מערכת COL | יום כ"ד תמוז ה׳תשס״ח 27.07.2008

Ynet: חב"ד סייעה לשחרור הישראלים מהכלא בקפריסין

שלושת הישראלים, שנעצרו בשבוע שעבר בקפריסין בחשד לפריצה לחדרי בית מלון, שוחררו ממעצר ושבו לארץ. אחד העצורים, שניר בטיטו, שכנע את מערכת המשפט הקפריסאית להתחשב בעובדת היותו קורבן טרור, כמפונה גוש קטיף שאמו נרצחה בפיגוע ■ חב"ד בקפריסין לקחה חלק נכבד במאמצי שחרורם של השלושה. הרב יגאל קירשנזפט סיפר ל-ynet כי "שלושה ימים כלום עד שנציגי חב"ד סיפקו להם ארוחות כשרות והיו בתא עם אסירים לבנוניים וסורים". בראיון ל-COL הוסיף קירשנזפט כי כי "כל השלושה קבלו על עצמם להניח תפילין בקביעות ולשמור שבת"  לסיפור המלא
Ynet: חב

שלושת הישראלים, שנעצרו בשבוע שעבר בקפריסין בחשד לפריצה לחדרי בית מלון, שוחררו ממעצר ושבו לארץ. אחד העצורים, שניר בטיטו, שכנע את מערכת המשפט הקפריסאית להתחשב בעובדת היותו קורבן טרור, כמפונה גוש קטיף שאמו נרצחה בפיגוע. 

"אני שמח מאוד לחזור ארצה", אמר בטיטו ל-ynet לאחר חזרתו לישראל. "אני מודה על המאמצים והעזרה של כל הגורמים". על נסיבת מעצרם של השלושה סיפר אביו, אלי: "זו היתה שובבות. הם לא פרצו ולא גנבו כלום".

הטיול לקפריסין, אומר אלי, נועד לאפשר לבנו להתאוורר מעט ממציאות היומיום הקשה שחווה בשנים האחרונות והאסון שחווה, כשאמו שולמית נרצחה בפיגוע, סמוך ליישוב ניסנית ב-2004. "אני חושב שהשופט הבין שמדובר בילדים טובים ללא עבר פלילי. יכול להיות שהסיפור של שניר הצליח לרגש את מערכת המשפט". 

עורך הדין משה יוחאי, המייצג את השלושה, הוסיף: "הקפריסאים שיחררו את הצעירים ללא כל תנאי, אחרי שבוע קשה של אי ודאות. סיפרנו לשופט על הטרגדיה של שניר וצירפנו תעודת יושר בינלאומית והשופט השתכנע. הילדים בהלם אבל מה שחשוב הוא זה שחזרו לארץ. הייתה יכולה להיות לנו בעיה קשה מאוד אם היו ממשיכים להחזיק אותם, אבל עברנו את זה".

קהילת חב"ד בקפריסין לקחה חלק נכבד במאמצי שחרורם של השלושה. הרב יגאל קירשנזפט, מנהל חב"ד יוצאי גוש קטיף סיפר ל-ynet כי "משפחת בטיטו גרה בשכנות אלי בניצן. כשאביו של שניר סיפר לי מה קרה, התקשרתי מיד עם קהילת חב"ד בקפריסין. הפכנו את כל קפריסין כדי להוציא אותו ואת חברים שלו משם". 

לדברי קירשנזפט, שלושת הצעירים הוחזקו בתנאים קשים. "הם לא אכלו במשך שלושה ימים כלום עד שנציגי חב"ד סיפקו להם ארוחות כשרות והיו בתא עם אסירים לבנוניים וסורים. היה להם מאוד קשה. איימו לפגוע בהם, התעללו בהם".

הרב קירשנזפט הוסיף וסיפר ל-COL כי "כל השלושה קבלו על עצמם להניח תפילין בקביעות ולשמור שבת. כך הם הלכו למשפט בביטחון גמור בה', וברוך ה' שיצאו ללא כל עונש". הרב קישנזפט ביקש להודות לעו"ד ציבין שהתפנה מכל עסוקיו לסייע בשחרור.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.