מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשס״ח 07.08.2008

נשות גוש קטיף התארחו בכפר חב"ד

למעלה מ-‏200 נשות גוש קטיף נפגשו ליום עיון שנערך אתמול (רביעי) בכפר חב"ד ■ את פני הבאות קידם שלט מאיר פנים “ברוכות הבאות”, ושולחנות עמוסים במאפים ערבים לחיך, שהכינו נשות כפר חב"ד והבנות. הללו הגיעו לבית הכנסת המרכזי ■ בתום הביקור, ערכו הנשים ביקור בבית אגודת-חסידי-חב"ד '770' בכפר-חב"ד, נשאו תפילה ב"חדרו של הרבי", כתבו פ"נ לרבי, שמעו על בית '770', והצטלמו במקום  לסיפור המלא
נשות גוש קטיף התארחו בכפר חב

חדוה רומנו, NCL

למעלה מ-‏200 נשות גוש קטיף נפגשו ליום עיון שנערך אתמול (רביעי) בכפר חב"ד. את פני הבאות קידם שלט מאיר פנים “ברוכות הבאות”, ושולחנות עמוסים במאפים ערבים לחיך, שהכינו נשות כפר חב"ד והבנות. הללו הגיעו לבית הכנסת המרכזי, כבר בשעות הבוקר המוקדמות ועמלו על עיצוב התפאורה המרשימה וסידור שולחנות הכיבוד בקישוטים מיוחדים ומעניינים.

את יום העיון פתחה המנחה, הגב' יפה שפינר מכפר חב"ד, שקישרה את פרשת השבוע "מסעי" למסען של נשות הגוש בשלוש השנים האחרונות. "דווקא במרירות של הגלות ניתנים לנו כוחות להתעורר ולהתחזק", היא אמרה.

המנחה הזמינה את המרצה הראשונה, הגב' שרה קפלן מצפת, שקישרה את היום, יום ההילולא של האר"י ז"ל, המהווה יום התעוררות והטענת כוחות מהצדיק שמברך ומדריך אותנו. היא התמקדה בעובדה שעבודת הנשים דומה לעבודת הכהן בבית המקדש שהיה בית פיזי שבו מתגלה הבלתי גבול של הקב"ה.

לאחר קריאת הפרק של הרבי, על-ידי הגברת אוריאלה ריבקין מכפר חב"ד, הוזמן הרב זלמן נוטיק מירושלים שהדגיש בדבריו כיצד ניתן להביא את שמחת הגאולה פנימה לתוך הגלות העכשווית. בסיום דבריו הביא סיפור הממחיש את שלש הדרגות באהבת ישראל.

בשם נשות גוש קטיף הודו המשתתפות למארגנות. אחת הנשים קמה ואמרה את אשר הן חשות - כמה הן שמחות להתארח בכפר, על האכפתיות והטלפונים שקיבלו והן אכן הגיעו והרגישו שיש להן מה ללמוד.

ארוחת צהרים מזינה הוגשה, וחולקו קונטרסי אהבת ישראל כשברקע ניגוני חב"ד. הגב' רחל רוזנצוויג דיברה על כוחן וסגולתן של האותיות בספר התורה.

לסיום מסכת, כנהוג בתשעת הימים, הוזמן הרב אריה קירשנזפט מכפר חב"ד, שקרא את סופה של מסכת ברכות ובה מתואר כיצד על יהודי להיות תמיד במצב של הוספה בתנועה, בהתקדמות ולא לעמוד במקום.

בסיום מסכת ההרצאות, התיישבו הנשים להתוועדות חסידית פעילה וחיה אשר היווה את שיאו של היום, יחד עם הגב' מרים סברדלוב, שריתקה את הנשים והצליחה להחדיר בהן כוחות חדשים לעמוד איתן.

בסיום היום הגדוש הגיעה למקום הרבנית סימה אשכנזי שבירכה את האורחות בחמימות וריגשה את כולן בסיפור המופלא על הנס שארע לילדה בבית הרפואה לאחר שאמה הסכימה להדליק נרות שבת קודש.

הנשים יצאו לביתן בהרגשה תודה מרוממת למארחות, עמוסות בחוויות מהנות ומעשירות, מחוזקות ומעודדות בהמשך ההתמודדות היומיומית, ביתר שאת וביתר עז בכוחות שקיבלו מיום העיון. היה קשה להיפרד מן החברות החדשות, אך הפרידה הייתה מתוך תקווה להיפגש שוב במהרה.

בתום הביקור, ערכו הנשים ביקור בבית אגודת-חסידי-חב"ד '770' בכפר-חב"ד, נשאו תפילה ב"חדרו של הרבי", כתבו פ"נ לרבי, שמעו על בית '770', והצטלמו במקום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.