מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשס״ח 22.07.2008

NRG על קורס ההכשרה לעבודה בבית המקדש

"בעוד הפלג המשיחיסטי של חב"ד ממשיך בקמפיין הציפייה להתגלותו של הרב מלובביץ כמשיח, אנשי הפלג המרכזי מארגון צעירי חב"ד פותחים בקורסי הכשרה מעשיים לעבודה בבית המקדש", בכך נפתחת כתבה המתפרסמת היום באתר NRG  ■ הסדנאות צפויות להתקיים במשך שלושת השבועות של ימי בין המצרים, שהחלו השבוע ויסתיימו בתשעה באב, ב-200 מקומות ברחבי הארץ  לידיעה בהרחבה
NRG על קורס ההכשרה לעבודה בבית המקדש

אבישי בן חיים

בעוד הפלג המשיחיסטי של חב"ד ממשיך בקמפיין הציפייה להתגלותו של הרב מלובביץ כמשיח, אנשי הפלג המרכזי מארגון צעירי חב"ד פותחים בקורסי הכשרה מעשיים לעבודה בבית המקדש. 

בקורס שמיועד לא רק לכוהנים אלא גם לסתם מתעניינים, ילמדו המשתתפים על טבילת הבוקר של הכוהנים ולבושם, על 'ליל השומרים', הקפת העזרה, על הזוכים ב'פיס' (גורל) בתפקידי עבודת המקדש.

המשתתפים יתודרכו על פתיחת שערי בית המקדש, היכן רוחצים ידיים ורגליים לפני העבודה, שחיטת קורבן התמיד, פתיחת ההיכל, הקטרת הקטורת, שירת הלויים, עריכת לחם הפנים ועוד.

הסדנאות צפויות להתקיים במשך שלושת השבועות של ימי בין המצרים, שהחלו השבוע ויסתיימו בתשעה באב, ב-200 מקומות ברחבי הארץ.

בארגון צעירי חב"ד - הזרוע המבצעית של חסידות חב"ד, מוסרים כי תוכנית הלימודים, שהורכבה במיוחד על ידי שליחי הרבי מלובביץ', הרב חיים הבר מבאר שבע והרב מנדי אלישביץ מכרמיאל, נועדה לבטא במעשים את הציפייה לביאת המשיח ולבניין בית המקדש, דבר המחייב להיערך לכך בכל המובנים.

צרים מבפנים ורחבים מבחוץ

הסדנאות יכללו, מלבד היבטים מעשיים של עבודת הכוהנים והדרך הנכונה לבצען, גם סקירה אדריכלית על מבנה בין המקדש וכן סיור וירטואלי – מומחש בעזרת מצגת ממוחשבת – בתוך כתלי בית המקדש.

לדברי יו"ר צעירי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, "הסדנאות יבוצעו לרגל ימי האבל על חורבן בית המקדש ועל פי דברי הרבי מלובביץ', אשר קבע את ימי בין המצרים כחשובים ביותר ללימוד ענייני הגאולה ובניין בית המקדש".

עוד אמר הרב אהרונוב כי "ההרצאות ילוו במצגת שסוקרת את סדר עבודת הכוהנים בבית המקדש במשך יממה שלמה ויקיפו סוגיות רבות ומרתקות באורחות עבודת המקדש. 

למשל, העובדה שחלונות בית המקדש נבנו במתכונת הפוכה מהמקובל – צרים מבפנים ורחבים מבחוץ – נועדה לבטא את הרעיון שבית המקדש איננו זקוק לאור מבחוץ אלא האור יוצא ממנו לכל העולם. בנוסף, בחצר הייתה גיגית גדולה שכונתה 'ים של שלמה'.

זה כיור גדול שעשה שלמה המלך מנחושת, ששלל אביו, דוד המלך, כאשר כבש את סוריה. הכיור היה בקוטר של כחמישה עשר מטרים ובעומק של שניים וחצי מטרים, והכוהנים היו רוחצים בו את ידיהם ורגליהם לפני עבודת המקדש".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.