מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשס״ח 07.08.2008

משרד הבריאות מזהיר: יש לצמצם שימוש בסלולרי

הטענה כי שימוש בטלפון סלולרי מסרטן נשמעת ללא הרף, אולם עד היום לא נמצא קשר ישיר בין המכשירים הניידים למחלה. משרד הבריאות בישראל קורא לצמצם את השימוש בטלפונים סלולריים ■ המחקר איתר קשר בין הקרינה הנפלטת בעת שימוש בסלולרי לבין התפתחות גידולים סרטניים בבלוטות הרוק ■ שורה תחתונה: דברו פחות בסלולרי:  מומלץ להרחיק את הטלפון הסלולרי מהגוף, ולהשתמש באביזרים כמו דיבורית אישית או אוזניה  לסיפור המלא בריאות ב-COL
משרד הבריאות מזהיר: יש לצמצם שימוש בסלולרי
(אילוסטרציה: מאיר דהן)

הטענה כי שימוש בטלפון סלולרי מסרטן נשמעת ללא הרף, אולם עד היום לא נמצא קשר ישיר בין המכשירים הניידים למחלה. משרד הבריאות בישראל קורא לצמצם את השימוש בטלפונים סלולריים בקרב ילדים ולהימנע משיחות באיזורים ללא קליטה.

המשרד פרסם הנחיות, בהתבסס על מחקר שערכה ד"ר סיגל סדצקי, מנהלת היחידה לאפידמולוגית סרטן במכון גרטנר של משרד הבריאות ובבית החולים שיבא בתל השומר. 

המחקר איתר קשר בין הקרינה הנפלטת בעת שימוש בסלולרי לבין התפתחות גידולים סרטניים בבלוטות הרוק, ובעקבותיו קובע משרד הבריאות כי יש לאמץ את עיקרון "הזהירות המונעת" בעת שימוש בטלפונים סלולריים.

בדומה לתוכן האזהרה שפרסם בשבוע שעבר ראש מכון המחקר לסרטן בפיטסבורג, ההמלצה המרכזית של משרד הבריאות קוראת לצמצם ככל האפשר את השימוש בטלפון הסלולרי בקרב ילדים.

שורה תחתונה: דברו פחות בסלולרי

להלן ההמלצות המעודכנות של משרד הבריאות לגבי שימוש בטלפון סלולרי: 

- להורים מומלץ לצמצם במידת האפשר את החשיפה של ילדים לטלפונים סלולריים, לשקול את גיל התחלת השימוש ובכל מקרה להקפיד על השימוש באוזניות או ברמקול בעת שימוש בסלולרי בגיל הילדות.

- לכלל האוכלוסיה מומלץ להרחיק את הטלפון הסלולרי מהגוף ולא לשאת אותו בחגורת המכנסיים, בכיס החולצה, או על הצוואר. כדי למנוע זאת, יש להשתמש באביזרים כמו דיבורית אישית או אוזניה.

- יש לצמצם ככל הניתן את כמות ומשך השיחות בסלולרי על מנת להקטין את החשיפה לקרינה הנפלטת מטלפונים סלולריים.

- מומלץ להמעיט בשימוש בסלולרי

באיזורים עם קליטה חלשה או במעלית וברכבת, בהם קיים מיעוט אנטנות או מיסוך הקליטה, מאחר שבאיזורים אלה רמת החשיפה לקרינה עולה.

- יש להמעיט בשימוש בטלפונים סלולריים בעת נהיגה כדי למנוע תאונות דרכים ולהקפיד על הוראות חוק התעבורה, הקובע כי מותר להשתמש בסלולרי ברכב רק באמצעות דיבורית ואין לשלוח מסרונים בזמן הנהיגה ברכב.

- כאשר משתמשים במכשיר הסלולרי בבית החולים, יש להתרחק ככל הניתן מהחולה. השימוש בסלולרי בבתי החולים אמנם לא מסכן את תקינות הציוד הרפואי, אך מומלץ להימנע משימוש בו בקרבה מיידית של 30 עד 50 ס"מ לציוד רפואי נישא או מושתל בגוף החולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.