מערכת COL | יום י"ב תמוז ה׳תשס״ח 15.07.2008

חב"ד בקריות העניקה אות יקירי קרית החינוך

בטקס רב רושם בקרית החינוך שבכפר הוורדים בגליל המערבי שהתקיים במלאות שנה להעברת המקום לידי יו"ר מוסדות חב"ד בקריות הרב משה אוירכמן, הוכרז על פתיחת המדרשה הישיבתית לטכנולוגיה ומדעים במקום, הישיבה מנוהלת ע"י הרב אוירכמן ומיועדת לילדי מקורבים ועולים חדשים מרחבי הארץ לסיפור המלא
חב
בטקס רב רושם ורב משתתפים בקרית החינוך שבכפר הוורדים בגליל המערבי שהתקיים במלאות שנה להעברת המקום לידי יו"ר מוסדות חב"ד בקריות הרב משה אוירכמן, הוכרז על פתיחת המדרשה הישיבתית לטכנולוגיה ומדעים במקום, הישיבה מנוהלת ע"י השליח הרב אוירכמן ומיועדת לילדי מקורבים ועולים חדשים מרחבי הארץ.

את האורחים בערב קיבלה התזמורת הפילהרמונית בת 36 הנגנים, וארוחת ערב מיוחדת בסגנון מזרחי שהוכנה ע"י השף של מדרשת שורשים השוכנת במקום.
את הערב הנחה בטוב טעם, העיתונאי איתי רפופורט. את הערב כיבדו בהשתתפותם: רבני העיר מעלות והסביבה הרב וועקנין והרב אסיאג, שליח הרבי לעיר מעלות הרב יגאל כספי, עו"ד משה טמבור, גזבר עירית קרית ים מר שלמה הולדנר, הממונה על החינוך במעלות מר מיכאל דהן, מנהלת מחלקת החינוך גב' אורלי ירוסלבסקי, נציג המגזר המוסלמי בעכו מר סמי סעדה, מנהל בית המוזיקה מר בצלאל דהן, ר' זהר אייזנברג מלוס-אנג'לס. ועוד אישי ציבור רבים. כמו כן השתתף ראש עירית מעלות, מר שלמה בוחבוט, שקיבל אות "יקיר קרית החינוך" על פועלו למען החינוך בכל אזור הצפון ובעלות ובמיוחד בקרית החינוך, מידי יו"ר עמותת קרית החינוך הרב אוירכמן.

ראש העיר העלה על נס את פועלו של הרב אוירכמן מאז נכנס לקרית החינוך ואת אמונתו בתוכניות המיוחדת להמשך הפעילות במקום. ראש העיר סיפר שהוא מתרגש לקבל את אות יקיר קרית החינוך במקום שמלווה את העיר מעלות, מאז אותו אירוע מר בשל הפיגוע בתלמידות בביה"ס במעלות, ומאז ועד היום מתפתחת קרית החינוך, ובמיוחד זכתה קרית החינוך להתעוררות ופיתוח מואץ עם כניסתו של הרב אוירכמן.
את הערב ליוו הופעות מוזיקליות של תלמידי מוסדות חב"ד בקריות, והצגה מיוחדת בנושא "העשירי למנין", ע"י תלמידי קרית החינוך במקום. כמו כן השתתף באירוע, הנדיב מר יהושע לפסקר, שאף קיבל אות "יקיר קרית החינוך".

במהלך האירוע הוקרן סרטו של יקיר טפח, מעורכי החדשות של ערוץ 10 וממקורביו של הרב אוירכמן. הסרט מציין את חייו של מר יהושע לפסקר, מאז ניצל מאונית המעפילים, כשהוא הילד היחידי שהורד מהאוניה ל"קרית חיים", יחד עם אחיו ואמו שלקתה בהתקף לב. ועד לבניית אימפריית העסקים החובקת עולם, ועד לשינוי חייו הרוחניים, כשחופף לכך, מתיידד עם השליח הרב אוירכמן, שהכיר בפניו את הפעולות הנפלאות עם ילדי ישראל בקריות ובצפון, ועד לתרומתו הגדולה בבניית האימפריה החינוכית בקרית החינוך במעלות. כשבסוף הסרט, רואים את השתתפותו של לפסקר, בכינוס השלוחים הגדול בארה"ב.

לאחר הקרנת הסרט עלה מר לפסקר לקבל את אות יקיר קרית החינוך. כשבצניעותו הרבה, הוא מגיב, שאת האות, צריך לקבל הרב אוירכמן, שמשקיע לילות כימים למען ילדי ישראל ולמען הפעולות הנפלאות שחלקן ראינו הערב. "ואני" מסיים לפסקר "סך הכל עוזר בצד הפיננסי"...

הרב אוירכמן ציין בדבריו, שבזמנו בפתיחת "בית הילד" בקרית שמואל, שאל אותו הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, על הנדיב לפסקר: איך הגעתם ליהודי כזה יקר?, וענה לו: אנחנו לא הגענו אליו, הוא הגיע אלינו... ואכן בביקורו הראשון בקריות... כשראה את פועלו של הרב אוירכמן נרתם לעזרתו בכל הפעולות החשובות, וכך היה בקרית החינוך, כשיחד באו וראו את הפוטנציאל האדיר ואת המקום הנפלא, הודיע מר לפסקר, המקום הזה מיועד להפעלת הפעילות החשובה שלכם...

כמו כן, ציין הרב אוירכמן, את הקשר הנפלא בין השלוחים בעולם, כשבפעילות בקרית החינוך, שותפים גם השלוחים: הרב מרדכי שיין, מניו-ג'רזי, והרב כספי ממעלות.
את מר לפסקר, ליוו חבריו מהעבר בקרית חיים: מר רוסמן, מנכ"ל מפעלי חמצן בישראל, וכן הארכיטקט שתכנן את כפר וורדים, וכן חברים רבים. כן השתתפו, בתו עירית לפסקר, ובנו מר ארז ומאי לפסקר. נכדו, מייסון לפסקר. כן נלווה אליו, מר משה שוגרמן, ממנהיגי הקהילה של השליח הרב שיין בניו-ג'רזי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.