מערכת COL | יום י' אב ה׳תשס״ח 11.08.2008

פוענחה התמונה הבלעדית שפורסמה ב-COL

בעקבות פירסום התמונה הבלעדית של משפחת ר' שמואל גרונם אסתרמן ע"ה, המשפיע הראשון של ישיבת "תומכי-תמימים" ליובאוויטש שהוקמה בתרנ"ז, איתר ר' יוסף-יצחק קמינצקי, את נינו של המשפיע, גרונם (איגור) גפן הקרוי על שמו של המשפיע ■ הוא סיפר כי למשפיע היו שלושה בנים ובת אחת. בניו היו חסידי חב"ד והתגוררו במוסקבה. הבת, נרצחה בעיר גומיל בידי הנאצים בעת מלחמת העולם השנייה. עוד סיפר כי לא ידע שסבא-רבה שלו היה משפיע גדול  לסיפור המלא
פוענחה התמונה הבלעדית שפורסמה ב-COL
בעקבות פירסום התמונה הבלעדית של משפחת ר' שמואל גרונם אסתרמן ע"ה, המשפיע הראשון של ישיבת "תומכי-תמימים" ליובאוויטש שהוקמה בתרנ"ז, איתר ר' יוסף-יצחק קמינצקי, את נינו של המשפיע, גרונם (איגור) גפן מהישוב תקוע הקרוי על שמו של המשפיע.

הנין, סיפר כי למשפיע היו שלושה בנים ובת אחת. בניו היו חסידי חב"ד והתגוררו במוסקבה. עומדים בתמונה מימין לשמאל: ר' אפרים, ר' אייזיק ששימש כשמש בבית הכנסת "מרינא רושצ'ה' במוסקבה לפני ואחרי מלחמת העולם השנייה, ור' בער'ל שהיה שוחט במוסקבה.

הבת, נרצחה בעיר גומיל בידי הנאצים בעת מלחמת העולם השנייה. הילדה הקטנה שנראית בתמונה היא ברוניא, ביתו של ר' בערל, וסבתו של גרונם (איגור) גפן מהישוב תקוע.

גרונם (איגור) גפן סיפר כי לא ידע שסבא-רבה שלו היה משפיע גדול, ורק לאחר שעלה ארצה, פגש חסיד חב"ד שכאשר שמע את שמו, החל לתחקר אותו, וגילה כי הוא נינו של המשפיע הגדול. בתקוע מתגורר גם נין נוסף של המשפיע, נכדו של ר' אפרים ז"ל.

יצויין, כי העובדה שלמשפיע היו ארבעה ילדים, הם בניגוד למה שהתפרסם בבמות שונות, כאילו למשפיע היה רק בן אחד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.