מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשס״ח 18.07.2008

בנות קליפורניה ישנו באהלים בגלל הנחשים ● כתבת וידאו

600 בנות מכל מחנות-הקיץ בדרום קליפורניה התאספו יחד ליום כיף מהנה באתר הנופש רונינג ספרינגס ■ מרבית הבנות, מגיעות מבתים שאינם שומרי תורה ומצוות ■ את הלילה הן העבירו באהלים שהקימו, מחשש לנחשים ודובים המסתובבים בקרבת-מקום ■ וגם: מה עשו הבנות כשהבחינו במצלמת COL? ■ שליחי COL לקליפורניה מגישים: דיווח מלא, גלריית תמונות וכתבת וידאו מיוחדת לסיפור המלא  ● בפנים: אחת מבנות הקעמפ מספרת מה אמא שלה חושבת על המדריכות >>>
בנות קליפורניה ישנו באהלים בגלל הנחשים ● כתבת וידאו
למעלה: התמונה הקבוצתית. למטה: ממראות הקעמפ, השבוע ● צילומים ועריכת וידאו: COL

מאת שליחי COL בקליפורניה

אוטובוסים צהובים עשו את דרכם ביום רביעי בכבישים המפותלים של הר סאן בראנדינו של קליפורניה. בכניסתם בשערי קריית שניאורסון, בגובה 6000 רגל, בנות קופצניות קיבלו אותם בקריאות קולניות.

"ווי לאוו גן איזי", הן הריעו.

אנחנו אוהבות גן איזי - סלנג קיצור למחנות הקיץ החב"דיות "גן ישראל". המחזה חזר על עצמו שוב ושוב בכל פעם שאוטובוס או וואן לבן נכנס לאתר הנופש הכפרי של מרכז חב"ד קליפורניה.

המאורע היה איחוד של חניכות הקעמפים בדרום המדינה. "זה כמה שנים שאנחנו מנסים לארגן משהו משותף", מספר ל-COL הרב גרשון סאנדלר, המארח ומנהל אתר הנופש בעיירה רונינג ספרינגס. "בכינוס השלוחים האחרון דיברנו על חשיבות שבשיתוף פעולה".

הודות לתיאום מוקדם ונכונות חיובית, 600 חניכות ומדריכות הגיעו מהקעמפים לונג-ביטש של הרב סנדר ענגל והרב יוסי רפפורט, לוס-אנג'לס של הרב אמיתי ימיני, טרזנה של הרב מאיר גרין, אגורה הילס של הרב ישראל לוין והרב שמעון היידינגספלד, ברנטווד של הרב ברוך העכט, מישן-וייהו של הרב זלמן מרקוס.

"אנחנו יושנות באוהלים בחוץ ואני קצת מפחדת מחרקים ודובים, אבל נסתדר", סיפרה ל-COL רבקה, חניכה בת 9 מאגורה-הילס.

הדובים הרעבים המחפשים אחרי משהו לנשנש היוו פחות בעיה בהשוואה לנחשים היוצאים מחוריהם באמצע היום בניסיון למצוא מים. היה ניתן לראות את השליח הרב יוסף ברוד, "מושל רונינג ספרינג", מסתובב עם צבת ארוך מוכן ומזומן למצוות הלכידה.

"הרעיון הוא להראות אחדות של הקעמפים", אמרה מושקי שמוקלר, חניכה מלוס-אנג'לס. ואכן, החניכות שהגיעו מרקעים שונים השתלבו היטב בארוחות, שירים, תפילות ומשחקים. היומיים של הכינוס הוכיחו לבנות, כמו הקעמפים עצמם, שיהדות היא כיפית בדיוק כמו שהיא מלאת משמעות.

קונצרט של להקת "היום השמיני" החסידית-רוקיסטית שרה להן שירים יהודים ישנים וחדשים. כשהסולן הרב שמואל מרקוס (שליח אף הוא) שכח את המילים האנגלית לשיר של מרדכי בן-דוד "רק שבת אחת", הרב גרין התנדב להעלות לבמה והפגין כישרון לא מבוטל.

ועל-כך נאמר: מה שקעמפ פועל בקיץ - אפילו בית-ספר לא מסוגל לעשות בחורף.

לצפייה לחצו על כפתור ההפעלה (לבנות בלבד):

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.