מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשס״ח 12.08.2008

נסיעה לרבי? רק לשם שמים

בחורי הישיבות יצאו השבוע לחופשת הקיץ, והסכנות הרוחנית והבטיחותיות אורבות מעבר לפינה. הרב שמואל אליהו חיבר ל-ynet את "עשרת הדברות" לטיולים בארץ ובחו"ל, ומגלה: "הייתה קבוצה של אנשים מצפת שרצו לנסוע לרבי. הרבי ענה להם שהם צריכים לשאול את המרא דאתרא האם מותר להם לצאת לחו"ל לבקר את פניו.  אמרתי להם שאם הם נוסעים על מנת לראות את פני הרבי ולקבל מזה יראת שמים - זה יכול להיכנס בגדר של לימוד תורה שמותר"  לסיפור המלא
נסיעה לרבי? רק לשם שמים
נוסעים לרבי (ארכיון: מאיר דהן)

ynet

כמו שיש מצווה לטייל בארץ ישראל כך יש איסור לטייל בחו"ל. הרמב"ם בהלכות מלכים פוסק שמותר לצאת מהארץ רק כדי לשאת אישה, ללמוד תורה או לצרכי פרנסה שאינם מצויים בארץ. "טיול" אינו בכלל הסיבות שמותר בשבילם לצאת, ובוודאי שלא קניות ('שופינג') וכד'.

הייתה קבוצה של אנשים מצפת שרצו ללכת לראות את פניו של הרבי מחב"ד וכתבו לו שזה רצונם לבקרו. הרבי ענה להם שהם צריכים לשאול את המרא דאתרא האם מותר להם לצאת לחו"ל לבקר את פניו.

אמרתי להם שאם הם נוסעים על מנת לראות את פני הרבי ולקבל מזה יראת שמים - זה יכול להיכנס בגדר של לימוד תורה שמותר, אבל כל זה בתנאי שכוונתם לשם שמים. אם יש להם כוונה לעשות קניות ובדרך אגב הם חושבים על נסיעה לרבי - זה לא מועיל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.