מערכת COL | יום י"ח תמוז ה׳תשס״ח 21.07.2008

נחתם סמינר הקיץ של "התקשרות"

80 איש גדשו את מלון "יפה נוף" בערד בסמינר ה – 16 של "התקשרות – חוויה יהודית רוחנית". צבעו אותו בצבעוניות המרהיבה של אנשים מכל הסוגים. האויר היבש, הנוף המדהים, השקט המדברי. כולם התמכרו מיד ונכנסו לשלווה כובשת. הלב נפתח. ואנשים רוצים לשמוע, רוצים ללמוד, רוצים לגלות משהו אמיתי ■ סיפורו של סמינר מרגש נוסף של "התקשרות - חוויה יהודית רוחנית"  לסיפור המלא
נחתם סמינר הקיץ של

ישנם רגעים שפוגשים אנשים, כמה ביחד אפילו הרבה. ישנם רגעים שברגע אחד מרגישים טוב. ישנם רגעים שמרגישים בהם בבית. הכל רגוע, אנשים מרגישים נינוחים, באים ללמוד, לדבר, להיפתח, להקשיב. ישנם רגעים מיוחדים שאנשים מוכנים להשתנות בהם. להתפתח.

80 איש גדשו את מלון "יפה נוף" בערד בסמינר ה – 16 של "התקשרות – חוויה יהודית רוחנית". צבעו אותו בצבעוניות המרהיבה של אנשים מכל הסוגים. האויר היבש, הנוף המדהים, השקט המדברי. כולם התמכרו מיד ונכנסו לשלווה כובשת. הלב נפתח. ואנשים רוצים לשמוע, רוצים ללמוד, רוצים לגלות משהו אמיתי.
נושא הסמינר היה "חשיבה בוראת מציאות", והמסר הועבר ע"י מיטב המרצים.

הרב שמואל נחימובסקי, משליחי הרבי בעיר באר שבע ומרצה סוחף ומלא חיות נתן את ירית הפתיחה, כשפרס בפני הקהל את המושגים הבסיסיים במבנה הנפש ע"פ הקבלה וטיפטף טיפות ראשונות מהיכולות של כח המחשבה וההכרח לדעת להשתמש בו.

לאחר ארוחת ערב יצאנו לשטח רגע לפני שאור היום נעלם לגמרי וזכינו לראות מראות מרהיבים של צבעים עזים באופק המדברי. התיישבנו - מדורה, מחצלאות, אויר מדבר נעים, תה על האש, תפוחי אדמה... ור' יונתן פיין ממלא את כל הפרצופים בחיוך רחב עם סיפורו האישי המצחיק והמרגש בליוווי שירים מקוריים ומהנים. החבר'ה לא רצו לעזוב. זה עשה את שלו, כולם כבר היו חברים.

למחרת בבוקר, אחרי תפילה ושיעור תנועה חזק ומעורר לנשים, התחלנו ללמוד. הרב בן גור העמיק בכח המחשבה כמפתח להעצמה אישית וד"ר נתן אופיר התחיל לגעת באופן הפרקטי של העניין - ממיקוד המחשבה ועד מדיטציה יהודית, כולל תרגול מעשי. השחיה בבריכה לא הספיקה, עד שר' עמי ברעם נתן שיעור לפני כניסת שבת על התוקף היהודי וסוד הבטחון לאור יב'-יג' תמוז ונכנסנו לשבת עם הרבה מחשבות חיוביות ורצון עז לחלוק אותן.

מיד אחרי הסעודה התיישבנו והתחלנו להתוועד יחד. ר' אריה כהן סיפר את סיפורו האישי המרתק, על התמודדותו עם המחלה הידועה ונצחונו, בעזה"י, בגדול והרב הד"ר חנוך מיודובניק, הפך את כולם מצחוק עם סיפורים מהמחלקה הסגורה במרכז הרפואי סורוקה וגם אצלו בחיים האישיים.

הד"ר מיודובניק התגלה בכל עוצמתו, בשבת עצמה , כשנתן את המשא המרכזי וריתק את השומעים באבחנת הדקות בין טוב ורע כמפתח להובלת מציאות אמיתית, בזוגיות, במשפחה ועם עצמי. במקביל, נתנה רעייתו הגב' הד"ר עינת מיודובניק הצגת תכלית של כוחה של האשה במשנה החסידית וריתקה את הנשים כל כך עד שביקשו ממנה שתמשיך גם בזמן סעודה שלישית.

אצל הגברים, אחרי כל ההטענה הזו, לא פלא שבסעודה שלישית האנרגיות החזקות פרצו החוצה ומצאנו עצמינו רוקדים ושרים בשמחה מתפרצת, נפרצו כל סכרי הלבבות ומחובקים קפצנו כמו ילדים תוך שאנו מזמרים שירי גאולה.

השבת הזאת, כמובן, עברה מהר מאוד, מהר מדי, וכבר מצאנו את עצמנו עושים הבדלה ומיד כל אחד לדרכו, זה לתל אביב, זה לחיפה, זה לאשדוד. התגובות היו נפלאות, החיוכים גדולים והתודות רבות. ראינו שינוי, ראינו התפתחות, ראינו אנשים שרוצים לקחת את עצמם קדימה ואנחנו נשארו עם האמונה והתקווה, שנשמור על קשר ושיצאנו עם משהו אמיתי מהסמינר שבעזרתו נוכל לעשות את חיינו קצת יותר טובים ולקרב בצעד נוסף את הגאולה האמיתית והשלימה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.