מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשס״ח 29.07.2008

צעירי השלוחים – צפת: הר הבית בידינו!

ישיבת הקיץ צעירי השלוחים עם 98 ילדי שלוחים מכל רחבי העולם המתקיימת בעיה"ק צפת, התארחה השבת בעיר העתיקה בירושלים, לשבת מרוממת ומיוחדת, שהשאירה את אותותיה גם על באי העיר העתיקה והכותל המערבי ■ הביקור החל ביום ששי בבוקר בסיור מרתק בחברון לסיפור המלא  
צעירי השלוחים – צפת: הר הבית בידינו!
ישיבת הקיץ צעירי השלוחים עם 98 ילדי שלוחים מכל רחבי העולם המתקיימת בעיה"ק צפת, התארחה השבת בעיר העתיקה בירושלים, לשבת מרוממת ומיוחדת, שהשאירה את אותותיה גם על באי העיר העתיקה והכותל המערבי.

הביקור החל ביום ששי בבוקר בסיור מרתק בחברון, בלוויית השליח הרב דני כהן ואנשי חברון, המשיך בסיור ברובעים השונים בעיר העתיקה בירושלים, שכלל ביקור בישיבת עטרת כהנים ובבתי היהודים הפזורים ברובע המוסלמי, ובהמשך לכותל המערבי, שם גם נעמדו לתמונה משותפת.

גולת הכותרת של הביקור בכותל הי' "סדר הניגונים" המסורתי שקיימו התלמידים ברחבת הכותל; רחבת הכותל המערבי הומה אלפי אנשים, שהגיעו ל"קבלת שבת" בכותל המערבי. במרכז הרחבה, במעגל ענק יושבים 98 תלמידים, צעירי השלוחים וצוות ישיבת הקיץ, ובראשם מנהל הישיבה, שליח הרבי לצפת הרב חיים קפלן, המנהל האדמיניסטרטיבי הרב מנחם טרקסלער ושלוחים ואורחים נוספים ומנגנים ניגוני חב"ד מעוררים, כאשר מאות אנשים עומדים סביב, מצטרפים וצופים במחזה המרהיב. פשוט קידוש ליובאוויטש.

את סעודות השבת עשו התלמידים באולם האירועים של ישיבת הכותל, בה התארחו למשך השבת. בליל שבת התוועד עם התלמידים הרב חיים קפלן וצוות המדריכים. ביום השבת, לאחר אמירת תהילים, לימוד מאמר חסידות ותפילה באווירה מיוחדת בבית הכנסת "צמח צדק" התיישבו התלמידים לסעודת שבת והתוועדות חסידים, כשבראשם יושב האורח המיוחד, יו"ר אגו"ח העולמית ושליח הרבי בפילדלפיה הרב אברהם שם טוב, התוועדות מיוחדת ומרתקת שנמשכה עד זמן תפילת המנחה.

בהתוועדות דיבר הרב שם טוב באריכות על חשיבות השליחות, כשהוא מחדד ומסביר לצעירי השלוחים: "שליח של הרבי הוא לא מי שעושה פעולה בשליחות הרבי ובזכות זאת הוא נקרא שליח. הסדר הוא הפוך. מי שהוא שליח במהותו, כל מציאותו היא שליחות, זוכה ופועל בשליחותו של הרבי, ואז כל פעולותיו וענייניו, גם כשמדובר בעניניו הפרטיים לכאורה, הם חלק משליחותו של הרבי. זהו בכל דרכיך דעהו באופן אמיתי". הרב שם טוב, כמי שמנהל גם את קעמפ גן ישראל בארה"ב וקיבל הוראות שונות מהרבי בתחום זה, לקח גם הוראה נוספת לתלמידי ישיבת הקיץ: "כשנמצאים בישיבת קיץ, במסגרת שנוסדה ע"פ הוראות הרבי ל"גן ישראל", צריך לדעת שלא רק הלימודים וההתוועדויות הם קיום רצונו של הרבי. גם החוויות, הטיולים וכו', כאשר הם נעשים בצורה הנכונה, הם קיום הרצון של הרבי".

בין הדברים חשף הרב שם טוב מפגש מרתק שקיים ביום שישי עם חבר ילדות מלונדון, המכהן כיום כראב"ד העדה החרדית – הרב משה שטרנבוך שליט"א, לאחר 57 שנים שלא נפגשו. במפגש זה דנו בנושאים שונים מתחומי השליחות, תוך שהרב שם טוב הזכיר לו דיון שקיימו בצעירותם על ליובאוויטש ועתידה.

בהמשך חידד הרב שם טוב את האחריות של הבחורים בשבת חשובה כל כך, בימי בין המצרים, כשנמצאים בסמיכות למקום המקדש – בו אירע החורבן שאנו מבכים ובו תתקיים הגאולה וירד בית המקדש בנוי ומשוכלל מן השמים בקרוב, לעשות כל התלוי בנו למלא את מטרת ויעוד השליחות – לתקן עולם במלכות ש-ד-י ולהביא את משיח צדקנו בפועל ממש.

במהלך ההתוועדות לקחו חלק מהתלמידים פסק זמן לשינון המאמר שלמדו בבוקר בעל פה, כנהוג בישיבת הקיץ מידי שבת. מחזה מרנין ושובה לב, לראות עשרות בחורים צועדים בסימטאות העיר העתיקה עם דפי מאמר בידיהם ומשננים אותו בע"פ, כשברקע נשמעת השירה של חבריהם באולם ההתוועדויות. לקראת תפילת מנחה הסתיימה ההתוועדות בשמחה ובריקודים "אשרינו מה טוב חלקינו" ובהמשך ירדו התלמידים לכותל בשירת מארש חסידי...

לאחר תפילת מנחה התיישבו התלמידים שוב לסדר ניגונים וחזרת דא"ח, כאשר המעגל גדל והולך עם מאות האנשים שהגיעו לכותל לקראת תפילת ערבית של מוצאי שבת. לתפילת ערבית עם התלמידים ניגש הנגיד ר' סאני קהאן מפלורידה, שגם נשא דברי ברכה קצרים בפני התלמידים.

לאחר הבדלה יצאו התלמידים לסיור מרתק על חומות ירושלים, שהסתיים בחצות הלילה ברחבת הקארדו בהתוועדות מרגשת וסוחפת
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.