מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשס״ח 29.07.2008

"איך כותבים 'מתנה'?"

ביום ראשון נערך במשרדי מרכז רבני אירופה בירושלים ביקור מיוחד של הרבנים, הרב ישראל יעקב ליכטנשטיין שליט"א אב בית הדין 'בני ישראל – Federation' בלונדון, והרב אליהו אברג'יל שליט"א אב בית הדין באר שבע ■ הביקור נערך כחלק מיוזמה חדשה שמטרתה להגביר את מעורבותם של רבנים מארץ ישראל בנעשה בקהילות היהודיות באירופה ולחזק את הקשר בינם לבין הרבנים במדינות אירופה לסיפור המלא
ביום ראשון הגיעו לביקור מיוחד במשרדי מרכז רבני אירופה בירושלים, הרב ישראל יעקב ליכטנשטיין אב בית הדין 'בני ישראל – Federation' מלונדון והרב אליהו אברג'יל אב בית הדין באר שבע.

את פניהם קדמו בברכה, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג, מנהל קשרי החוץ הרב אברהם רוזן, דובר מרכז רבני אירופה הרב אשר גולד, הרב מרדכי ביטון אשר ארגן את הביקור המיוחד, והרב אברהם אבא טורצקי מנהל אגף בירורי יהדות.

המפגש מהווה חלק מיוזמה חדשה שנועדה לחזק את הקשר בין רבנים בארה"ק לרבנים באירופה, וזאת על מנת להגביר את המשא ומתן ההלכתי בנושאים בוערים העולים על סדר היום של הקהילות היהודיות באירופה.

במהלך הפגישה, אשר ארכה למעלה משעה, הועלו שורה של שאלות הלכתיות מעניינות על ידי הרב ישראל יעקב ליכטנשטיין, אשר משמש למעלה מעשרים שנה כאב בית דין בלונדון וידוע גם בזכות הכשרו הנפוץ KF.

בין השאלות אשר העלה הגרי"י ליכטנשטיין, כיצד כותבים את השם 'מתנה' בגט? בשאלה זו התפתח מו"מ הלכתי מרתק אודות שורשו של השם, אם מירושלים או מאיראן, כאשר תוך כדי הדברים, שלף הגר"א אברג'יל עט והראה את כחו בכתיבת שמות בגיטין.

סמנכ"ל המרכז, הרב אריה גולדברג, ומנהל קשרי החוץ, הרב אברהם רוזן, סקרו במהלך הפגישה את הפעילות העניפה של המרכז, והציגו בפני הגר"א אברג'יל מקרים המטופלים על ידי המרכז בהווה ותכניות לעתיד להרחבת הפעילות. בעניין זה הוסיף הגרי"י ליכטנשטיין, אשר משמש גם כחבר נשיאות מועצת רבני אירופה, סקירה אודות פעילותו במסגרת המרכז בעניין בדיקת מקוואות באירופה, ומיזם חדש וייחודי של הענקת תעודת כשרות למקוואות למשך שנה אחת.

כחלק מסקירת הפעילות, העניק הרב רוזן לגר"א אברג'יל את הספר 'תפארת אירופה', היו"ל על ידי המרכז, ואת הספרים 'מעגל העונות' ו'חינה של חנה', המופצים בחינם על ידי מרכז רבני אירופה באלפי עותקים, בשפות: אנגלית, צרפתית, רוסית וגרמנית, לטובת רבני הקהילות.

המפגש המיוחד נחתם בדברים חמים מפי הגר"א אברג'יל אשר סיים את דבריו באמרו "אסייע בכל אשר אני יכול לפעילותכם החשובה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.