מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשס״ח 08.08.2008

"האדמות בכפר הם של הרבי, והחינוך צריך להיות בהתאם"

בכנס מיוחד שהתקיים אמש (חמישי) בבית הכנסת 'בית מנחם' שבכפר חב"ד, השתתפו אבות לילדי כפר-חב"ד, שהאזינו שעה ארוכה להרצאות מרתקות בנושאי חינוך. היועץ חינוכי הרב יעקב פלדמן, יחד עם שלושה שחקנים: גילי שושן, חנן לדרמן, ומיכאל וייגל, הציגו על הבמה מצבים וסיטואציות שונות העולות בבית בחיי היום-יום ■ הרב לימא וילהלם, זעק על העובדה כי אדמות הכפר הינם של הרבי ויש לנהוג בהתאם. הוא דיבר על נושא הצניעות בכפר, ועל התנהלות הדברים שלפעמים אינם תואמים אורח חיים חסידי, ובוודאי שלא כמו שהרבי היה רוצה  לסיפור המלא  
(צילום: יוסי רייכמן, COL)

בכנס מיוחד שהתקיים אמש (חמישי) בבית הכנסת 'בית מנחם' שבכפר חב"ד, השתתפו אבות לילדי כפר-חב"ד, שהאזינו שעה ארוכה להרצאות מרתקות בנושאי חינוך.

הכנס אורגן ע"י ארגון 'אבות ובנים', ואנשי חינוך רבים נטלו חלק בכינוס, והסבירו להורים מה היא הדרך המומלצת לטפל בבעיות עם ילדיהם, ואיך מתמודדים במשך היום.

הכנס הונחה על ידי הרב שמואל וולף משלוחי חב"ד ביהוד, ובפתחו נשא דברים היועץ חינוכי הרב יעקב פלדמן, שיחד עם שלושה שחקנים: גילי שושן, חנן לדרמן, ומיכאל וייגל, הציגו על הבמה מצבים וסיטואציות שונות העולות בבית בחיי היום-יום, וניסו להתרכז ביחסים במערכת החינוך ובין ההורים, זאת במטרה להעלות מודעות אצל הורים מהנעשה במוסדות החינוך.

הרב סנדי וילשאנסקי משלוחי חב"ד במילאנו דיבר כיצד יש לחנך ילדים להיות "ילדים חסידיים", וכיצד להתמודד עם הילדים. הוא הקריא מכתב מאדמו"ר הריי"צ נ"ע המצביע על הצורך להשקיע בחינוך גם בקרב ילדים שיש להם בעיות.

הרב לימא וילהלם, משפיע בישיבת חב"ד בדטרויט, זעק על העובדה כי אדמות הכפר הינם של הרבי ויש לנהוג בהתאם. הוא דיבר על נושא הצניעות בכפר, ועל התנהלות הדברים שלפעמים אינם תואמים אורח חיים חסידי, ובוודאי שלא כמו שהרבי היה רוצה.

הוא הקריא מכתבים מהרבי, והתייחס להתבטאות מהרבי בה אמר הרבי כי להכניס טלווזיה הביתה זה כמו להכניס "כומר כנסייה וצלב הביתה". "האינטרנט זה הרבה יותר מכל זה", אמר הרב וילהלם, וציין כי אמנם יש דברים טובים באינטרנט, אך יש להיזהר מכך.

הערב הסתים בקבלת החלטות טובות, ובחלוקת כרטיסים להורים למעקב אחר ההחלטות.

הערב נערך בשיתוף פעולה מלא עם המועצה האיזורית עמק לוד בראשות מנשה מנשה, ועד כפר-חב"ד בראשות יו"ר הכפר ר' בנימין ליפשיץ, כל ראשי מוסדות החינך בכפר: הרב יוסף הרשקוביץ - "אהלי תורה", הרב יעקב סגל - תלמוד תורה, הגב' ברוריה הולצמן - בית רבקה, הגב' רבקה ריבקין - מנהל אגף החינוך במועצה, ובסיוע הגב' רבקה גרינברג, והגב' יפה שפינר. את הקטעים הדרמתיים כתבה אסתר מייזליש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.