מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשס״ח 29.07.2008

מהפך: 100 חסידים תמכו בקבלן איזגווי בבית-המשפט

משפטו של קבלן הדירות אליהו איזגווי נפתח אתמול (שני) בבית-משפט פלילי בניו-יורק ■ ההפתעה: מעל 100 חסידים הגיעו כדי להביע תמיכה בקבלן ששוהה מאז מעצרו בבית-כלא, תחת תנאים קשים, כפי שנמסר ל-COL ■ "אין עדיין שום תשתית ראייתית להעמיד לדין את הנאשם", אמרה השופטת והורתה להוריד את סכום הערבות מ-15 מיליון דולר ל-3 מיליון דולר ■ "הוא חזר לניו-יורק כי הוא רוצה להוכיח את חפותו המלאה", אמר ל-COL מקורב לאיזגווי לסיפור המלא
מהפך: 100 חסידים תמכו בקבלן איזגווי בבית-המשפט
תמיכה מפתיעה בקבלן איזגווי. חסידים בבית-משפט בארה"ב ● צילום אילוסטרציה: COL

מאת כתב COL בניו-יורק

ההליך המשפטי של קבלן הדירות אליהו איזגווי נפתח אתמול (שני) בבית-משפט פלילי בניו-יורק, עשרה ימים בלבד לאחר שנעצר בשדה-התעופה עם שובו מישראל. איזגווי חשוד במכירות דירות מגורים בשכונת קראון-הייטס במחיר מוזל, גבה משכנתא ורשם אותם על-שמו.

"הוא חזר לניו-יורק כי הוא רוצה להוכיח את חפותו המלאה", אמר ל-COL מקורב לאיזגווי שביקש להישאר בעילום-שם. "הוא בטוח בצדקתו ומאמין כי הצדק יצא-לאור במהרה".

 ה"חפציבה" של קראון-הייטס: סיקור בלעדי ב-COL
הונאת הדירות בקראון-הייטס: הקבלן איזגווי נעצר
הקבלן אליהו איזגווי לעיתונות: "אני מרגיש רע מאוד"
פרשת "חפציבה" של קראון-הייטס: העיתונות מדווחת
תדהמה: 40 משפחות מקראון-הייטס יאלצו לפנות בתיהם

דיירי הבניינים 770 לפרטס ו-613 איסט ניו-יורק קיבלו לפני שלושה חודשים צו עיקול מאת הבנקים לאחר שכספם נגנב במרמה על-ידי איזגווי, תושב השכונה לשעבר שנמלט בינתיים לירושלים.

אולם, בניגוד לכל התחזיות, בבית-המשפט נכחו מעל 100 חסידים מקראון-הייטס שבאו דווקא לתמוך בקבלן איזגווי - ששוהה מאז מעצרו בבית-כלא, תחת תנאים קשים, כפי שנמסר.

בין החסידים, נכחו אישים מוכרים מקראון-הייטס שמפאת פרטיותם לא נכתוב את שמותיהם. "הגעתי לתמוך באיזגווי מסיבה פשוטה מאוד: הרשויות מתנכלות אליו בצורה משונה, רק בגלל היותו יהודי", אמר ל-COL תושב השכונה שהגיע לתמוך בקבלן הכושל. "זה התנכלות שמזכירה לי את פרשת רובשקין, גם שם מתנכלים אליהם בצורה משונה, בגלל היותם יהודיים", מטעים התושב.

תושב נוסף אמר ל-COL: "העובדה שכל הדיון הזה מתנהל בבית-משפט פלילי, היא לא שגרתית ונובעת מהתנכלות. כאלה משפטים צריכים להיערך בבית-משפט אזרחי".

כזכור, הפרשה התפוצצה לפני שלושה חודשים בעיתון האמריקאי "דליי ניוז" שהדגיש כי "הרוכשים בתמימות ליבם לא חתמו על חוזה מסודר היות ובטחו בקבלן תושב השכונה. בתגובה לדברים, אמר איזגווי לעיתון: "אני מצטער על מה שקרה למשפחות".

אז מה מניע תושבים לעמוד לצד אדם שעשק אותם בסכום המוערך ב-15 מיליון דולר?

לדברי ידידיו של איזגווי, הם תמכו בגרסתו כבר מההתחלה. "אם התושבים היו משלמים את יתירת הסכום הנותר (קרוב לחצי) - הכל היה נראה אחרת", הם אמרו ל-COL.

במהלך הדיון, אמרה השופטת כי אין עדיין שום תשתית ראייתית להעמיד לדין את איזגווי. "קראתי גם אני את הכתבה בעיתון, אולם על-פי זה אי-אפשר להסיק מסקנות ולקבוע עובדות בשטח", אמרה השופטת. "זה לא מה שהיה נראה בהתחלה", הוסיפה.

ל-COL נודע, כי השופטת קיבלה עשרות מכתבים מתושבים בשכונה, ידידיו של איזגווי, שסיפרו על טוב-ליבו ותמכו בגירסתו - כי הוא חף מפשע. תושבים אחרים, מנגד, הדגישו כי איזגווי הכניס 64 משפחות בסכנה בכך שעירב אותם בעסק מפוקפק.

בסיכום הדיון, הודיעה השופטת כי היא מורידה את סכום הערבות לשחרורו של איזגווי - מ-15 מיליון דולר ל-3 מיליון דולר. "הורדת הסכום מצביעה על-כך שגם השופטת מבינה שהסיפור יצא מכל פורפורציה", אמר מקורב לאיזגווי.

קרוב משפחה של איזגווי אמר: "אנו תקווה שכבר בקרוב נוכל לגייס את הסכום הדרוש בכדי לשחרר אותו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.