מערכת COL | יום ט"ז תמוז ה׳תשס״ח 19.07.2008

בקריות חגגו מסיבת סיום שנת הלימודים ● גלריה

בבית ספר חב"ד בקריות חגגו השבוע מסיבת סיום שנת הלימודים, שכללה תכנית מגוונת ומעניינת למשך שלש שעות רצופות. הכינוס המרגש והמיוחד שנערך ב"אשכול הפיס" של ק. חיים, ננעל כאשר כל ילד מקבל ממתק ושי אישי, מחזיק מפתחות של "צבאות ה'", וחוברת מהודרת על י"ב תמוז  לסיפור המלא  
בקריות חגגו מסיבת סיום שנת הלימודים ● גלריה
הערב המתוכנן והמורכב, כלל תכנית מגוונת ומעניינת למשך שלש שעות רצופות. המנחה הרב שם טוב אברביה מרכז החינוך החברתי בתלמוד תורה, פתח בסיפור חסידי ולקחו לרגל חג הגאולה י"ב – י"ג תמוז.

את "מכתב הרבי" – ממכתבי הרבי לרגל י"ב – י"ג תמוז, הקריא הרב ישראל דוד, סגן המנהל והיועץ, אשר חלקו רב בערב זה, החל מעיצוב הבמה ותעודות ההצטיינות וכלה בהנחיית החידון.

פרק ק"ז בתהילים, פרקו של הרבי – נאמר ע"י התלמידים בצוותא, מיד לאחר מכן חילק המנהל הרב יוסף א. פיזם פרסי ספרי קודש יקרי ערך לח"י תלמידים מצטיינים במבצע השינון בע"פ של משניות, תניא ודפי גמרא בעוד ששאר התלמידים מקבלים את פרסי הספרים באולם ממחנכיהם, עפ"י הנתונים שפורסמו בעלון המבצעי שחולק בערב זה.

לקול תשואות הקהל לתלמידים ולתורמים מודה המנהל הרב פיזם, לגב' סלהוב מקרית אתא שתרמה והתרימה הורים וידידי חב"ד לזכות המבצע, למנכ"ל המוסדות משלוחי הרבי ומקים מעצמת החינוך החבד"י בחיפה והקריות הרה"ח הרב לייבל שלדקרויט, ולכל חברי הנהלת מוסדות החינוך. עתה מוזמן התלמיד מנדי פרומר מכתה ב' להופיע בקטעי נגינה חסידית באורגן, לקול שירת הקהל בניצוחו של המורה למוסיקה מר זאב קפלנסקי.

בשלב זה מוזמנים תלמידים מצטייני תפילת שחרית לאורך שנה"ל במניין התלמידים של הת"ת, לקבל תלושי זיכוי לקניית ספרי קודש בסך 110 ₪, תרומת ר' אמנון אוזן לע"נ אימו מרת אורדיה בת כליפא. המצטיינים היו: יוסי אקסלרוד מעתלית, מענדי אוזן מק. מוצקין, שמואל רובר מק. אתא, יוסף יצחק וילהלם מנהריה, דובער כהן אלורו מחיפה, מנדי כהן מק. אתא, אוריאל רוזנבאום מחיפה ויעקב טויטו מק. שמואל.

עתה, נשואות עיני הכל לחלקו העיקרי של הערב החגיגי, לחידון השנתי בנושא "השמיטה והגאולה": החומר לחידון היה: א. הספר "ילקוט השמיטה" מאת הרב טייכטל, והפרק בנושא שמיטה וגאולה מתוך הספר "ברכת יוסף", שיצא לאור לאחרונה, פרי עטו של מנהל הת"ת ועורך החידון מידי שנה, הרב יוסף פיזם.

החידון ה"אור קולי" המיוחד כלל שלשה שלבים שריתקו את הקהל: השלב הראשון – כלל שתי שאלות לכל אחד מעשרת הנציגים, כשכל שאלה מלווה בסרטון מעורר עניין.
בשלב ב' – הופיע מפיק החידון הרב חיים מזרחי שידיו רב לו ברתימת חידושי הטכנולוגיה להוראה וחינוך בדרך החסידות, בסדרה של חמשה "מעשי קסמים" מרהיבים של אחיזת עיניים, כאשר בכל "תרגיל" כזה, שהקפיץ את הקהל היה טמונה תשובה לשאלה מוצפנת.

בשלב ג' – השלב המכריע של "השאלה הזהה" – הוקרן סירטון אנימציה מרהיב בהפקת הרב מזרחי, כאשר מחבר ה"סיפור המדהים" היה, כמיטב המסורת, המחנך היצירתי הרב עופר גוטליב, שחיבר סיפור חינוכי מפתיע, אשר בו מוצפנים מילים ומושגים מחומר החידון בעוד הנבחנים פונים לחדר סמוך, לכתיבת התשובות, כשאת המתח האדיר ניתן לחוש היטב בקהל הדרוך, מוזמנים עתה י"ג ילדי חמד, לאמירת י"ב הפסוקים ומאמרי חז"ל והכרזת "יחי". עתה, מופיעה מקהלת "ילדי ישיבת הערב" שע"י אגף הפעילות של מוסדות "נפש חיה" חב"ד ליובאוויטש הקריות, בהדרכת מדריכי ישיבת הערב התמימים חיים אברביה וחיים אליעזר פיזם ווולף, בשיר מיוחד "צבא של שלוחים – ילדים", שנכתב ע"י גב' ב. פיזם מעכו, שילדיה לומדים בת"ת, וכן בשירת הניגון מפרק התהילים של הרבי, ובשירים חסידיים נוספים.

