מערכת COL | יום כ"ח תמוז ה׳תשס״ח 31.07.2008

ועכשיו: הרב אבא רפסון נגד מפרסמי פתק אובמה

הרב אבא רפסון, האחראי על ציונו של הרבי בניו-יורק, מגיב היום (רביעי) בחריפות נגד פרסום הפתק שברק אובמה הטמין בכותל המערבי ■ "הזדעזתי כששמעתי מה קרה", הוא אמר. "יש ציווי של רבינו גרשום"  לסיפור המלאהשליח מגנה את פרסום הפתק של אובמה
ועכשיו: הרב אבא רפסון נגד מפרסמי פתק אובמה
הזדעזע. הרב אבא רעפסון על רקע הפתק של אובמה ● צילום: יעקב שוחט, COL

מאת בנימין וייס, כתב COL בניו-יורק

גם לאחר שעיתון "מעריב" התנצל והבחור האחראי למהומה הביע חרטה, פרסומו של הפתק שהמועמד הדמורטי לנשיאות ברק אובמה הכניס לכותל המערבי ממשיך להפריע לאנשי דת.

"הזדעזתי כששמעתי מה קרה", אמר השבוע הרב אבא רפסון, מנהל 'אוהל חב"ד ליובאוויטש' - מתחם הקבורה בקווינס, ניו-יורק, של האדמו"ר השישי והשביעי של חסידות חב"ד. יש ציווי של רבינו גרשום שלא לקרוא דברים פרטיים של אדם אחר, הוא ציין.

בציון של הרבי וחותנו האדמו"ר הריי"צ נוהגים לקרוע את הפתקים (הנקראים בעגה החב"דית פ"נים - פידיון נפש) ולהשליכם על אדמת הקבר. מאוחר יותר הם מועברים לשריפה.

הפתק של אובמה נשלף שעה קלה לאחר שהטמינו בין אבני הכותל בירושלים. בחור ישיבה, שהזדהה בעיתונות בשם א', חיטט בין הניירות שנטחבו והעביר את הפתק המיוחל לידי אבישי בן-חיים מעיתון "מעריב" שמיהר לפרסמו.

הפתק עצמו גם הגיע לידי COL ביום חמישי בערב. "אחד הכתבים שלנו בדיוק היה באותו ערב בירושלים ונפגש עם גורם חרדי בכיר. הלה נתן לו את הפתק לקריאה ורק אחר-כך גילה לו מי הכותב, שכן אובמה לא חתם את שמו", אומרים במערכת.

"הפתק היה כתוב בסגנון מאוד מיוחד - כמעט חסידי, אפשר לומר. אולם לא היה לנו כוונה לפרסמו אפילו שסיפרו לנו שהפתק יועבר במקביל גם לעיתונים כמו "ידיעות אחרונות" ו"מעריב"".

הרב רפסון אמר השבוע כי המעשה של בחור הישיבה הוא "חילול של המקום הקדוש".

הרב רפסון ציין כי מנהג החסידים הוא לשרוף את הפתקים בכל שבוע בתנור קטן במתחם הקבר כדי להפוך את המכתבים לעשן - הפיכת משהו פיזי למשהו רוחני העולה השמיימה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.