מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשס״ח 15.07.2008

הוראת היום: "לעשות לו נחת רוח בעניין של מעשה"

בהתוועדויות חג הגאולה - י"ב-י"ג תמוז במשך השנים עורר הרבי לעשות מעשה בפועל במשך התוועדויות אלו עבור מוסדות הקרויים על שם בעל הגאולה ■ בשנת תשי"ד אמר: "ולכן נקבע המנהג שבשעת ההתוועדות מתנדב כאו"א ככל יכלתו וככל רצונו להחזקת המוסדות הנקראים בשם "אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש", בכל מקום שהם  לסיפור המלא • לתרומה מקוונת: לחצו כאן
הוראת היום:

בהתוועדויות חג הגאולה - יב'-יג' תמוז במשך השנים עורר הרבי לעשות מעשה בפועל במשך התוועדויות אלו עבור מוסדות הקרויים על שם בעל הגאולה.

בשנת תשי"ד אמר: "ולכן נקבע המנהג שבשעת ההתוועדות מתנדב כאו"א ככל יכלתו וככל רצונו להחזקת המוסדות הנקראים בשם "אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש", בכל מקום שהם. וכדי שלא יתערבו בזה ענינים צדדים – הסדר הוא שכל אחד רושם על פתקא שמו ושם אמו, ומציין את הסכום שמתנדב, כך שאין בזה התפארות חיצונית ושאר ענינים חיצוניים שבזה, ופתקא זו מכניסים בתוך מעטפה, ונותנים לי, כדי להזכיר בעת רצון על הציון של בעל השמחה".
 
 COL מביא את השיחה במלואה ואפשרות לתרום למוסדות 'רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' באה"ק.

לתרומה מקוונת: לחצו כאן

הוראת הרבי לחג הגאולה יב' – יג' תמוז
מצוות היום: "לעשות לו נחת רוח בעניין של מעשה"

"ובנוגע לעניננו: כיון שיב' תמוז הוא יום ההולדת של כ"ק מו"ח אדמו"ר, שבו מזלו גובר (כלשון מפרשי הירושלמי), - וענין זה פעל גם את השחרור והגאולה ממאסרו, ועי"ז נעשה גם נתינת כוח לכל העוסקים בעבודת התומ"צ, להחליש אצלם את ההעלמות וההסתרים שמבחוץ וגם את ההעלמות וההסתרים שיש להם בפנים –
צריכים ביום זה לעשות לו נחת רוח בענין של מעשה, כדי להגדיל יותר את צינור ההתקשרות שעל ידו תהי' הן ההמשכה מלמעלה למטה, והן ההעלאה מלמטה למעלה, שיוכלו למלא את השליחות מבלי להתפעל מהעלמות והסתרים, עד לחפירת וגילוי הבאר שנקרא שמה "רחובות" ע"ש "הרחיב ה' לנו".

ולכן הנוהג בשנים האחרונות, שביום ההולדת ויום הגאולה י"ב-י"ב תמוז, ישתתף כל אחד בהחזקת מוסדות החינוך שנתייסדו ונקראים על שם כ"ק מו"ח אדמו"ר, בעל השמחה, ולחזק עי"ז את ההתקשרות עמו.

והענין בזה:

מבואר באגרת הקודש בנוגע להתקשרות ל"צדיקא דאתפטר" שההתקשרות יכולה להיות "יתיר מבחיוהי" בגלל שלא קיימת הגבלת גופו של הצדיק.

והיינו, שאע"פ שגם "בהיות הצדיק חי על פני האדמה" הרי "חיי הצדיק אינם חיים בשריים כי אם חיים רוחניים, שהם אמונה ויראה ואהבה", שהם ענינים של חיים (כמובאר באגה"ק), מ"מ, ישנם בכל זאת הגבלת הגוף, ואילו אצל "צדיקא דאתפטר", בטלה גם הגבלה זו, ולכן יכולה להיות התקשרות עמו בתוספת וביתר שאת וביתר עוז.
ומבואר שם, שענין זה נעשה עי"ז ש"נלכה באורחותיו נצח סלה ועד".

ומזה מובן גודל מעלת ההתקשרות אל הצדיק כאשר מתקשרים עמו בענין של חינוך, שזהו ענין שמביא פירות ופירי פירות עד סוף כל העולם, וההתקשרות היא ע"י ענין של מעשה, היינו, על ידי השתתפות כספית, שעל זה נאמר בתניא ש"הואיל ובמעות אלו היה יכול לקנות חיי נפשו" – אפילו פרוטה אחת שיכול לקדש בה אשה, ועאכו"כ כאשר נותן כו"כ פרוטות – "הרי נותן חיי נפש", ועי"ז נתעלה החיות שלו (וכל עניניו) למעלה מעלה ביותר.

ולכן נקבע המנהג שבשעת ההתוועדות מתנדב כאו"א ככל יכלתו וככל רצונו להחזקת המוסדות הנקראים בשם "אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש", בכל מקום שהם.

וכדי שלא יתערבו בזה ענינים צדדים – הסדר הוא שכל אחד רושם על פתקא שמו ושם אמו, ומציין את הסכום שמתנדב, כך שאין בזה התפארות חיצונית ושאר ענינים חיצוניים שבזה, ופתקא זו מכניסים בתוך מעטפה, ונותנים לי, כדי להזכיר בעת רצון על הציון של בעל השמחה.

ואת הסכום שהתנדבו – הנה במשך שמונה ימים מי"ב תמוז (מיום ההולדת עד יום הברית, שבו היא "תחילת כניסת נפש זו הקדושה" כמ"ש אדמו"ר הזקן בשו"ע מהדורא בתרא), יביא כל אחד את הכסף שהתנדב כפי נדבת לבו, ובודאי יהי' זה ברצון ובחפץ טוב, וביד רחבה.

(וסיים כ"ק אדמו"ר) ברצוני לבקש שיחלקו לקהל פתקאות, וכל אחד ירשום שמו ושם אמו, והסכום שמתנדב, ומסתמא לא יהי' אף אחד פורש מן הצבור, וכל אחד יכול ליתן כפי שנראה לו, וכין שהדבר נעשה ללא פרסום (כנ"ל), יכולה הנתינה להיות באופן ש"העשיר ירבה", ו"הדל ירבה", כיון שלא יספרו לאף אחד...

(ואח"כ אמר:) בינתיים ינגנו ניגון שמחה, ותהי' הנתינה בשמחה, וינהיגו עי"ז מנהג חדש באמריקא! . . וצוה לנגן את הניגון "והריקותי לכם ברכה".

(משיחת יב' תמוז ה'תשי"ד)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.