשמותו הרבה מאיכות הקבוצה, בציינו שזו לו הפעם הראשונה שהוא נפגש עם חבורה מגוונת ואיכותית שכזו. נציגי המדריכים שסיימו את הקורס הביעו את הערכתם הרבה לכל העוסקים במלאכה.

בסיום הערב חולקו תעודות הצטיינות למדריכים שסיימו את הקורס בהצלחה.

יצויין, כי הנציגים החב"דים הם: ישראל הלפרין מכפר חב"ד, ור' חיים קומער מצפת. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.