מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשס״ח 07.08.2008

לונדון: ממשיכים במסורת של 26 שנה

זה כבר מסורת של 26 שנה בלונדון: בתשעת הימים עורכת הישיבה גדולה של ליובאוויטש שבשכונת המפסטד גרדן, סיום על המסכת שנלמד בשנה שעברה ■ התמימים נבחנים ע"י רבני העיר, ולאחר מכן, עורכים סעודת מצוה לכבודם. גם השנה, ביום הילולא של האריז"ל, ישבו תושבי העיר ורבניה לכבודם של התמימים לסיפור המלא
לונדון: ממשיכים במסורת של 26 שנה
זה כבר מסורת של 26 שנה בלונדון: בתשעת הימים עורכת הישיבה גדולה של ליובאוויטש שבשכונת המפסטד גרדן, סיום על המסכת שנלמד בשנה שעברה. התמימים נבחנים ע"י רבני העיר, ולאחמ"כ עורכים סעודת מצוה לכבודם.
גם השנה, ביום הילולא של האר"י ז"ל, ישבו תושבי העיר ורבניה לכבודם של התמימים.

סיום המסכת נערך ע"י הת' דניאל שאול מפיטסבורג, שביאר בטוב טעם הדרן מהרבי על מסכת בבא בתרא., ולאחר שסיים דיבר הרב יצחק מאיר הרץ, ראש הישיבה ורב הקהילה, והודה לכל הצוות של הישיבה ולתמימים השלוחים שנשלחו מאהלי תורה, על תרומתם במשך השנה.

לאחר מכן דיבר המד"א של השכונה, הרב אלחנן הלפרין, שהביא את דברי ה"ישמח משה" לנכדו בעל ה"יטב לב" על הפסוק ישמח משה במתנת חלקו, שמה שמח בתורה כאשר יש בקרב הציבור "עבד נאמן" רב, ראש ישיבה או אפילו "א גוטע איד" אחד שמסור לדאגות של הקהילה מסביבו, ואמר שרואה בהרב הרץ כראש ישיבה שדואג לבחורים, וראה שבחן את הבחורים שהם חסידים וירא שמים ולמדנים.

אורח הכבוד היה הרב ישראל ליכטנשטיין, ראב"ד ק"ק חברת ישראל, ומראשי רבני מרכז רבני אירופה, שהתחיל בדריו שהרבה מזמינים אותו לסיומים בתשעת הימים, אבל לרוב הם על מסכתות "קלות" והוא אינו מרגיש שעושה בטוב, אבל הלילה שראה קבוצת בחורים מסיימים את מסכת בבא בתרא, הוא מרגיש שהיה אפשר אפילו להגיש בשר.

בהמשך דבריו ביאר את דברי הגמרא על ג' הברכות של ברכת התורה, והסביר שיש ג' ענינים בלימוד התורה: א. "לעסוק בדברי תורה" פשוט ללמוד את התורה, ב. "והערב נא" שהלימוד יהיה מתוך גשמעק, וג. "אשר בחר בנו וכו'" שנדע שהתורה הוא לא רק לימוד גשמעק של פילוסופים, אלא כי "בחר בנו" זה דבר שקשור עם העם היהודי שהם קשורים עם הקב"ה, וסיים שהוא בטוח שזה מה שהמשפיע מוסיף לבחורים, את ה"בחר בנו", ובירך את הישיבה שכל העולם החב"די ידע שבלונדון יש למדנים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.