מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשס״ח 29.07.2008

מוסקבה: הוסמכו שוחטים חדשים בישיבת מכון הר"ן

הרב מרדכי שמואל אשכנזי רבו של כפר חב"ד והרב מאיר אהרון ראש כולל אור יעקב הגיעו למוסקבה בכדי לבחון את תלמידי ישיבת מכון ר"ן במוסקבה, שעמדו בהצלחה במבחנים בהלכות שחיטה, טריפות, מליחה, ובשר בחלב ■ לאחר המבחנים בחלק הלימודי, המחישו הבחורים לרבנים את הצד המעשי  לגלריית תמונות  
מוסקבה: הוסמכו שוחטים חדשים בישיבת מכון הר

המחנה ברמינסקאיא כבר ידוע לרבנים המגעים לרוסיה לבחון את התלמידים של ישיבת מכון ר"ן במוסקבה, אבל לא בכל פעם הרבנים מגיעים למקום במזג אוויר יפה ונח. למקם הגיעו הרב מרדכי שמואל אשכנזי רבו של כפר חב"ד והרב מאיר אהרון ראש כולל אור יעקב בכדי לבחון את התלמידים.

במבחן הראשון נבחנו השוחטים על הלכות שחיטה, והרבנים התפעלו מהמבחן. לאחר מכן נבחנו התמימים ששקדו על הלכות טריפות, ובהמשך בהלכות מליחה ובשר בחלב.

לאחר המבחנים בחלק הלימודי, המחישו הבחורים לרבנים את הצד המעשי. תחת כיפת השמים התמימים שחטו את העופות כל אחד לפי מומחיתו, וכיבדו את הרבנים בכיסי הדם ובברכתו.

לאחר מכן התיישבו כולם לסעודת מצווה ולהתוועדות חסידית שבו החליטו החלטות חדשות. הרב יצחק הכהן קוגן חבר הנהלת אגודת-חסידי-חב"ד במדינות חבר העמים ורב קהילת "בלשייא ברונייא" סיפר כיצד הרבי שלח אותו לשחוט בחבר העמים ואיזה מסירות נפש היה לשחוט בזמן של הקמיוניסטים.

הרב יהודה שגב פרידמן ראש הישיבה של מכון ר"ן נשא דברים, ולאחר מכן נערך טקס חלוקת התעודות.

למחרת בבוקר יצאו הרבנים אל המפעל הבשר הכשר ברמינסקאיא. עד לא מכבר, כשהיו שוחטים את הבהמות היו צריכים להפיל אותם ולהחזיק את ראשם ורק אז לשוחטם, אך ללאחרונה רכש המפעל מכונה ההופכת את הבהמות ומכינה אותם לשחיטה, והשחיטה יותר קלה. הרבנים בדקו את הסכינים לפני השחיטה והשוחטים הצעירים החלו לשחוט, ערכו בדיקות פנים, וכו'.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.