מערכת COL | יום י"ז תמוז ה׳תשס״ח 20.07.2008

הפשפשים שמשגעים את קראון-הייטס

מכת פשפשים החלה באחרונה לפקוד את שכונת קראון-הייטס בניו-יורק ■ אותם פשפשים המכונים "פשפשי המיטה", עולים על בני-אדם בשעות הלילה וגורמים לפצעים על-ידי מציצת הדם ■ מכשירי ההדברה בחנויות אזלו ■ עלות הדברה מקצועית: 400$ ■ רבים מהתושבים שסובלים מהתופעה מסרו את כל בגדיהם לכביסה ועזבו את הבית ליממה ■ כתב COL בניו-יורק מביא את כל הפרטים לסיפור המלא
הפשפשים שמשגעים את קראון-הייטס
גורם לפצעים במהלך הלילה. "פשפט המיטה" על רקע קראון-הייטס ● צילומים: COL
מאת כתב COL בניו-יורק

בשבועות האחרונים מכת פשפשים החלה לפקוד את שכונת קראון-הייטס בניו-יורק שמרבית מתושביה נמצאים בימים אלה בהרי נופש בניו-יורק.

אותם פשפשים מכונים "פשפשי המיטה". הם אינם ידועים כמעבירי מחלות, אך עקיצתם גורמת לתגובות אלרגיות בגוף האדם (נפיחות קלה וגירודים). גודלם כחצי ס"מ וצבע גופם חום-אדום (כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת).

על-פי הסבר של אנשי מקצוע בתחום זה, עקיצתם אשר נועדה "לשדוד" דם מגוף האדם, אינה מכאיבה. הפשפשים מצליחים לאתר את הקורבן באמצעות חום הגוף שניפלט ממנו.

תפוצתם בבתים, היא באמצעות שמיכות נגועות, או רהיטים ישנים הנגועים בביצים, או פשפשים והמועברות מבית לבית, מה שמצריך ריסוס מיידי.

הפשפשים מסוגלים לצום מספר חודשים! מציצת הדם נעשת בדרך-כלל בשעות הלילה.
אותם פשפשים עולים על בני-אדם בשעות הלילה וגורמים לפצעים על-ידי מציצת הדם.

בימים האחרונים פנו מספר משפחות ל-COL וסיפרו על אותה תופעה שמתחילה להתרחב. "פניתי למספר חנויות שמוכרות את התרסיס וכולם אמרו לי שהתכשיר אזל מפני ביקוש גבוה של לקוחות", סיפר ל-COL ר' אהרן ביטון, תושב השכונה שסבל לפני מספר ימים מהתופעה.


ר' אהרן, לצד משפחות נוספות, הזמינו מדביר מקצועי, וזה המליץ במקביל לקחת את כל הבגדים לכביסה ולעזוב את הבית לפחות ליום אחד, במהלכן הוא מבצע ריסוס יסודי בכל הבית. "אין ברירה, אלא פשוט לעזוב את הבית ליום אחד. אחרת, הם ישובו במהירות", אמר ר' אהרן.

איש מקצוע בתחום זה הסביר ל-COL, כי אותם פשפשים מסוגלים להישאר כמה ימים במכנסיים, או בחולצה, מה שמצריך למסור את כל הבגדים לכביסה, בכדי שלא יישארו אפילו פשפשים בודדים. "הם מתרבים במהירות", אמר.

עלות ההדברה עומדת על 400$ מנימום.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.