מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשס״ח 12.08.2008

השגריר התרגש: "התחלתי וסיימתי הקדנציה בברית"

שגריר ישראל בקזחסטאן, מר רן ישי, המסיים בימים אלו את תפקידו בשגרירות הישראלית באסטנה, שימש השבוע כסנדק בברית מילה ליהודי מבוגר שנערכה בעיר פבלודר ■ "אני מוכן לעשות כל מאמץ כדי לעודד יהודים לערוך ברית מילה, שהיא זכות גדולה", אמר השגריר, והוסיף כי הוא מתרגש מהעובדה שבשבועיים הראשונים לאחר שהגיע זכה להשתתף בברית, וכן בשבועיים האחרונות לפני פרישתו. "אני רואה בכך סימן מיוחד", אמר  לסיפור המלא
השגריר התרגש:
במרכז התמונה: השגריר הישראלי בברית המילה המרגשת

שגריר ישראל בקזחסטאן, מר רן ישי, המסיים בימים אלו את תפקידו בשגרירות הישראלית באסטנה, שימש השבוע כסנדק בברית מילה ליהודי מבוגר שנערכה בעיר פבלודר.

כזכור, ערך השגריר ביקור בעיר פבלודר, שם הבטיח לשמש סנדר ליהודי מבוגר, בן 73, שהבטיח לקיים ברית מילה, השבוע, נערכה הברית על ידי המוהל והשליח, רבה של אלמא-אטא הרב אלחנן הכהן.

הרב כהן יצא מאלמא-אטא לעבר אסטנה ברכבת, בראש קבוצת ילדים שהיו בדרכם לקעמפ "גן ישראל" שנפתח באסטנה. שם המתין לו השגריר, והם יצאו יחדיו ברכב, מלווים בקונסול ישראל לעבר פבלודר. הנסיעה ארכה כחמש שעות.

כאשר הגיע המוהל הרב כהן לבית הכנסת בפבלודר, קיבלו את פניו השליח ורב העיר, הרב שמואל קרנאוח, ולצידו הנימול הנרגש. "כבוד הרב, אני מוכן לקיים את הברית, רק תגיד לי מתי", אמר הנימול.

השגריר שפגש ביהודי המבוגר שיבח אותו על ההחלטה האמיצה לערוך ברית מילה בגיל כל כך מאוחר, כמו אברהם אבינו, וציין כי הוא כשגריר רואה את עבודתו לא רק כשליח של המדינה, אלא גם לעזור לכל יהודי, ובפרט היכן שהדבר מסייע להתחזק במסורת היהודית. "אני מוכן לעשות כל מאמץ כדי לעודד יהודים לערוך ברית מילה, שהיא זכות גדולה", אמר, והוסיף כי הוא מתרגש מהעובדה שבשבועיים הראשונים לאחר שהגיע זכה להשתתף בברית, וכן בשבועיים האחרונות לפני פרישתו. "אני רואה בכך סימן מיוחד", אמר.

לאחר הברית, בו קיבל הנימול שם יהודי: אריה, הודה הנימול למוהל שהכניסו בבריתו של אברהם אבינו, ונכנס כחלק מעם ישראל.

בתום הברית, אירגן הרב קרנאוח, הנמצא בידידות עם ראש העיר, פגישה עם השגריר והקונסול. השגריר הודה לראש העיר על התמיכה שנותן לקהילה היהודית.

משם יצאו האורחים לביקור במפעל האלומניום של הנגיד אלכנסדר משקביץ, יו"ר הקונגרס היורו-אסאייתי, שם קיבל את פניהם מנהל המפעל מר איברגימוב התורם רבות לבית חב"ד בעיר. בפגישה השתתפה גם אישה, שלפני שנה, בסיוע שלוחי חב"ד, העבירו את ילדה לישראל בכדי לקבל טיפול רפואי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.