מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשס״ח 12.08.2008

ההצלה הסתיימה בברית

התיאור בפי עו"ד אריאל יהודה לא הותיר מקום לספקות: לנוכח המצוקה הנפשית הכלכלית הקשה שאליה נקלעה האישה, המיסיונרים סגרו עליה וכבלו אותה למחויבות טוטלית אל הכת המפוקפקת שלהם, הידועה לשמצה בשם 'מלך המלכים' ■ בשבוע שעבר, לאחר פעילות הצלה רגישה וממושכת, שלוותה באימוצה המלא, נחוגה ברית המילה לבנה, במעמד פעילי יד לאחים, שהצילוה מרדת שחת  לסיפור המלא
ההצלה הסתיימה בברית
להכניסו בבריתו של אברהם אבינו. ברית המילה במעמד פעילי יד לאחים
כל מי שנכח בשבוע שעבר בברית המילה שנערכה באחד מאולמות השמחה בירושלים, לא יכול היה להישאר שווה נפש, לנוכח המראה המרגש. לכאורה הייתה זו ברית מילה שגרתית, במסורת הנהוגה בדרך ישראל סבא, ללא כל דבר יוצא דופן, אולם היכרות מעמיקה את הנפשות שבמרכז השמחה והעובדה שעד לא מכבר היו בשאול תחתית רוחנית, הייתה הסיבה לשמחה ולהתרגשות.

לפני חודשים אחדים פנה אל ארגון הפעילים יד לאחים, עו"ד אריאל יהודה לשם מתל אביב ובפיו תיאור קשה מנשוא על בת ישראל המצויה שלנוכח מצוקה כלכלית ונפשית שנקלעה אליה, נחשפה לכת המיסיונרית הידועה לשמצה 'מלך המלכים'. "אנשי הכת", סיפר עו"ד לשם, "ניצלו את המצוקה שלה באופן ציני ומחפיר וכבלו אותה אל הכת ואל מחויבויותיה המפוקפקות. מצבה קשה מנשוא ורק אתם יכולים לעזור לה".

אנשי האגף למאבק במיסיון שיגרו אל האישה עובדת סוציאלית מיומנת שקשרה עמה שיחה וזו גוללה באוזניה מסכת קשה ובלתי תאומן שכולה ניצול אכזרי ובלתי נתפס של אדם בשעת מצוקה, בשם מטרה אחת אפלה, להעבירה על דתה. "בשלב די מאוחר", סיפרה האישה, "הרגשתי היטב כי לא המצב הקשה שלי ולא גורלי מעניינים את האנשים הללו שקראו לעצמם, אנשי קהילת 'מלך המלכים'. הם רק רצו שאמיר את דתי. יותר מזה לא עניין אותם מאומה. הם כל הזמן אמרו לי שברגע שאעשה זאת, יהיה לי רק טוב".

אנשי יד לאחים הבהירו לה כי אף פעם לא מאוחר והיא יכולה ומסוגלת להתנתק מהכת ולפתוח בחיים חדשים. ביד לאחים הוחלט על אימוץ מלא של האישה, לרבות ליווי צמוד של נשות מקצוע שדאגו שיקומה הנפשי והכלכלי עד כדי שילובה במקום עבודה איתן.

בשבוע שעבר נחוגה בירושלים הכנסתו בברית של בן הניצולה. ברגע שנשמעה הברכה "להכניסו בבריתו של אברהם אבינו" וזעקת "אמן" הדהדה מפי פעילי יד לאחים וקרובי המשפחה שנכחו באולם, ניתן היה לחוש את ההתרגשות באוויר. עוד נשמה יהודית שבה לכור מחצבתה.

יו"ר יד לאחים, הרה"ג רבי שלום דב ליפשיץ, אמר בתום המעמד: "גם אם לעתים נראה שמדובר במקרה אבוד וכי ציידי הנפשות המיומנים עשו הכול על מנת להבטיח שטרפם לא יוכל להיחלץ מהם, אסור לומר ייאוש. יש לעשות הכול כדי להציל נפש יהודייה מרדת שחת, כי אסור לוותר על אף יהודי. עינינו הרואות", הטעים הגרש"ב ליפשיץ, "כיצד הביאה ההצלה הזו להצלתו של יהודי נוסף, התינוק הרך שנכנס לבריתו של אברהם אבינו ויגדל כיהודי לכל דבר".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.