מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשס״ח 15.07.2008

100 ילדים נקרעים בין אמריקה וקאסם ● כתבת וידאו

רקטה או קרוסלה: במחווה נדיבה במיוחד, שלוחי חב"ד הטיסו 100 ילדים ונערים מהעיר שדרות המופגזת למחנות-קיץ בערי אמריקה ■ הילדים נהנים משופינג חינם, טיולים והרבה שמחה ומשחקים "זה טוב שהוציאו אותנו מהארץ", מודה ל-COL עמית עזרן, בן 13 שהגיע ללוס-אנג'לס ■ צוות COL בארה"ב ביקר בקליפורניה ומגיש דיווח מיוחד, תמונות וכתבת וידאו  לסיפור המלא  ● בפנים: ילדי שדרות מספרים ל-COL על הרגע המהנה שחוו בקעמפ >>>
100 ילדים נקרעים בין אמריקה וקאסם ● כתבת וידאו
ממראות מחנה-הקיץ של ילדי שדרות בקליפורניה, השבוע ● צילום ועריכת וידאו: מנדי לואיס, COL

מאת יהודה צייטלין ומנחם כהן, כתבי COL לקליפורניה

קרוב למאה ילדים צעירים מסתובבים בימים אלו בערי אמריקה עם חיוך רחב על פניהם. במבט ראשון אין ולו זכר קלוש לסיוטים שעוברים עליהם בעיר מגורם - שדרות המופצצת מידי יום בקסאמים, פצמ"רים וקטיושות. חופש הקיץ שלהם היא בעצם שחרור מאימה ופחד.

"מאוד קשה לי שם", מודה עמית עזרן, בן 13 שנמצא בימים אלו בלוס-אנג'לס במסגרת מחנות קיץ ששלוחי חב"ד בארה"ב ארגנו לילדי שדרות. "אי-אפשר לחיות שם כי יש קסאמים ואי-אפשר לצאת מהבתים. זה טוב שהוציאו אותנו מהארץ. היה לי כאן אושר מאוד גדול".

והוא אחד מתוך מאה.

לפני שנה, כזכור, השליח הרב דן רודקין בבוסטון החליט להטיס מספר ילדים משדרות לקיץ מהנה בארה"ב. השנה, קבוצת שלוחי חב"ד בארה"ב וקנדה הצטרפו ליוזמה ובמחווה נדיבה הטיסו 100 ילדים ונערים.

"כשפנו אליי עם ההצעה, זה היה טבעי ביותר שאסכים לזה", סיפר ל-COL השליח הרב אמיתי ימיני, מנהל מרכז חב"ד לישראלים בלוס-אנג'לס המעורב בסיוע לחיילי צה"ל ותושבי ארץ-ישראל. הוא עצמו ביקר בשדרות וראה את המראות והחיים הקשים בצורה בלתי-אמצעית.

אבל גם מה שנראה פשוט עבור הרב ימיני, יכול באותה מידה להיות מורכב. "כשניסיתי לגייס תורמים היו כמה שאמרו לי שכדאי שישקיעו בשדרות ולא להוציא את הילדים משם", הוא מספר. "אבל הגענו למסקנה: מכיוון וקעמפים יכולים לעזור רבות לילדים שעברו טראומה, הם מוכרחים לצאת ולהתאוורר במקום חדש".

לא רוצה לחזור

סדר היום של הילדים מתחיל בשעת בוקר מוקדמת, אז הם מתפללים ואוכלים. לאורך היום, הם נהנים מפעילות מגוונת ומרתקת, הכוללת טיולים במקומות מהנים ביותר. "אין לי ספק שזה מצליח להשכיח מהם ולו בקצת את האווירה הקשה בעיר שלהם, שדרות", אומר הרב ימיני.

למשל, ביום ראשון השבוע הם ביקרו באחד מהפארקים הגדולים ביותר בלוס-אנג'לס. החל משעות הבוקר ועד שעות הערב, הילדים עברו ממתקן למתקן ונהנו.

צוות COL בארה"ב התלווה ליום שלם לקבוצת הילדים המקסימה וחווה איתם מקרוב את ההנאה, הכיף והחופש.

בכתבת הוידאו המוגשת בפניכם, נשאל אחד הילדים האם הוא מתגעגע לבית, בשדרות, והוא עונה: "אני לא רוצה לחזור לארץ". מילים שאומרות הכל.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:

לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(ולמסך מוגדל)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.