מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשס״ח 23.07.2008

הישיבות הקטנות בישראל זוכות לעצמאות

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את חוק "מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים", המעגן את עצמאותן של הישיבות החרדיות ומקצה להן תקציבים מבלי שיהיו כפופות לתוכנית הלימודים שמכתיב משרד החינוך, כך מדווח אתר ynet ■ את ההצעה הגישו ששת חברי סיעת יהדות התורה, ואליהם הצטרפו שישה ח"כים נוספים מסיעת ש"ס, והיא זכתה גם לתמיכת הקואליציה לסיפור המלא
הישיבות הקטנות בישראל זוכות לעצמאות
(אילוסטרציה)

נטע סלע ואמנון מרנדה, ynet

הישיבות הקטנות זוכות לעצמאות
: מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את חוק "מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים", המעגן את עצמאותן של הישיבות החרדיות ומקצה להן תקציבים מבלי שיהיו כפופות לתוכנית הלימודים שמכתיב משרד החינוך, כך מדווח אתר ynet.

ההצעה עברה ברוב של 39 תומכים מול שישה מתנגדים, וזכתה גם לתמיכת הקואליציה. על פי החוק החדש, יוכלו החרדים, כ"קבוצה תרבותית ייחודית", להפעיל מוסדות חינוך על-יסודיים, כל עוד תכני הלימוד אינם סותרים את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

משרד החינוך לא יפקח פדגוגית על הישיבות הקטנות, אלא בנושאים ארגוניים בלבד, אך הן יזכו בתקציבים בהיקף של 60% מזה שניתן למוסדות המחילים את תוכנית הליבה, שכוללת מקצועות כגון מתמטיקה, אנגלית, לשון, היסטוריה ואחרים. 

את ההצעה הגישו ששת חברי סיעת יהדות התורה, ואליהם הצטרפו שישה ח"כים נוספים מסיעת ש"ס - זאת לאחר שהמרכז לפלורליזם יהודי עתר לבג"ץ בדרישה לתקצב כל מוסד על פי חומר הלימוד שהוא מאמץ מתוכנית הליבה ולשלול מהמוסדות החרדים כל תקציב ממשלתי.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.