מערכת COL | יום כ"ח תמוז ה׳תשס״ח 31.07.2008

שלחתם ילד למעון? קבלו את הכסף בחזרה

הצעת חוק שעברה ביום רביעי בכנסת, ביוזמת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) קובעת מתן זיכוי וניכוי במס ההכנסה בגין הוצאות טיפול בילדים ■ בהצעת החוק נאמר כי העלויות הגבוהות הכרוכות בטיפול בילדים בגיל הרך מטילות מעמסה כלכלית על משפחות צעירות, בין אם מדובר במעון יום, מטפלת, או בדרך השגחה אחרת ■ מהזיכוי בגין הוצאות הטיפול בילדים ייהנו משפחות שבהן שני ההורים עובדים במשרה מלאה או כאשר אחד מהם עובד במשרה מלאה והילד במשמרתו הבלבדית, כשמדובר בילדים עד גיל 5  לסיפור המלא
שלחתם ילד למעון? קבלו את הכסף בחזרה
השר ישי בביקור במעון בכפר-חב"ד. נראים בתמונה, מימין: מנהלת המעון הגב' חנה ליס, יו"ר כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ, ויו"ר המועצה האיזורית מנשה משה (ארכיון)
הצעת חוק שעברה ביום רביעי בכנסת, ביוזמת ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) קובעת מתן זיכוי וניכוי במס ההכנסה בגין הוצאות טיפול בילדים. בהצעה זו תמכו 60 מול 31 מתנגדים.

בהצעת החוק נאמר כי העלויות הגבוהות הכרוכות בטיפול בילדים בגיל הרך מטילות מעמסה כלכלית על משפחות צעירות, בין אם מדובר במעון יום, מטפלת, או בדרך השגחה אחרת. עלויות אלה מובילות פעמים רבות למצב בו ההורים בוחרים שאחד מהם, לרוב האם, ימנע מלצאת לשוק העבודה, שכן משכורתו מתועלת ברובה או כולה ממילא לכיסוי הוצאות הטיפול בילדים.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי 81.5% מהנשים היהודיות אינן משתתפות בשוק העבודה בשל הצורך לטפל בילדיהן וכך גם 46% מקרב הנשים המועסקות במשרה חלקית. מטרת הצעת החוק להקל על המעמסה הכלכלית של ההוצאות הכרוכות בטיפול בילדים וליצור תמריץ חיובי ליציאת אימהות לעבודה.

מהזיכוי בגין הוצאות הטיפול בילדים ייהנו משפחות שבהן שני ההורים עובדים במשרה מלאה או כאשר אחד מהם עובד במשרה מלאה והילד במשמרתו הבלבדית, כשמדובר בילדים עד גיל 5. לגבי אימהות שאינן מגיעות לסף המס – הן יוכלו להעביר את נקודות הזיכוי למשכורתו החייבת של הגבר, או ליהנות ממענק, על פי הדגם של מס הכנסה שלילי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.