לאחר מכן, התלמיד שמחה מירוב מק. שמואל, תלמידו של אומן הקלרינט ר' צבי גלוזמן, מופיע בביצוע הניגון לי"ב-י"ג תמוז – בקלרינט, ומאפשר רגע של מחשבות עמוקות על עוצמת מסירות הנפש של הרבי הריי"צ וחסידיו, מאחורי מסך הברזל.

ושוב... הפתעה של הרב חיים מזרחי – שמקרין מצגת יחודית, שליוותה 7 שנות שמיטה זו בת"ת, ובהם קטעים נבחרים מתקופת המכינה לכתה א', ומכל כיתה בהמשך, עד לשנה זו. הילדים והוריהם מתרפקים על זכרונות העבר – הנה "אנחנו"...בפעילויות,בכנסים ובהתוועדויות, הנה אנחנו במבנה הישן של הת"ת, והנה השלבים השונים של בניית הבניין המפואר של הת"ת עתה.

עתה, תורו של המנהל הרב יוסף פיזם להפתיע, והוא מעניק שי הוקרה מיוחד בשמו ובשם חברי הצוות, לרב חיים מזרחי על הפקותיו לאורך השנים, ועל הפרויקטים הייחודיים שביצע בת"ת, שזכו להערכת המומחים של משרד החינוך.
ברגע זה מכריז המנחה הרב שם טוב אברביה על מכירה פומבית של "דולר של הרבי", שנתרם למען הערב החסידי החינוכי החשוב, ע"י ר' מאיר חמו, וכן נמכר במכירה פומבית ציור מקורי מרהיב של הרבי, תרומת הגב' פנינה סלהוב, שהקדישה את תרומת הציור לע"נ ענבל שגב שנפטרה לא מזמן באופן טראגי בדמי ימיה.

בשלב זה מכריז המנהל על תוצאות תחרות חשובה נוספת שנערכה בין תלמידי התלמוד תורה. בשי על המצגת המושקעת ביותר בנושא השמיטה – זכה התלמיד יוסי אקסלרוד מעתלית. בשי על המוצג המקורי ביותר בנושא השמיטה זכו האחים מנדי ויוסי לוי מגבעת התמרים בעכו. גם בשי על העבודה המוצלחת ביותר בנושא השמיטה זכה התלמיד מנדי לוי.

ההתרגשות גואה, והנה שופטי החידון, היו"ר הרב שלמה פראנק מנהל מחלקת הנישואין ברבנות הראשית לעכו והמחוז, הרב שלמה הלפרן והרב מנדי גבאי מק. שמואל, מגיעים עם התוצאות הסופיות. אותם מבשר לקהל מנחה החידון, הרב ישראל דוד. התלמיד שמואל גינזבורג מחיפה זוכה במקום הראשון וסגנו הוא אחיו שמחי גינזבורג, שניהם זוכים בשסי"ם מפוארים, במקום השלישי: יוסף יצחק וילהלם מנהריה, במקום הרביעי דובער כהן מחיפה, ובמקום החמישי: אברימי רייכמן מק. שמואל בהענקת הפרסים כובדו רב הת"ת הרב דיסקין שליט"א, ושלושת השופטים.

בסיפוק רב, מציין המנהל לקול מחיאות הכפיים של הקהל, את הצלחתם הגדולה של תלמידי הת"ת בחידון המחוזי של החינוך הדתי במשרד החינוך במחוז חיפה, הצלחה שהביאה כבוד לתלמוד תורה ולקידוש שם ליובאוויטש, כאשר התלמיד מנחם מענדל רייכמן מק. שמואל ששהה ביום החידון בבית חיינו לרגל הבר מצווה במזל טוב, זוכה במקום הראשון במחוז, והתלמיד שמואל גינזבורג מחיפה זוכה במקום הרביעי, ובנוסף – התלמיד מאיר טיקוצ'ינסקי מק. מוצקין זוכה במקום הראשון בתחרות המחוזית על המצגת הנבחרת בנושא השמיטה והלכותיה. הרב תומר וירט שהדריך את התלמידים לקראת החידון המחוזי, במסגרת שעות "אופק חדש" צויין לשבח על התמיכה והעידוד שהעניק למודרכיו.

הכינוס המרגש והמיוחד כל כך, אשר התקיים ב"אשכול הפיס" של ק. חיים, ננעל כאשר כל ילד מקבל ממתק ושי אישי, מחזיק מפתחות של "צבאות ה'", וחוברת מהודרת על י"ב תמוז, ושליחת מצווה לצדקה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.