מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשס״ח 04.08.2008

בתל אביב נערך כנס ללימוד הלכות בית-הבחירה

אמש, התקיים הכינוס המרכזי ללימוד הלכות בית-הבחירה וסיום מסכת "כתובות" בבית-הכנסת 'גאולת ישראל – חב"ד' בתל-אביב, בהשתתפות קהל רב מכל רחבי העיר תל אביב וסביבתה ■ את הנאום המרכזי בכינוס נשא הרב יוסף גליקסברג רבה של גבעתיים וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל. בדבריו הביא הרב גליקסברג את השאלה בה דן הרבי מליובאוויטש לגבי ימות המשיח בה יהיו 2 תקופות לסיפור המלא
בתל אביב נערך כנס ללימוד הלכות בית-הבחירה
אמש, התקיים הכינוס המרכזי ללימוד הלכות בית-הבחירה וסיום מסכת "כתובות" בבית-הכנסת 'גאולת ישראל – חב"ד' בתל-אביב, שאורגן ע"י הרב יצחק ביר מנהל אגף הפעילות של בית חב"ד ליובאוויטש תל אביב, בהשתתפות קהל רב מכל רחבי העיר תל אביב וסביבתה, זאת בהתאם להוראת הרבי שקרא לערוך כינוסי תורה וסיומי מסכת בתשעת הימים כדי להרבות בשמחה של מצווה.

בין המשתתפים בלטו תלמידי ישיבת חב"ד "חזון אליהו" וחברי "כולל תפארת זקנים לוי יצחק" השוכן כבוד בבית הכנסת 'גאולת ישראל – חב"ד'.

מנחה הכינוס הרב דן נפתלין, ר"מ בישיבת חב"ד ב"ב, איחל בתחילת דבריו ברכת רפואה שלימה וקרובה לראשון לציון הגאון הרב מרדכי אליהו שליט"א אשר נהג להשתתף במשך שנים רבות כנואם מרכזי בכינוס וודאי עוד יזכה להשתתף עוד רבות בשנים, וריתק את הקהל בהסבריו בענייני הלכות בית המקדש.

הרב שלום דובער בוטמן, משפיע קהילת חב"ד בתל-אביב, קרא עם הציבור את פרקו של הרבי בתהילים, והחזן הראשי של העיר תל-אביב, ר' חיים אדלר, הנעים בקולו הערב והמיוחד, קטעי חזנות הקשורים לבית המקדש והגאולה.

דיון בהלכות בית הבחירה ובניית בית המקדש השלישי בין רש"י והרמב"ם, הביא השליח הראשי של הרבי לתל-אביב, ומנהל בית חב"ד הרב יוסף שמואל גערליצקי, ואת סיום מסכת כתובות ערך הרב שאול רייצס ר"מ בישיבת חב"ד חזון אליהו בת"א.

את הנאום המרכזי בכינוס נשא הרב יוסף גליקסברג רבה של גבעתיים וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל. בדבריו הביא הרב גליקסברג את השאלה בה דן הרבי מליובאוויטש לגבי ימות המשיח בה יהיו 2 תקופות, "עולם כמנהגו נוהג" כדברי הרמב"ם שתהיה בתקופה של גילוי המשיח, והתקופה שתהיה לאחר שהמשיח יקבץ את נדחי ישראל ויבנה את בית המקדש, שאז נגיע לזמן כפי שהנביא ישעיהו מתאר "וגר זאב עם כבש".

הרב גליקסברג תאר את פעילותה של תנועת חב"ד בעולם אשר דואגת שגם בזמן הגלות ידע כל יהודי על ביאת המשיח מה שיגרום לו להתעורר ולצפות לגאולה שתביא את הגאולה בפועל ממש, וכל זאת לאור דבריו של הרבי מליובאוויטש. הרב גליקסברג סיים את דבריו בכך שבית הכנסת אשר בו נערך הכינוס, מתאים בשמו "גאולת ישראל" לנושא הכינוס ובכך שהוא מאיר את מרכז העיר ת"א ע"י הפעילות הרחבה הנערכת בו.
את ברכת העיר הביא לכינוס ר' אלדד מזרחי יו"ר המועצה הדתית לת"א אשר שיבח את פעילות חב"ד בעיר ואת רב קהילת חב"ד והשכונה, הרב יוסף גערליצקי, שמביאים את אור היהדות ברחבי העיר באווירה של אהבת ישראל ומקרבים את ביאת המשיח.

הרב יוסף בא גד שהוזמן לשאת דברים, סיפר על ההוצאה החדשה של ספרו "נחלי גד" בה הוא מוכיח שכל הנכתב בחדשות של ימינו אלה, נכתב כבר לפני אלפי שנים בתלמוד, שמכך ניתן ללמוד שדברי תורה הם רלוונטיים לכל זמן ולכל מקום.
לקראת סיום הערב ערך הרב מנדי סופר למשתתפים סיור וירטואלי בבית המקדש בליווי מצגת אשר המחישה למאות משתתפי הכינוס את מראה המקדש, חדריו וכליו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.