מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשס״ח 12.08.2008

השליח לגרוזיה: "קולות נפץ מלווים את כל היום" ● ראיון

שליח חב"ד בגיאורגיה, הרב אברהם מיכאלשווילי, משוחח מביתו ומעדכן על המצב ■ "אנחנו חשים את התנועה של כוחות הביטחון והכוחות הרפואיים. אזעקות נשמעות בלי הפסקה. הבוקר התעוררנו לקול נפץ של הרדאר ומאז קולות נפץ מלווים את כל היום", סיפר לערוץ 7  להאזנה  ● חב"ד גאורגיה מסייעים במזון לפליטי גורי המופגזת
השליח לגרוזיה:
הרב מיכאלשווילי על רקע הפצצות בגרוזיה ● צילומים: COL, רויטרס

הרב אברהם מיכאלשווילי מבית חב"ד בטיביליסי שבגיאורגיה מתאר ביומן הצהרים של ערוץ 7 את התחושות בעיר המופגזת בימי המלחמה האחרונים בה.

"הרבה פצועים מגיעים לעיר הבירה כדי לקבל טיפול רפואי. אנחנו חשים את התנועה של כוחות הביטחון והכוחות הרפואיים. אזעקות נשמעות בלי הפסקה. הבוקר התעוררנו לקול נפץ של הרדאר ומאז קולות נפץ מלווים את כל היום", אומר הרב מיכאלשווילי.

באשר לתחושות העם הגיאורגי אומר הרב מיכאלשווילי כי "בגיאורגיה אנשים מאוחדים ועומדים איתן. מודעים לכך שלפנינו צבא רוסי על כל המשתמע מכך. העם איתן והחליט שנעבור את התקופה הזו".

"בשנים האחרונות הרוסים מצרים את חיי הגיאורגים ואת חיי הממשלה שלנו, וכל אחד מרגיש שזו ההזדמנות לקבל עצמאות מבלי להיות תחת פחד מהדוד הגדול שנקרא רוסיה. זו הסיבה שהממשלה זוכה כאן לגיבוי של מאה אחוז מכל קצוות הקשת, מכולם. ללא יוצא מן הכלל. אני חש בשטח שכל העם, גם מי שהיה אופוזיציה עד לא מזמן, עומד מאוחד מאחורי הממשלה. זה מאוד חשוב שהממשלה תחוש שמאחוריה עם מאוחד. התחושה היא שזו מלחמה אישית של כל אחד בגרוזיה".

על האירועים עצמם מציין הרב מיכאלשווילי כי "רוב ההפגזות היו במקומות אסטראטגיים. היו גם התקפות סמוך לשטחים אזרחיים. בשבת פגע פגז סמוך מאוד לבית הכנסת ורבים מאוד עזבו את העיר".

ובאשר לקהילות ההודיות והקשר ביניהן הוא מספר: "אנחנו מקבלים דיווחים מכל הקהילות היהודיות, ראש הקהילות היהודיות בגיאורגיה נמצא בקשר מתמיד עם כל הקהילות. גם אם לא יודעים מה שלומו של כל יהודי, אנחנו מעבירים בקשות לסיוע ולתפילות וקשר רוחני בין הקהילות".

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.